Giro Synthe semi-aero racehelm.
Het was te verwachten! De Air Attack is dan misschien wel snel, hij is zo lelijk dat wie hem toch draagt íets te duidelijk uitstraalt dat hij íets te graag wil, en dat is natuurlijk niet casually deliberate en dus niet soigné.
De Specialized Evade krijgt er dus een concurrent bij:
De Giro Synthe.
Koel, cool en aero. Én (het allerbelangrijkst!) met gaten om je Oakley in te stoppen!
Naar verwachting vanaf december in de winkels.
Prijs: duur natuurlijk, duh.
Eigenlijk ben ik wel eens toe aan een nieuwe helm. Mocht deze mij passen en mochten Mantel en Hopmans tzt een beetje redelijke prijs vragen, dan ga ik deze toch serieus overwegen....
De Specialized Evade krijgt er dus een concurrent bij:
De Giro Synthe.
Koel, cool en aero. Én (het allerbelangrijkst!) met gaten om je Oakley in te stoppen!
Naar verwachting vanaf december in de winkels.
Prijs: duur natuurlijk, duh.
Eigenlijk ben ik wel eens toe aan een nieuwe helm. Mocht deze mij passen en mochten Mantel en Hopmans tzt een beetje redelijke prijs vragen, dan ga ik deze toch serieus overwegen....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Mooi! Maar zeker duur.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Adviesprijs is 250 euro (net zoals de air attack shield en 20 euro goedkoper dan de Aeon) en die zijn te koop zo rond de 175 euro bij Mantel, dus deze zal wel net zoiets worden.
Vindt het overigens zonde dat de Kask Infinity zo rammen duur is. (250) en daar gaat niks vanaf. Dat is het beste van 2 werelden wat mij betreft en een leuke gimmick met die schuifklep.
Vindt het overigens zonde dat de Kask Infinity zo rammen duur is. (250) en daar gaat niks vanaf. Dat is het beste van 2 werelden wat mij betreft en een leuke gimmick met die schuifklep.
Ik heb ergens op internet (kan me helaas niet meer herinneren waar) een test gezien waaruit naar voren kwam dat deze helm onder een hoek van 30 graden (zoals je normaal op je fiets zit) zelfs sneller is dan de air attack. De air attack blijft wel sneller als je meer naar beneden kijkt.
Cervélo & Cannondale
Vind m zoveel mooier dan de air-attack. Heb de air-attack trouwens nauwelijks gezien in het toerfiets-peleton. Heb de indruk dat daar de aero helm toch amper gecopieerd wordt.
Net zoals de helm van het Garmin-Cervelo team. Die ben ik in het echt ook nog niet tegengekomen.
Deze Giro is een combinatie van 2 types lijkt me. Erg geslaagd hoor.
Net zoals de helm van het Garmin-Cervelo team. Die ben ik in het echt ook nog niet tegengekomen.
Deze Giro is een combinatie van 2 types lijkt me. Erg geslaagd hoor.
Ik heb zelf de Air attack shield enkele maanden geleden gekocht om andere redenen dan het aero element. Vanwege een huidaandoening is het beter dat mijn kale kop zo min mogelijk in de zon komt. Ik heb nog een Giro Ionos en diverse Oakley radars maar ik krijg steeds op de contactpunten van de helm en bril bultjes en ontstekingen. Of de Air attack fraai is, mag iedereen voor zichzelf uitmaken maar ik ben achter nog meer voordelen gekomen. Bij hobbels hoef ik mijn bril niet meer goed te doen, de glazen blijven vrij van zweed, de ventilatie is prima, de insecten blijven grotendeels buiten. Bij dat klamme weer waarbij er veel vliegjes in de lucht zijn komen ze ook niet meer tussen je bril en helm en tevens heb ik minder last van hooikoorts tijdens ritten. Die lachers neem ik wel op de koop toe of ik zwaai vriendelijk als ik ze passeer .
Cervelo S3 2014 Ultegra 6800; Cosmic Carbon SLS 2014
Die Garmin helmen (van POC) hangen bijna in geen enkele winkel en zijn schreeuwend duur. Denk dat je ze daarom weinig zietDemax69 schreef:Vind m zoveel mooier dan de air-attack. Heb de air-attack trouwens nauwelijks gezien in het toerfiets-peleton. Heb de indruk dat daar de aero helm toch amper gecopieerd wordt.
Net zoals de helm van het Garmin-Cervelo team. Die ben ik in het echt ook nog niet tegengekomen.
Deze Giro is een combinatie van 2 types lijkt me. Erg geslaagd hoor.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40170
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En heeft ook wel iets te maken dat je er dan uit ziet als een fietsende paddestoel, al helemaal icm die achterlijke bril.
Less is bore