Fietsen steken uit op drager...
-
- Forum-lid
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 feb 2014 12:10
Hi beste bikers !
Iemand die mij kan vertellen of je zo mag rijden?
Ik heb een 29er achterop en een sparta c3 emotion.
Nu steken ze wel wat uit achter ( half wiel ongeveer )
Is het verstandig hem nog hoger te kantelen?
Iemand die mij kan vertellen of je zo mag rijden?
Ik heb een 29er achterop en een sparta c3 emotion.
Nu steken ze wel wat uit achter ( half wiel ongeveer )
Is het verstandig hem nog hoger te kantelen?
Lekker scheuren door de prut en over de weg
Let me google that for you
Uitstekende lading voertuigen:
Maximaal mag bij voertuigen uitsteken:
- zijden van het voertuig: auto - 20 cm. per kant. Aanhangers tot een breedte van maximaal 3.00 meter indien de lading ondeelbaar is (uitzondering - zie 2.55 meter standaardregel)
- achterzijde: maximaal 1.00 meter, zonder dat er een markeringsbord gevoerd moet worden (zorg dat de kentekenplaat leesbaar blijft)
Met markeringsbord -hetgeen geldt voor ondeelbare lading- mag de lading maximaal uitsteken:
-voorzijde aanhangwagens verboden, indien de lading langer is dan het uiterste punt van de trekstang
-achterzijde: voor zowel motorvoertuigen als aanhangwagens: maximaal 5.00 meter, gemeten vanaf de achteras
-echter: de uitstekende lengte mag niet meer zijn dan 0,5 x de lengte van het voertuig.
Bron
Uitstekende lading voertuigen:
Maximaal mag bij voertuigen uitsteken:
- zijden van het voertuig: auto - 20 cm. per kant. Aanhangers tot een breedte van maximaal 3.00 meter indien de lading ondeelbaar is (uitzondering - zie 2.55 meter standaardregel)
- achterzijde: maximaal 1.00 meter, zonder dat er een markeringsbord gevoerd moet worden (zorg dat de kentekenplaat leesbaar blijft)
Met markeringsbord -hetgeen geldt voor ondeelbare lading- mag de lading maximaal uitsteken:
-voorzijde aanhangwagens verboden, indien de lading langer is dan het uiterste punt van de trekstang
-achterzijde: voor zowel motorvoertuigen als aanhangwagens: maximaal 5.00 meter, gemeten vanaf de achteras
-echter: de uitstekende lengte mag niet meer zijn dan 0,5 x de lengte van het voertuig.
Bron
"It never gets easier, you just go faster." ~ Greg LeMond
qua uitstekende delen lijk je nog wel binnen de marges te vallen. Er zijn nog een paar dingen waar je ook aan moet denken. Je kentekenplaat moet leesbaar zijn en je moet iets kunnen zie met je spiegels.
Zelf zou ik niet willen gaan rijden met zo'n combinatie. Het zier er allemaal niet heel erg stevige uit, zullen we maar zeggen.
Zelf zou ik niet willen gaan rijden met zo'n combinatie. Het zier er allemaal niet heel erg stevige uit, zullen we maar zeggen.
Live fast; die young. mijn blog
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
+1 voor de (niet aanwezige) stevigheid.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 924
- Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48
Uhhhh ...zo te zien woon je bij mijn oudjes in de straat
-
- Forum-lid
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 26 apr 2014 22:08
Ik zou doorsparen voor een trekhaak
De vraag of het mag zou me nog niet eens bezig houden. Ik zou zo van zijn leven niet willen rijden. Dan voel je je toch echt niet prettig in je auto.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
hoe hard durft de TS hiermee te rijden. In de set-up die te zien is zou ik maximaal 60 durven gok ik.
Je steekt niet te ver uit, maar belemmert wel de achterlichten, dus hier zul je een extra lichtbak voor moeten gebruiken. En je kunt je afvragen of je de fietsen zo veilig vervoerd dat je andere weggebruikers daarmee niet in gevaar brengt.
Een oprechte vraag: Zou jij op de snelweg achter deze auto willen rijden?
Als je deze vraag met nee beantwoord in alle eerlijkheid zul je dus iets moeten veranderen.
Je kunt bij de MTB de wielen, (of in ieder geval het achterwiel) nog verwijderen en bij de damesfiets het zitje en de fietstassen. Dan ziet de boel er al een stuk veiliger uit en vang je stukken minder wind.
Je steekt niet te ver uit, maar belemmert wel de achterlichten, dus hier zul je een extra lichtbak voor moeten gebruiken. En je kunt je afvragen of je de fietsen zo veilig vervoerd dat je andere weggebruikers daarmee niet in gevaar brengt.
Een oprechte vraag: Zou jij op de snelweg achter deze auto willen rijden?
Als je deze vraag met nee beantwoord in alle eerlijkheid zul je dus iets moeten veranderen.
Je kunt bij de MTB de wielen, (of in ieder geval het achterwiel) nog verwijderen en bij de damesfiets het zitje en de fietstassen. Dan ziet de boel er al een stuk veiliger uit en vang je stukken minder wind.
- jeroenkuiper
- Forum-lid
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
- Locatie: wolvega
Gerboon schreef: Je kunt bij de MTB de wielen, (of in ieder geval het achterwiel) nog verwijderen en bij de damesfiets het zitje en de fietstassen. Dan ziet de boel er al een stuk veiliger uit en vang je stukken minder wind.
benieuwd hoe je dan je bagage meewilt nemen en 1 of 2 kleintjes op de achterbank.
Koffer van een Kia Rio is ook niet enorm, dus daar ga je niet veel kwijt raken.
weet niet waar TS heen gaat, of het voor een dagje uit is, of dat het voor een weekje vakantie is maar ik zou dan eerder denken aan het wel meenemen van de MTB en op locatie een fiets te huren.
of evt kijken naar een iets stabielere montage op een fietsdrager van Thule oid want deze ziet er niet echt superstabiel uit.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16481
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Onafgezien of het wel dan niet mag zou ik het NOOIT doen.
Wat een constructie op/aan je kofferdeksel.
Dat gaat volgens mij altijd faliekant aflopen en dan kan je hier een vervolgtopic voor aanmaken.
Niet doen dus, er zijn betere oplossingen
- trekhaakdrager
- dakdrager
- fiets demonteren en in de auto
- met de fiets vertrekken
- een andere auto aanschaffen
- iemand anders je fiets laten vervoeren
- thuisblijven
- ........
Maar alleszins niet zo vertrekken.
Wat een constructie op/aan je kofferdeksel.
Dat gaat volgens mij altijd faliekant aflopen en dan kan je hier een vervolgtopic voor aanmaken.
Niet doen dus, er zijn betere oplossingen
- trekhaakdrager
- dakdrager
- fiets demonteren en in de auto
- met de fiets vertrekken
- een andere auto aanschaffen
- iemand anders je fiets laten vervoeren
- thuisblijven
- ........
Maar alleszins niet zo vertrekken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend