NEW: Campa Chorus EPS
- boswielrenner
- Forum-lid
Wellicht is het al voorbij gekomen op het forum, maar hier een link naar de Campa website.
http://www.campagnolo.com/jsp/en/newsde ... atid_3.jsp
nog een link.
http://www.cyclingnews.com/news/electro ... t-launched
http://www.campagnolo.com/jsp/en/newsde ... atid_3.jsp
nog een link.
http://www.cyclingnews.com/news/electro ... t-launched
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
- daniel1975
- Forum-lid HC
Doe mij die Special Racing Edition van de mechanische SR groep maar. Betrouwbaar, lichter, veel mooiere crank.
Less is bore
Mechanisch is sowieso veel mooier en eleganter, maar ik moet zeggen dat de crank me nogal meevalt. Is niet zo veel anders dan de oudere Campa cranks waar je ook maar 4 armen zag.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik ben fan.
Ik vond de record EPS te duur en de Athena EPS te lelijk.
Deze kan mij optisch erg bekoren.
Als de Chorus EPS prijstechnisch ergens tussen de Record EPS en de Athena EPS, en meer richting Athena dan Record dan zou dit wel eens mijn volgende groep kunnen zijn.
Ik vond de record EPS te duur en de Athena EPS te lelijk.
Deze kan mij optisch erg bekoren.
Als de Chorus EPS prijstechnisch ergens tussen de Record EPS en de Athena EPS, en meer richting Athena dan Record dan zou dit wel eens mijn volgende groep kunnen zijn.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- boswielrenner
- Forum-lid
Ik ben het met Daniel eens dat de mechanische Special Racing Edition mooier is. Qua Campa elektronische groep is deze Chorus EPS dit wel een goede ontwikkeling. Mooier dan Athena die er niet echt luxe uit ziet. Hopelijk is de prijs gunstig, want anders kan je voor een paar honderd euro beter de Record EPS groep nemen, die ik wel mooier vind. Wat ik niet helemaal snap is dat Campa over is gestapt op 4 armige crankset, maar betekent dit dan ook dat de Over-Torque crankstellen aangepast gaan worden? Ik lees ook nog niks over langere kooi derailleurs op Record niveau en cassettes tot 30 of 32 kransjes.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid HC
Waarom zou je dat willen? Een tripple is er niet meer en in tegenstelling tot de campa claims trekt de huidige derailleur dat ook moeiteloos.Ik lees ook nog niks over langere kooi derailleurs op Record niveau en cassettes tot 30 of 32 kransjes.
Gewaagde stelling...nijkie schreef: Kwa nivaeu zitten ze op dezelfde hoogte.
Zoiets beweren met de bestaande (mechanische) groepen is al gewaagd, laat staan met een elektronische groep die nog niet getest is...
Ik heb het vermoeden dat Campa de Chorus groep zelf toch wel hoger inschaalt dan Ultegra en de prijs dus ook niet op hetzelfde niveau zal komen.
Willen ze verkopen dan kun je niet prijstechnisch te hoog gaan zitten.buddo schreef:Gewaagde stelling...nijkie schreef: Kwa nivaeu zitten ze op dezelfde hoogte.
Zoiets beweren met de bestaande (mechanische) groepen is al gewaagd, laat staan met een elektronische groep die nog niet getest is...
Ik heb het vermoeden dat Campa de Chorus groep zelf toch wel hoger inschaalt dan Ultegra en de prijs dus ook niet op hetzelfde niveau zal komen.
Shimano heeft 1 groep er boven en campa 2 groepen.
Ben wel eens benieuwd hoe de verhoudingen liggen in de verkoop per land.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Campa zet in elk geval in op twee paarden. Zowel Mechanisch als Elektronisch. Dan wordt je in ieder geval niet gedwongen om mee te gaan in het elektronisch geweld als je dat niet wilt.
Waar ik dan wel weer bang voor ben is dat de onderdelen zoals kettingbladen van de 2014 en eerder groepen moeilijker leverbaar zullen worden.
Ervaringen uit het verleden leert dat ze altijd zullen zeggen dat deze leverbaar zijn maar dan is er "plotseling, out of the blue" wel een lange levertijd.
Overigens vind ik zelf de nieuwe mechanische Chorus groep ook heel erg mooi. Als ik wat nieuws zou kopen (zit er voorlopig nog niet in) zou ik daarvoor gaan.
Waar ik dan wel weer bang voor ben is dat de onderdelen zoals kettingbladen van de 2014 en eerder groepen moeilijker leverbaar zullen worden.
Ervaringen uit het verleden leert dat ze altijd zullen zeggen dat deze leverbaar zijn maar dan is er "plotseling, out of the blue" wel een lange levertijd.
Overigens vind ik zelf de nieuwe mechanische Chorus groep ook heel erg mooi. Als ik wat nieuws zou kopen (zit er voorlopig nog niet in) zou ik daarvoor gaan.
- boswielrenner
- Forum-lid
@Sharkman; is het echt mogelijk om een Ultegra 6800 11 speed 11-32 cassette te zetten op bijvoorbeeld een Mavic wielset en goed werkend te krijgen op een Campa record groep? Ik kan me voorstellen dat een 30 kransje prima werkt op een Record achter derailleur, maar een 32 lijkt me wel erg ambitieus.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29