Koga Carbon Team Edition
Aanvankelijk had ik mijn zinnen gezet op een Bianchi (kleur Celeste) met een Veloce afmontering. Vervolgens zag ik deze afgeprijsde Koga Team Edition die geheel Shimano Ultegra is afgemonteerd. Ik kon de verleiding niet weerstaan en ik heb hem gekocht.
Voordat ik hem kocht vertelde een plaatselijke FM mij nog dat er sprake moest zijn van een niet geheel carbon frame in verband met de prijs die onder de 2000 euro ligt. De beschrijving van Koga is de volgende:
Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with Hightec carbon Fiber and finished with a 12K carbon mesh.
De duurdere Kimera geeft wat anders aan:
Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with Highmodulus carbon fiber and finished with a durable 3k carbonfiber mesh.
Er zit dus wel wat verschil in hoewel ik niet weet wat dat verschil precies inhoudt. Spijt krijg ik in ieder geval niet. De fiets voelt heel goed aan.
Voordat ik hem kocht vertelde een plaatselijke FM mij nog dat er sprake moest zijn van een niet geheel carbon frame in verband met de prijs die onder de 2000 euro ligt. De beschrijving van Koga is de volgende:
Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with Hightec carbon Fiber and finished with a 12K carbon mesh.
De duurdere Kimera geeft wat anders aan:
Lightweight FEM optimized carbon frame. Built with Highmodulus carbon fiber and finished with a durable 3k carbonfiber mesh.
Er zit dus wel wat verschil in hoewel ik niet weet wat dat verschil precies inhoudt. Spijt krijg ik in ieder geval niet. De fiets voelt heel goed aan.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Allemaal marketing BS van Koga. Een frame wordt gemaakt van UD carbon en dat laagje 12k of 3k aan de buitenkant veranderd daar niets aan. Het enige waar het voor zorgt is uiterlijk.
Hightec is een marketing naam en de hoeveelheid HM carbon zal wel zeer gering zijn in het duurdere frame. Wat ze er mee proberen te zeggen is dat ze wat duurder carbon gebruiken in het duurdere frame. Ik zou er niet te veel geld meer voor uitgeven.
Hightec is een marketing naam en de hoeveelheid HM carbon zal wel zeer gering zijn in het duurdere frame. Wat ze er mee proberen te zeggen is dat ze wat duurder carbon gebruiken in het duurdere frame. Ik zou er niet te veel geld meer voor uitgeven.
- patrickcorbee
- Forum-lid
Ikzelf heb met hetzelfde frame gereden, alleen met 105 afmontage. Mijn FM liet mij toen idd ook weten dat het Koga te doen was om een prijsdoorbraak te realiseren op de markt. Frame is fullcarbon en stijf genoeg!
"Shut up legs and do as I tell you" - Jens Voigt
-
- Forum-lid
Het is een geweldig mooie fiets.
Heel veel fietsplezier.
Heel veel fietsplezier.
Stoere fiets. Ik deel je opvatting dat Koga's fijne fietsen zijn. Vorige week op de sportfiets van mijn vader gefietst en dat ding op een brug serieus hard op zijn lazer gegeven. Geen kraak, niets. Goed spul dat Koga
Camerig is prachtig!
Hitcher schreef:Voordat ik hem kocht vertelde een plaatselijke FM mij nog dat er sprake moest zijn van een niet geheel carbon frame in verband met de prijs die onder de 2000 euro ligt.
Die fietsenmaker van jou weet technisch gezien niet erg veel, het is gewoon een carbon frame. Er bestaat niet zoiets als een niet-geheel carbon frame. Vroeger werder er nog wel aluminium frames met carbon achtervork gemaakt, maar dat zie je tegenwoordig ook niet meer.
daj schreef:Hitcher schreef:Voordat ik hem kocht vertelde een plaatselijke FM mij nog dat er sprake moest zijn van een niet geheel carbon frame in verband met de prijs die onder de 2000 euro ligt.
Die fietsenmaker van jou weet technisch gezien niet erg veel, het is gewoon een carbon frame. Er bestaat niet zoiets als een niet-geheel carbon frame. Vroeger werder er nog wel aluminium frames met carbon achtervork gemaakt, maar dat zie je tegenwoordig ook niet meer.
Full carbon is zoals de naam zegt volledig van carbon dus frame en voorvork
Half carbon is achtervork en voorvork
En kan je zeggen dat ze toch nog steeds gemaakt worden.
o.a. de colnago arte
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro