Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Racefiets met Ultegra Di2 of gewoon Ultegra 11 speed

Scott08
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mei 2014 12:50

Scott08 23 mei 2014 12:54

Ik sta op het punt om een nieuwe racefiets te kopen de Rose Xeon Team CGF. Nu heb ik de keuze voor de montage in Ultegra 11 speed of Ultegra Di2 11 speed. Prijsverschil is 500 euro. Wat is wijsheid?

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 23 mei 2014 13:30

Of Di2 die 500,- extra waard is kan alleen jij beslissen, dat is namelijk subjectief. De financiële investering verdien je in ieder geval niet terug, je moet het dus doen omdat je het leuk/fijn/goed/hip/cool vindt.

Natuurlijk spelen zaken als gebruiksgemak en kwaliteit een rol in wat jij voor Di2 over hebt. Hoeveel jij er voor over hebt kan ik echter niet bepalen.
Het internet is overigens welwillend in het geven van meningen omtrent gebruiksgemak/kwaliteit/feel/etc:
- http://www.slowtwitch.com/Products/Comp ... _3935.html
- http://www.bicycling.com/bikes-gear/new ... onic-group
- http://gearpatrol.com/2013/06/18/point- ... -shifting/
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

SupaX
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 30 apr 2013 17:41

SupaX 23 mei 2014 13:32

Als je alleen kijkt naar de practische meerwaarde, dan kan ik mij niet voorstellen dat je het zo veel beter vind schakelen dat je het die extra 500 euro waard vind.

Als je het een coole gadget vind, dan zou je de meerprijs natuurlijk kunnen verantwoorden. :D

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 23 mei 2014 13:44

Hoi


Ik denk als je toch zoveel geld wil en kan uitgeven,
Dat je voor dat geld beter een wattage meter kan kopen,
En misschien moet je dan wel meer bijleggen, omdat je het niet red met die 500.
Maar daar heb je denk ik meer profijt van tijdens het trainen dan een di2
Laatst gewijzigd door Daniel1989 op 23 mei 2014 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
RMB
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 11 apr 2014 11:43
Locatie: Delft

Gebruikersavatar RMB 23 mei 2014 14:02

Interessante keuze qua interpunctie en hoofdlettergebruik, @kogaflyer105 ;)

Overigens ben ik het inhoudelijk met je eens; een powermeter voegt daadwerkelijk functionaliteit toe aan je fiets, terwijl Di2 slechts de bestaande functionaliteit verbetert.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 23 mei 2014 14:11

RMB schreef:Interessante keuze qua interpunctie en hoofdlettergebruik, @kogaflyer105 ;)

Overigens ben ik het inhoudelijk met je eens; een powermeter voegt daadwerkelijk functionaliteit toe aan je fiets, terwijl Di2 slechts de bestaande functionaliteit verbetert.

Sorry,

Wel leuk dat je het met me eens bent. :D

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 14093
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 mei 2014 15:01

Denk ook aan de vervanging als er iets kapot gaat, dat kost met DI2 ook meer.

Persoonlijk zou ik in die prijsklasse mijn geld aan wielen en andere upgrades uitgeven. Mooie comfort zadelpen. etc.
Of een mechanische DA9000.

maargoed er is niets mis met 500 euro uitgeven aan di2, het is een persoonlijke keuze.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16636
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mei 2014 15:03

Als je over fietsmateriaal vraagt of iets prijs/kwaliteit de meerprijs waard is, is het antwoord bijna altijd: nee.

Als je echter niet direct een andere bestemming heb voor die 500 Euro zou ik het gewoon doen.

Als je dan de eerste keer gaat fietsen met je nieuwe speeltje denk je onderweg, toch leuk.
En daar doe je het toch voor, het gevoel tussen de oren.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
bigfloor
Forum-lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 14 apr 2008 19:16
Locatie: Hengelo

Gebruikersavatar bigfloor 23 mei 2014 19:29

Ik zat ook te dubben over dezelfde vraag, maar heb uiteindelijk voor DA9000 mechanisch gekozen. Electrisch is leuk, maar wat als ik ergens in de dolomieten sta met pech wat dan ? Dus voor mij DA9000 geworden
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 23 mei 2014 19:52

bigfloor schreef:Ik zat ook te dubben over dezelfde vraag, maar heb uiteindelijk voor DA9000 mechanisch gekozen. Electrisch is leuk, maar wat als ik ergens in de dolomieten sta met pech wat dan ? Dus voor mij DA9000 geworden
+1

Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk, maar ik vind de grote blokken aan de derailleurs gewoon niet mooi. Schakelen met DI2 is echter fenomenaal heb ik aan den lijve ondervonden. Ik wilde het wel proberen.Toch heb ik ook gekozen voor DA9000. Hier en daar heb ik wat berichten gelezen over kapotte DI units. Uitstraling en zekerheid in gebruik hebben bij mij de doorslag gegeven.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 23 mei 2014 20:36

Ik heb ruim 20000 km met Ultegra di2 gereden, en nog nooit 1 storing gehad.Ook de kettingvanger bij een schakeling tegelijkertijd met zowel voor als achter ook nooit nodig gehad.
De Dolomieten (dus bergachtig) is juist het sterke punt van elektrische schakeling, want hier gebruik je deze het meest.Hier in de Westfriese polder is het natuurlijk geen noodzaak
Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar rijdt iedereen met een stalen derailleur kabel in de zadeltas als deze afbreekt?
Enige minpunt welke ik kan bedenken zijn wegen met bolle kinderhoofdjes,Daar kan het systeem niet goed tegen

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 5226
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 23 mei 2014 20:37

Als je die 500 e extra kunt/wilt besteden: DA9000.

Plaats reactie