Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Cannondale Bad Boy

semaj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:51

semaj 03 jun 2011 11:37

Goedemorgen,

Ik heb een Cannondale Bad Boy 700 c met 28 inch wielen. Mijn vraag is of dat er een verende voorvork in kan. (Geen Headshok) Mocht dit kunnen is dit dan makkelijk te realiseren ?

Mvg James.

hoolig@n
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 07 mei 2010 21:04

hoolig@n 09 jun 2011 12:25

Volgens mij kan daar een lefty in.

semaj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:51

semaj 15 jun 2011 09:21

hoolig@n schreef:Volgens mij kan daar een lefty in.
Ok thnx,maar een lefty is wel erg prijzig. Zijn er nog andere suggesties misschien, die wat minder prijzig zijn uiteraard.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 15 jun 2011 10:05

Je zou naar Rock Shox kunnen kijken, wel voor minstens een Tora gaan anders kan je beter je vaste vork houden. Bevalt de fiets verder wel? Waar gebruik je hem voor? Ik ben op zoek naar een nieuwe woon-werk fiets en toen kwam de Bad Boy ook even voorbij. Als je vooral op asfalt rijdt zou ik zeker kijken naar een vork met lock-out anders trap je je echt kapot. Verder zijn de goedkope vorken vaak pogosticks die enkel veren en niet dempen, die wil je ook echt niet op je fiets!

semaj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:51

semaj 15 jun 2011 23:35

bibske schreef:Je zou naar Rock Shox kunnen kijken, wel voor minstens een Tora gaan anders kan je beter je vaste vork houden. Bevalt de fiets verder wel? Waar gebruik je hem voor? Ik ben op zoek naar een nieuwe woon-werk fiets en toen kwam de Bad Boy ook even voorbij. Als je vooral op asfalt rijdt zou ik zeker kijken naar een vork met lock-out anders trap je je echt kapot. Verder zijn de goedkope vorken vaak pogosticks die enkel veren en niet dempen, die wil je ook echt niet op je fiets!
De 20 km die ik op de fiets heb gefietst bevallen goed. Ik fiets er bijna tot niet op. Ik wilde een fiets die ik ff zo uit de schuur kan pakken. Niet echt voor dagelijks gebruik dus. Achteraf had ik misschien een mountainbike kunnen kopen omdat je met de Bad Boy niet echt door het bos kan rijden als ik dat zou willen. Moet ik by the way nog naar een speciale maat kijken voor de voorvork ? Er zitten namelijk 28 inch wielen op.

pieter mels
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jun 2011 20:40

pieter mels 16 jun 2011 21:48

heb evt nog wel een lefty en wielen voor je tegen een lage prijs,

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 17 jun 2011 11:43

Op de website van Rock Shox zetten ze erbij of er een versie is voor 29-ers, MTB met 28" wielen (inclusief band dus 29") . Met een vaste vork kan je heus wel een bospaadje meepakken hoor, daarvoor hoef je geen vork te kopen.
Als ik jou was zou ik nog even wachten met die vork, probeer eerst eens hoever je komt zonder. Ik heb enkele veldtoertochtjes gereden op mijn oude hybride met een goedkope vork en ik had er meer hinder van dan plezier. Ook op de weg zit het ding mij gewoon in de weg. Op mijn MTB heb ik een Reba en dat is echt zo veel beter maar daar betaal je echter wel voor. Ik geloof dat een Tora (een stapje onder de Reba) al snel 150-200 Euro kost.

semaj
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 feb 2010 14:51

semaj 21 jun 2011 08:07

THNX voor je reactie Bibske. Misschien wel een goed idee om het eerst een keer zonder verende voorvork te proberen.
Maar ik ben wel benieuwd voor wat voor lage prijs je de lefty en de wielen wilt verkopen Pieter.

Plaats reactie