Welke naven bij nieuwe wielset
Ik ben van plan een setje wielen (Zenith 50c) te laten bouwen bij Wheel Tec. Zit te twijfelen of ik nou extra geld moet spenderen aan een betere naaf en zo ja, welke.
Hieronder de opties met het effect voor gewicht en de extra kosten.
Ga de wielen vooral recreatief gebruiken (bij goed weer). Naaf moet verder 11speed SRAM compatible zijn.
Wat zouden jullie adviseren en vooral waarom?
WheelTec Race101 SP (straightpull voornaaf, zwart) 1464 gram + €0,-
Hope Mono RS (meerdere kleuren) 1532 gram + €60,-
DT Swiss 240s (zwart, stickeropties, SP v-naaf: +25,00) 1480 gram + € 185,-
Tune Mig70/Mag170 (meerdere kleuren) 1411 gram + €205
White Industries T11 (meerdere kleuren) 1498 gram + €215
Industry Nine Road (meerdere kleuren) 1488 gram + €225
Hieronder de opties met het effect voor gewicht en de extra kosten.
Ga de wielen vooral recreatief gebruiken (bij goed weer). Naaf moet verder 11speed SRAM compatible zijn.
Wat zouden jullie adviseren en vooral waarom?
WheelTec Race101 SP (straightpull voornaaf, zwart) 1464 gram + €0,-
Hope Mono RS (meerdere kleuren) 1532 gram + €60,-
DT Swiss 240s (zwart, stickeropties, SP v-naaf: +25,00) 1480 gram + € 185,-
Tune Mig70/Mag170 (meerdere kleuren) 1411 gram + €205
White Industries T11 (meerdere kleuren) 1498 gram + €215
Industry Nine Road (meerdere kleuren) 1488 gram + €225
Laatst gewijzigd door karluk op 28 mei 2014 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb zelf onlangs een wielset besteld met WheelTec Race 101 naven. Voornaamste reden is om de kosten te drukken. Bij eerdere wielsets heb ik voor Chris King R45 en Alchemy Elf & Orc UL naven gekozen. De reden daarvoor was met name de looks, geluid, reputatie en positieve reviews. Functioneel gezien zal het prijsverschil niet te rechtvaardigen zijn. Qua gewicht maakt het ook allemaal niet zo veel uit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Heeft hope tegenwoordig ook 11 speed?
Anders zou voor mij de keuze eenvoudig zijn. Heb zelf al een aantal jaren een setje met hope naven en die blijven gewoon goed.
Dit is mijn enige setje wat geen onderhoud nodig heeft.
Anders zou voor mij de keuze eenvoudig zijn. Heb zelf al een aantal jaren een setje met hope naven en die blijven gewoon goed.
Dit is mijn enige setje wat geen onderhoud nodig heeft.
Wat voor mij doorslaggevend zou zijn is dat de body niet invreet en dat ik het onderhoud zelf kan doen. Of er een merknaampje op staat, tjsa.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40963
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ja, die hebben ze. En met een mooi nieuw geluid sinds deze winter, beetje a la CK.gaisdergerman schreef:Heeft hope tegenwoordig ook 11 speed?
Anders zou voor mij de keuze eenvoudig zijn. Heb zelf al een aantal jaren een setje met hope naven en die blijven gewoon goed.
Dit is mijn enige setje wat geen onderhoud nodig heeft.
Less is bore
Helemaal mee eens, maar bij welke van de genoemde is dat het geval?havana schreef:Wat voor mij doorslaggevend zou zijn is dat de body niet invreet en dat ik het onderhoud zelf kan doen. Of er een merknaampje op staat, tjsa.
Vrijwel alle Shimano look-a-like bodies hebben hier in meer of mindere mate last van. Ik ken enkel de body van Shimano zelf, staal of titanium, die dit probleem niet heeft.
De mate van invreten kan beperkt worden door de body op het juiste moment vast te zetten of door te kiezen voor een cassette uit één stuk. Dat is dan wel weer een dure oplossing want volgens mij kom je dan al snel uit bij SRAM Red.
