werkgever doet niet mee aan fietsplan
Geachte dames&heren,
Mijn werkgever doet niet mee aan fietsplan, zijn er andere mogelijkheden???
Wij hebben geen fietsplan op het werk.
Ik wil mtb bulls copperhead 3 kopen en
Optie 1:
Je bestelt en betaalt zelf.
De factuur die je meegestuurd krijgt lever je in bij je werkgever voor je belastingvoordeel.
maar werkgever wil niet mee werken.
Alvast bedankt.
Mvgr,
Romeo.
Mijn werkgever doet niet mee aan fietsplan, zijn er andere mogelijkheden???
Wij hebben geen fietsplan op het werk.
Ik wil mtb bulls copperhead 3 kopen en
Optie 1:
Je bestelt en betaalt zelf.
De factuur die je meegestuurd krijgt lever je in bij je werkgever voor je belastingvoordeel.
maar werkgever wil niet mee werken.
Alvast bedankt.
Mvgr,
Romeo.
Bij mijn weten is het fietsplan niet verplicht voor werkgevers. Het kost de werkgever niets (bron) dus je zou nog kunnen proberen alles zelf te regelen voor je werkgever, maar dat lijkt me wel veel moeite voor die paar honderd euro.
Optie 2:
Zelf alles betalen.
Ik vrees dat je op optie twee aangewezen bent.
Optie 2:
Zelf alles betalen.
Ik vrees dat je op optie twee aangewezen bent.
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
- razenderoeland
- Forum-lid
Als je werkgever niet wil meewerken is de enigste optie die overblijft zelf de fiets kopen en betalen.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
Een werkgever is niet verplicht mee te doen. En als hij wel mee doet dan zijn er wel wettelijke verplichtingen waar je aan moet voldoen. Als je bijvoorbeeld reiskosten vergoed krijgt, of een leaseauto hebt dan kun je het al wel vergeten.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Heren bedankt voor de info.
Werkgever wil niet meewerken en de enigste optie die overblijft is zelf de fiets kopen en betalen en dat ga ik ook doen.
Ongelooflijk, maar helaas waar, belastingdienst gebeld en mevrouw zegt sorry meneer wij kunnen niks aan doen enz enz.
Mvgr,
Romeo.
Werkgever wil niet meewerken en de enigste optie die overblijft is zelf de fiets kopen en betalen en dat ga ik ook doen.
Ongelooflijk, maar helaas waar, belastingdienst gebeld en mevrouw zegt sorry meneer wij kunnen niks aan doen enz enz.
Mvgr,
Romeo.
-
- Forum-lid
Tja, een werkgever is niet verplicht. Het is een soort secundaire arbeidsvoorwaarde. Wat zou de Belastingdienst daar aan kunnen doen?
Ik zou niet weten, proberen kon geen kwaad,fiets is 1000 euro en als ik belastingvoordeel kan krijgen waarom niet.elefantino schreef:Tja, een werkgever is niet verplicht. Het is een soort secundaire arbeidsvoorwaarde. Wat zou de Belastingdienst daar aan kunnen doen?
Minimaal de helft van het jaar.
- Corto Maltese
- Forum-lid
Maar wie gaat dat controleren?JPAR schreef:Minimaal de helft van het jaar.
Niemand. Maar als je reiskostenvergoeding krijgt of een leaseauto hebt is het wel te controleren. En dat doen ze ook.