Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Raceschoenen met lage wreef

martijnjamry
Forum-lid

martijnjamry 15 jun 2014 18:21

Het is tijd voor nieuwe raceschoenen, maar dat is nog niet zo gemakkelijk met een lage wreef. Shimano is prima in de breedte en Sidi is bijvoorbeeld weer te smal. Bij Gaerne, Northwave en Spiuk moet ik teveel opvullen en dit gaat ten koste van de pasvorm. Ik heb van Northwave de Extreme Tech Plus gepast met een soort van Boa-sluiting.

Schoenen van merken als DMT, Giro en Crono zijn weer moeilijk te verkrijgen. Deze zouden niet al te smal zijn met een lage wreef. Mavic zit nog niet zo verkeerd, maar ik heb eerder een paar gekocht en weer verkocht. Voeten zetten toch aardig uit tijdens het fietsen.

Heeft er iemand nog een goede tip?

Groet,
Martijn

toontje68
Forum-lid

toontje68 15 jun 2014 22:33

Hoi Martijn,

Ik zit met hetzelfde probleem. Heb ook een lage wreef en iets bredere voeten. Mijn Sidi's ergo2 waren in het begin vrij smal, maar zijn in de loop der jaren iets breder geworden, waardoor ze nu pas goed zitten eigenlijk..
Ik ben voor Gaerne en Lake aan het kijken omdat die wat breder zijn en mbv een extra inlegzooltje moet dat goed komen. Heb verder alle merken al gepast, maar zonder suc6. Probleem is dat ze Gaerne op weinig plekken op voorraad hebben en ook Lake is lastig aan te komen hier in Brabant..
Ik zou wel schoenen nemen met die nieuwe boa sluiting. Tenminste dat hebben ze mij aanbevolen..
S-Works Tarmac Sram E-tap Mavic Pro Carbon slc

Gerboon
Forum-lid

Gerboon 15 jun 2014 22:57

Ga naar een winkel. Meten is weten.

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 15 jun 2014 23:04

En zo'n schoenen die je in de magnetron moet leggen zodat je precies naar je voeten gaan staan, is dat niets?
Misschien hebben mensen hier op het forum ervaring mee.
Bikers are not alone

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 16 jun 2014 17:14

Zag dat er een een type is van Giro die gewoon veters heeft, misschien is dat een optie.

Cobbles-eater
Forum-lid

Cobbles-eater 16 jun 2014 18:06

De Specialized S-Works hebben nogal een lage wreef. Althans , voor mij. Weet niet hoe het met jullie voeten zit.. S-Works hebben trouwens de BOA-sluiting.

joepie
Forum-lid

joepie 16 jun 2014 21:37

Zelf heb ik ook een lagere wreef en draag al lange tijd Shimano's. Ook wel veel verschillende merken gepast.

Wat je in de gaten moet houden dat van jaar tot jaar de pasvorm kan verschillen. Dus S-Works nieuwe uitvoering is voor jou misschien geen vooruitgang.

martijnjamry
Forum-lid

martijnjamry 16 jun 2014 21:39

Bedankt voor jullie tips! Custom zooltjes volgen wanneer ik wat heb gevonden. Josef Kramer van Footcare in Eindhoven maakt hele knappe zooltjes. Aan Lake heb ik niet gedacht en die geven ook veel steun geloof ik. En voor een redelijke prijs heb je ook een model met Boa-sluiting. Ik fiets nu met Gaerne. Fijne pasvorm en comfortabel, maar ze zijn best ruim. Dat zal ook wel weer verschillen per model. De pasvorm van S-Works moet inderdaad goed zijn. Nu gaan schoenen boven de 300,- euro mij een brug te ver. Dat valt toch niet uit te leggen in China of waar ze dan ook vandaan komen. ;-) Lake ga ik morgen passen bij Cycle Trend in Nuenen en er zijn via Bike24 een paar Giro's onderweg. De aanhouder wint hè! Keep you posted.

Plaats reactie