Wilco Kelderman
- robbebopper
- Forum-lid HC
Hoog tijd voor zijn eigen topic.
Vandaag, kort na zijn sterke debuut in de Giro, stond hij er weer in de Dauphiné.
Hij kon meekomen met Froome en Contador op de afsluitende klim, en hij wist knap beslag te leggen op de derde plaats in een pittige bergrit.
Zijn herstel van de zware Giro d'Italia is veelbelovend.
Vandaag, kort na zijn sterke debuut in de Giro, stond hij er weer in de Dauphiné.
Hij kon meekomen met Froome en Contador op de afsluitende klim, en hij wist knap beslag te leggen op de derde plaats in een pittige bergrit.
Zijn herstel van de zware Giro d'Italia is veelbelovend.
http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/2 ... -niet.html
http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/3 ... enner.html
2 geniale stukken die de meeste misschien wel hebben gelezen, maar o zo mooi. haha
http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/3 ... enner.html
2 geniale stukken die de meeste misschien wel hebben gelezen, maar o zo mooi. haha
- robbebopper
- Forum-lid HC
Tegen beter weten in zit ik nu toch al weer enige decennia te wachten op een mogelijke Nederlandse tourwinnaar. Maar ik ben realistisch genoeg om te beseffen dat we in het huidige (zeer mondiale) wielrennen al lang blij mogen zijn als we iemand kunnen aanmoedigen die mee kan doen met de top.
Hoe dan ook, Wilco rijdt erg goed momenteel.
Het is eigenlijk al jaren fraai gesteld met het Nederlandse wielrennen. Tussen Breukink en Gesink zat alleen Boogie en die was voor mijn gevoel veel meer een topper in de klassiekers die door sponsorbelangen zijn seizoen verkeerd moest inrichten. De erelijst van Robert is iig een verademing na die dorre 20+ jaar.
Ik denk nog steeds dat Gesink de beste is (mits en iniden hij netjes terugkomt!), met Mollema daar vlak achter, maar Wilco komt er wel heel hard aan. In ieder geval zijn Robert en Wilco allebei hardstikke compleet, allebei een lekkere sprint, goede TT en top klimmers. Alleen een Froome, Contador, Nibali en Quintana zijn beter bergop.
Ik denk nog steeds dat Gesink de beste is (mits en iniden hij netjes terugkomt!), met Mollema daar vlak achter, maar Wilco komt er wel heel hard aan. In ieder geval zijn Robert en Wilco allebei hardstikke compleet, allebei een lekkere sprint, goede TT en top klimmers. Alleen een Froome, Contador, Nibali en Quintana zijn beter bergop.
Hij is net 23. Aanzienlijk jonger dus als zijn Nederlandse 'concurrenten'. Het zou mij niet verbazen als hij nog behoorlijk zou groeien in zijn ontwikkeling.
Het Nederlandse wielrennen heeft er een heel aantrekkelijke renner bij.
M.vr.gr. André
-
- Forum-lid
Ik zie het ook zonnig in met Kelderman en Mathieu van der Poel die er ook aankomt.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
- robbebopper
- Forum-lid HC
Mathieu kan inderdaad ook wel eens een heel goeie wegrenner worden.
Ja, wat een luxe! Zoals ik zeg, na 20 jaar tandenknarsen kan ik alweer jaren het algemeen klassement van grote rondes volgen. En dan heb ik klimmers als Poels, Kruijswijk, Slagter en Lighthart niet genoemd!Avado schreef:Hij is net 23. Aanzienlijk jonger dus als zijn Nederlandse 'concurrenten'. Het zou mij niet verbazen als hij nog behoorlijk zou groeien in zijn ontwikkeling.
Nu nog ritten winnen en we zitten weer in de jaren 80!
-
- Forum-lid
Mathieu van der Poel is verreweg het grootste Nederlandse talent wat er rondfiets denk ik. Hoe hij in de ronde van België jongens als Gilbert kan volgen bij een sprint heuvel op, niet normaal.
Enige probleem is dat het wegseizoen hem geen reet interesseert (en dan nog zo rijden )
Enige probleem is dat het wegseizoen hem geen reet interesseert (en dan nog zo rijden )
Hij heeft afgelopen jaar voor 4 jaar getekend bij BKCP waardoor hij in het veld zit en in de zomers wedstrijden zoals de ronde van België kan rijden. Vergeet niet dat hij pas net 19 is he, dus dat is nog 4 jaar jonger dan bijv. Dylan van Baarle. Hij moet lekker zijn eigen gang gaan en als hij wat ouder is, zal hij constanter worden en kan hij wat meer de druk aan van heel nederland en vlaanderen. Die gaat op zijn 22ste ofzo naar OPQS en daar tussen de grote kanonnen worden opgeleid tot ronderenner.ThijsvdnBerg schreef:Mathieu van der Poel is verreweg het grootste Nederlandse talent wat er rondfiets denk ik. Hoe hij in de ronde van België jongens als Gilbert kan volgen bij een sprint heuvel op, niet normaal.
On-Topic: Wilco Kelderman heeft de explosiviteit die Gesink wat mist bergop. Robert moet te vaak laten lopen bij een splijtende demarage, daar waar Kelderman wel mee kan. Kelderman durft ook meer koers te maken, zoals je in zijn demarages zag gisteren.
- timofietst
- Forum-lid
Wat ik mooi vindt aan Kelderman is dat hij initiatief neemt, hij wacht niet af. Dat zie je imho te vaak bij Gesink en Mollema, zeker als er andere 'grote' mannen bij rijden. En hij kan tijdrijden!