Welke dakdrager voor carbon fiets
Hallo,
Ik ga op vakantie naar de Mont ventoux en ik ga wegens geboorte van dochter mijn fiets voor het eerst op het dak vervoeren.
Nu ben ik aan het kijken voor een dakdrager maar er zijn er zoveel vandaar wat hulp.
nu zie ik deze twee op internet welke zou jullie voorkeur hebben en waarom.
Thule FreeRide 532
http://www.wehkamp.nl/sport-vrije-tijd/ ... 32A4669DF3
Thule ProRide 591
ttp://www.wehkamp.nl/sport-vrije-tijd/koffers ... s1&IsSeg=0
maar zie ook gewoon op marktplaats zeer goedkope versie maar wat ouder maar is dat voor een carbon frame wel goed.
bijvoorbeeld deze.
Universele fietsdrager tbv dakdrager/ bagagewagen FAPA
http://link.marktplaats.nl/819994875
graag jullie hulp in mijn zoektocht.
dank
Ik ga op vakantie naar de Mont ventoux en ik ga wegens geboorte van dochter mijn fiets voor het eerst op het dak vervoeren.
Nu ben ik aan het kijken voor een dakdrager maar er zijn er zoveel vandaar wat hulp.
nu zie ik deze twee op internet welke zou jullie voorkeur hebben en waarom.
Thule FreeRide 532
http://www.wehkamp.nl/sport-vrije-tijd/ ... 32A4669DF3
Thule ProRide 591
ttp://www.wehkamp.nl/sport-vrije-tijd/koffers ... s1&IsSeg=0
maar zie ook gewoon op marktplaats zeer goedkope versie maar wat ouder maar is dat voor een carbon frame wel goed.
bijvoorbeeld deze.
Universele fietsdrager tbv dakdrager/ bagagewagen FAPA
http://link.marktplaats.nl/819994875
graag jullie hulp in mijn zoektocht.
dank
Ook ik ben eens aan het rond kijken voor een dergelijke optie voor de vakanties straks.
Kwam inderdaad ook beetje uit bij de keuzes die jij ook hebt.
(je proride link doet het niet trouwens.)
Denk dat Thule prima alternatieven biedt en prima voldoen ook voor Carbon fietsen.
Ik kijk dan wel naar de versie waar je het voorwiel eruit haalt en je op de voorvork bevestigd.
Thule OutRide 561: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 1-_-561000
Wat ik vooral lees is dat het rekening houden is met je hoogte bij tolpoorten met dagdragers.
Kwam inderdaad ook beetje uit bij de keuzes die jij ook hebt.
(je proride link doet het niet trouwens.)
Denk dat Thule prima alternatieven biedt en prima voldoen ook voor Carbon fietsen.
Ik kijk dan wel naar de versie waar je het voorwiel eruit haalt en je op de voorvork bevestigd.
Thule OutRide 561: http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 1-_-561000
Wat ik vooral lees is dat het rekening houden is met je hoogte bij tolpoorten met dagdragers.
Ik gebruik de Thule outride 561 voor het vervoer van mijn fiets (carbon). Je zet de fiets vast middels de voorvork (net zoals je het wiel in je voorvork klemt). Het grootste gevaar kom inderdaad van tolpoorten ed.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ja dan zit ik niet met die onpraktische goot. Hierdoor laat ik de onderdelen om de dwarsliggers die ik er dan wel af haal. Zo heb ik 2 dakdragers met de sluitingen er nog op. Die dwarsbalken zet je er in 2 minuten op dus kun je binnen 5 minuten 2 fietsen eropzetten en wegwezen. Voorbereiden is niet meer nodig.Soap schreef:Is er een reden waarom die ipv de Thule?Gerboon schreef:Ik gebruik de Elite San Remo Lock dakdragers voor mijn racefietsen. Werkt heel makkelijk en goed verstelbaar.
Gegarandeerd tot 110km/h maar 150 ging laatst terug vanuit limburg ook dikke prima.
Hoi ja die heb ik bekeken maar vandaar ook de vraag welk je best kan nemen voor carbon fiets en wat ervaringen zijn.
Mij lijkt een voorvork bevestiging ook handiger maar dan moet je wiel toch nog in de auto..
Andere vraag weten jullie of alle dragers op een universele drager kunnen dus de vierkanten en niet de gestroomlijnde van Thule bv.
En hoe hard kan je rijden want ik wil een dakkoffer en een fietsdrager op dak maar wil er ook weer geen dagen over rijden snap je.
ivm kind wil ik hoofdzakelijk in de nacht rijden en dan is de mont ventoux toch een eindje rijden .
dank
Mij lijkt een voorvork bevestiging ook handiger maar dan moet je wiel toch nog in de auto..
Andere vraag weten jullie of alle dragers op een universele drager kunnen dus de vierkanten en niet de gestroomlijnde van Thule bv.
En hoe hard kan je rijden want ik wil een dakkoffer en een fietsdrager op dak maar wil er ook weer geen dagen over rijden snap je.
ivm kind wil ik hoofdzakelijk in de nacht rijden en dan is de mont ventoux toch een eindje rijden .
dank
Ik heb mijn Thule Outride gewoon op een paar oude vierkante dragers. Er is trouwens ook nog een aparte drager om je wiel op het dak te zetten:http://www.thule.com/nl-nl/nl/products/ ... 2-_-545200
Campagnolo Ultra Dork
Op zich neemt een wiel ook niet zoveel plek in. Het is meer een kwestie van efficiënt inpakken. Het is mij in ieder geval altijd gelukt om het wiel achterin mee te nemen, ook met 2 kleine kinderen in een Skoda Fabia Combi.
Campagnolo Ultra Dork
Wij nemen de wielen ook altijd in de auto mee. (Skoda Superb Combi)
Volgensmij kunnen die dakdragers op vrijwel ieder bestaand profiel.
De snelheid is gegarendeerd bij Elite tot 110km/h en bij Thule tot 130 geloof ik. Maar zoals gezegd: 150 ging ook prima, maar wel de bovengrens wat dat betreft.
Volgensmij kunnen die dakdragers op vrijwel ieder bestaand profiel.
De snelheid is gegarendeerd bij Elite tot 110km/h en bij Thule tot 130 geloof ik. Maar zoals gezegd: 150 ging ook prima, maar wel de bovengrens wat dat betreft.