Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Leuke actie van Mantel / Easton.

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 05 jun 2014 15:05

Ik heb altijd met veel plezier op mijn easton circuit wielset gereden.
Echter toen easton met de EA70 kwam ben ik zo heftig teleur gesteld door easton dat ik eigenlijk had gezegd ze nooit meer te kopen. (Rose heeft na diverse spaakbreuken de Set terug genomen)

Maar blijkbaar heeft easton hier ook van geleerd (want ik ben vast niet de enige met spaakbreuk na spaakbreuk).

Nu hebben ze een leuke actie op touw gezet samen met mantel. (om toch weer wat klanten terug te winnen?). Ik ben nog niet om maar ik twijfel wel.

Kijk voor de actie op :
http://www.mantel.com/ea70?r=L2xpc3QvJm ... NzdGFydDI0
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 05 jun 2014 15:12

Ze zien er meteen ook een stuk beter uit! Echter lijkt het me wel heel sterk dat je na een maand je lagers kapot rijdt of dat je een spaakbreuk krijgt.

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 05 jun 2014 15:13

Nou wat een actie. 30 dagen is wel erg kort en bij het minste of gerinkste beschadigingetje (lees: dan kunnen we hem niet opnieuw verkopen na schoonmaken) krijg je je geld niet terug.
Soort schijnzekerheid dit in mijn ogen.

Als je een wielset koopt die in de eerste 2 jaren niet voldoet (leesspaakbreuken, speling, snel slagen) dan heb je als consument gewoon het recht op reparatie of een nieuwe wielset mits je de wielen normaal behandeld. (Dit is altijd een grijs gebied want moeilijk controleerbaar)

Kortom soort welwillendheid/extra super duper garantie regeling verkopen als iets extra's terwijl het het niet meer dan normaal is. Ik vind dit misleiding van een klant die niet weet wat zijn/ haar rechten zijn als consument.

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 05 jun 2014 15:14

Zo heel geweldig is deze actie toch helemaal niet? Het geldt alleen voor setjes die in de maand juni worden aangeschaft( 1 t/m 30 juni dus) en vanaf de aanschaf datum nog 30 dagen niet goed geld terug garantie. Ik denk niet dat er erg veel klachten zullen zijn binnen de eerste 30 dagen; mijn inziens is dit net zo'n actie als wat mediamarkt heeft met de gratis tv als Nederland wereldkampioen voetbal wordt. De kans dat je heel veel terug moet betalen is minimaal.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 05 jun 2014 15:21

Oke oke jullie hebben een punt.
Maar ik heb met mijn vorige set in de eerste 1000km drie x een spaakbreuk gehad. Dan is het wel leuk natuurlijk als je een wielset een maandje kan testen en bij de eerste de beste spaakbreuk terug kan brengen en je geld terug krijgt.
Normaal gesproken is de leverancier verplicht de problemen zo goed mogelijk te verhelpen na mijn mening. Maar niet verplicht je je geld terug te geven indien jij daar om vraagt. Maar goed dit is weer een andere discussie.

Ik vind Easton een mooi merk maar de wielen hebben mijn vertrouwen niet meer. Op deze manier kunnen ze dat misschien weer een beetje terug winnen.

Dus ik denk er ff over na heb tot het einde van de maand ;)
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 05 jun 2014 16:45

Het is trouwens ook nog de vraag of een spaakbreuk wel geldt, of gaan ze dat afschuiven als "Nee, spaakbreuken zijn geen normale gebruiksporen, daarom voldoet u niet aan de voorwaarden en krijgt u geen geld terug."
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

remco1b
Forum-lid
Berichten: 713
Lid geworden op: 10 jun 2011 13:01

remco1b 05 jun 2014 16:47

Dat vraag ik zeker ff na voordat ik over ga tot aankoop. ;)
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 06 jun 2014 09:08

Volgens mij voorziet de wet sowieso wel in het terugbrengen van wielen en geld terugkrijgen als je binnen 1000 km drie keer spaakbreuk krijgt -> je hebt dan namelijk domweg te maken met een ondeugdelijk product.

Mantel.com
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2014 11:29

Mantel.com 10 jun 2014 11:50

Bedankt voor de feedback op onze actie met de nieuwe Easton EA70 wielset. Ook wij waren een beetje huiverig na de laatste serie EA50 wielen waarbij toch veel problemen zijn geweest met lagering en spaakbreuk. Bij de presentatie heeft Easton mij er van kunnen overtuigen dat de problemen zijn aangepakt en om ook hun goodwill te tonen zijn ze akkoord gegaan met deze actie.

De 30 dagen niet tevreden geld terug actie is bedoeld voor de rijders die twijfelen en de wielset terug willen brengen omdat het toch niet lekker rijdt of goed smoelt in de fiets. De verwachte slijtage bij normaal gebruik heb ik omschreven in de voorwaarden. Het enige dat ik wil uitsluiten is dat we een set terug krijgen na een valpartij. Vandaar de beoordeling.
Als binnen 30 dagen problemen ontstaan aan de spaken/lagering dan is het naar mijn mening ook een ondeugelijk product en is terugname geen probleem.

Net als bij de Easton EA50 kan je bij spaakbreuk of klachten over de lagers die niet bij normaal gebruik zouden ontstaan altijd gebruik maken van de garantieregeling. Hierover zijn goede afspraken gemaakt met de leverancier.

Als je nog vragen heb dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Kees Neijenhuis
Product manager Wielen

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 10 jun 2014 14:24

Kunt u vertellen of de body ook verbetert is? De vorige modellen van Easton stonden bekend om hun boterzachte alu body.

Verder vind ik het wel een mooie set en wellicht het proberen waard.

Mantel.com
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2014 11:29

Mantel.com 25 jun 2014 14:39

Het materiaal van de nieuwe body is 7050 aluminium. De oude body was van 7075 aluminium en daarmee was deze zachter.

De grootste problemen met het invreten van de cassette in de body is vaak te voorkomen door de sluitring echt goed vast te zetten. Deze moet op 40nm en als wij het nakijken in de werkplaats komen de meeste sluitringen niet verder dan 25nm. Ik zou je wel adviseren dit met een momentsleutel te doen.

Als je nog vragen heb dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Kees Neijenhuis
Product manager Wielen

wgoedhard
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 12 jul 2013 20:08

wgoedhard 25 jun 2014 17:09

Ik stond er ook van te kijken laatst, hoeveel kracht ik moest zetten met een flinke momentsleutel om de ring op 40nm vast te zetten. Dat is veel vaster dan ik 'm op gevoel zou doen.
(NB momentsleutel 20-120nm, lengte 65cm, dus kan mooi gedoseerd kracht zetten)

Plaats reactie