De mate van invreten kan beperkt worden door de body op het juiste moment vast te zetten of door te kiezen voor een cassette uit één stuk. Dat is dan wel weer een dure oplossing want volgens mij kom je dan al snel uit bij SRAM Red.
Mijn Hope naven ( 11speed ) hebben na 250km ook een paar deukjes
In het doosje van hope stond al een sticker dat het geen kwaad kon.
Wel kan je er een stalen body voor krijgen en dan zou het ook niet meer gebeuren , maar ik had zoiets van dan rij ik eerst de alu body op
In het doosje van hope stond al een sticker dat het geen kwaad kon.
Wel kan je er een stalen body voor krijgen en dan zou het ook niet meer gebeuren , maar ik had zoiets van dan rij ik eerst de alu body op
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Ik zou in jouw geval opteren voor de mig45/mag170 combi, geweldig licht, mooi en ook duurzaam en betrouwbaar (volgens bouwers). Ik zou de mag 150 niet kiezen vanwege de dubbele prijs. Waarom deze naven? Kijk naar de fiets waar ze in komen... Dat moet gewoon mooi en licht zijn!karluk schreef:Ik ben van plan een setje wielen (Zenith 50c) te laten bouwen bij Wheel Tec. Zit te twijfelen of ik nou extra geld moet spenderen aan een betere naaf en zo ja, welke.
Hieronder de opties met het effect voor gewicht en de extra kosten.
Ga de wielen vooral recreatief gebruiken (bij goed weer). Naaf moet verder 11speed SRAM compatible zijn.
Wat zouden jullie adviseren en vooral waarom?
WheelTec Race101 SP (straightpull voornaaf, zwart) 1464 gram + €0,-
Hope Mono RS (meerdere kleuren) 1532 gram + €6-
DT Swiss 240s (zwart, stickeropties, SP v-naaf: +25,00) 1480 gram + € 185,-
Tune Mig70/Mag170 (meerdere kleuren) 1411 gram + €205
White Industries T11 (meerdere kleuren) 1498 gram + €215
Industry Nine Road (meerdere kleuren) 1488 gram + €225
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Afbeelding](http://fairwheelbikes.com/c/wp-content/uploads/2013/08/enve_25_clincher_fronthub.jpg)
![Afbeelding](http://fairwheelbikes.com/c/wp-content/uploads/2013/08/enve_25_clincher_fronthub_detail.jpg)
![Afbeelding](http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2011/05/SOC2011-Hermes-Sport-Ritual-GG-lightweight-wheelset03.jpg)
@apexrider: niet geheel toevallig rijd ik SRAM Red 22
@mike: eens, gezien de fiets, zou dat een goede keuze zijn
@mike: eens, gezien de fiets, zou dat een goede keuze zijn
WI heeft toch een titanium body? Die zou niet in moeten vreten.
Heb zelf mijn Assault achterwiel opnieuw laten inspaken met een Novatec naaf met een stukje staal in de body (anti bite guard). Nu ruim 1000 km mee gereden en vreet niet in. Novatec is niet duur en redelijk eenvoudig zelf te servicen.
Heb zelf mijn Assault achterwiel opnieuw laten inspaken met een Novatec naaf met een stukje staal in de body (anti bite guard). Nu ruim 1000 km mee gereden en vreet niet in. Novatec is niet duur en redelijk eenvoudig zelf te servicen.
Maar dan moet je ze wel alleen met goed weer gebruiken, de lagers zijn niet beschermt en kijken zo naar buiten. Ik zou de mig70/mag170 nemen of iets meer betalen voor Chris K.Stuntman Mike schreef: Ik zou in jouw geval opteren voor de mig45/mag170 combi, geweldig licht, mooi en ook duurzaam en betrouwbaar (volgens bouwers). Ik zou de mag 150 niet kiezen vanwege de dubbele prijs. Waarom deze naven? Kijk naar de fiets waar ze in komen... Dat moet gewoon mooi en licht zijn!Als het je om de prijs te doen is zou ik de WheelTec's ook aandurven.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.