Racefiets met Ultegra Di2 of gewoon Ultegra 11 speed
Of Di2 die 500,- extra waard is kan alleen jij beslissen, dat is namelijk subjectief. De financiële investering verdien je in ieder geval niet terug, je moet het dus doen omdat je het leuk/fijn/goed/hip/cool vindt.
Natuurlijk spelen zaken als gebruiksgemak en kwaliteit een rol in wat jij voor Di2 over hebt. Hoeveel jij er voor over hebt kan ik echter niet bepalen.
Het internet is overigens welwillend in het geven van meningen omtrent gebruiksgemak/kwaliteit/feel/etc:
- http://www.slowtwitch.com/Products/Comp ... _3935.html
- http://www.bicycling.com/bikes-gear/new ... onic-group
- http://gearpatrol.com/2013/06/18/point- ... -shifting/
Natuurlijk spelen zaken als gebruiksgemak en kwaliteit een rol in wat jij voor Di2 over hebt. Hoeveel jij er voor over hebt kan ik echter niet bepalen.
Het internet is overigens welwillend in het geven van meningen omtrent gebruiksgemak/kwaliteit/feel/etc:
- http://www.slowtwitch.com/Products/Comp ... _3935.html
- http://www.bicycling.com/bikes-gear/new ... onic-group
- http://gearpatrol.com/2013/06/18/point- ... -shifting/
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
Als je alleen kijkt naar de practische meerwaarde, dan kan ik mij niet voorstellen dat je het zo veel beter vind schakelen dat je het die extra 500 euro waard vind.
Als je het een coole gadget vind, dan zou je de meerprijs natuurlijk kunnen verantwoorden.![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Als je het een coole gadget vind, dan zou je de meerprijs natuurlijk kunnen verantwoorden.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
Hoi
Ik denk als je toch zoveel geld wil en kan uitgeven,
Dat je voor dat geld beter een wattage meter kan kopen,
En misschien moet je dan wel meer bijleggen, omdat je het niet red met die 500.
Maar daar heb je denk ik meer profijt van tijdens het trainen dan een di2
Ik denk als je toch zoveel geld wil en kan uitgeven,
Dat je voor dat geld beter een wattage meter kan kopen,
En misschien moet je dan wel meer bijleggen, omdat je het niet red met die 500.
Maar daar heb je denk ik meer profijt van tijdens het trainen dan een di2
Laatst gewijzigd door Daniel1989 op 23 mei 2014 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Interessante keuze qua interpunctie en hoofdlettergebruik, @kogaflyer105 ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Overigens ben ik het inhoudelijk met je eens; een powermeter voegt daadwerkelijk functionaliteit toe aan je fiets, terwijl Di2 slechts de bestaande functionaliteit verbetert.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Overigens ben ik het inhoudelijk met je eens; een powermeter voegt daadwerkelijk functionaliteit toe aan je fiets, terwijl Di2 slechts de bestaande functionaliteit verbetert.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
-
- Forum-lid
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
- Locatie: Alphen aan de Rijn
RMB schreef:Interessante keuze qua interpunctie en hoofdlettergebruik, @kogaflyer105
Overigens ben ik het inhoudelijk met je eens; een powermeter voegt daadwerkelijk functionaliteit toe aan je fiets, terwijl Di2 slechts de bestaande functionaliteit verbetert.
Sorry,
Wel leuk dat je het met me eens bent.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 14093
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Denk ook aan de vervanging als er iets kapot gaat, dat kost met DI2 ook meer.
Persoonlijk zou ik in die prijsklasse mijn geld aan wielen en andere upgrades uitgeven. Mooie comfort zadelpen. etc.
Of een mechanische DA9000.
maargoed er is niets mis met 500 euro uitgeven aan di2, het is een persoonlijke keuze.
Persoonlijk zou ik in die prijsklasse mijn geld aan wielen en andere upgrades uitgeven. Mooie comfort zadelpen. etc.
Of een mechanische DA9000.
maargoed er is niets mis met 500 euro uitgeven aan di2, het is een persoonlijke keuze.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16636
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je over fietsmateriaal vraagt of iets prijs/kwaliteit de meerprijs waard is, is het antwoord bijna altijd: nee.
Als je echter niet direct een andere bestemming heb voor die 500 Euro zou ik het gewoon doen.
Als je dan de eerste keer gaat fietsen met je nieuwe speeltje denk je onderweg, toch leuk.
En daar doe je het toch voor, het gevoel tussen de oren.
Succes.
Als je echter niet direct een andere bestemming heb voor die 500 Euro zou ik het gewoon doen.
Als je dan de eerste keer gaat fietsen met je nieuwe speeltje denk je onderweg, toch leuk.
En daar doe je het toch voor, het gevoel tussen de oren.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik zat ook te dubben over dezelfde vraag, maar heb uiteindelijk voor DA9000 mechanisch gekozen. Electrisch is leuk, maar wat als ik ergens in de dolomieten sta met pech wat dan ? Dus voor mij DA9000 geworden
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
+1bigfloor schreef:Ik zat ook te dubben over dezelfde vraag, maar heb uiteindelijk voor DA9000 mechanisch gekozen. Electrisch is leuk, maar wat als ik ergens in de dolomieten sta met pech wat dan ? Dus voor mij DA9000 geworden
Het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk, maar ik vind de grote blokken aan de derailleurs gewoon niet mooi. Schakelen met DI2 is echter fenomenaal heb ik aan den lijve ondervonden. Ik wilde het wel proberen.Toch heb ik ook gekozen voor DA9000. Hier en daar heb ik wat berichten gelezen over kapotte DI units. Uitstraling en zekerheid in gebruik hebben bij mij de doorslag gegeven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11
Ik heb ruim 20000 km met Ultegra di2 gereden, en nog nooit 1 storing gehad.Ook de kettingvanger bij een schakeling tegelijkertijd met zowel voor als achter ook nooit nodig gehad.
De Dolomieten (dus bergachtig) is juist het sterke punt van elektrische schakeling, want hier gebruik je deze het meest.Hier in de Westfriese polder is het natuurlijk geen noodzaak
Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar rijdt iedereen met een stalen derailleur kabel in de zadeltas als deze afbreekt?
Enige minpunt welke ik kan bedenken zijn wegen met bolle kinderhoofdjes,Daar kan het systeem niet goed tegen
De Dolomieten (dus bergachtig) is juist het sterke punt van elektrische schakeling, want hier gebruik je deze het meest.Hier in de Westfriese polder is het natuurlijk geen noodzaak
Tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, maar rijdt iedereen met een stalen derailleur kabel in de zadeltas als deze afbreekt?
Enige minpunt welke ik kan bedenken zijn wegen met bolle kinderhoofdjes,Daar kan het systeem niet goed tegen