Nieuwe fiets
k ben me weer aan het oriënteren om een racefiets te gaan aanschaffen.
Na 3 jaar zonder fiets begint het toch weer te kriebelen. Ik heb voorheen een Gazelle Primavera gehad die ik gewonnen had bij het NHD.
Nu zoek ik dus een goede winkel in Noord-Holland/Flevoland. Iemand die misschien ervaring heeft met Kroone-Liefting in Limmen? Dat ligt hier redelijk in de buurt.
Mijn budget is ca €1200 voor de fiets en dan heb ik nog ca. €350 voor mijn shirt, broek, schoenen,helm etc.
Qua fiets SPD-SL pedalen lijken mij de meest gangbare, had ik volgens mij op mijn vorige fiets ook.
De fiets zelf wil ik afgemonteerd hebben met volledig 105 of hoger en een triple i.v.m. niet handig zijn met fietsen. Dus geen compact aub.
Noord-Holland is voornamelijk vlak, maar ben wel van plan ca 3/4x per jaar een trip richting Frankrijk/Duitsland/Italië te maken aangezien familie daar een huis heeft.
De fietsen die ik zelf heb gevonden zijn de:
-Cube peleton race(105 afgemonteerd, schoenen+pedalen+bidons/bidonhouders gratis)
-Sensa Trentino SL special(Ultegra 6700 mix)
-Bulls harrier 2014 (105 afgemonteerd, goede prijs).
Wat zijn mijn beste opties qua winkels en spullen? Prijzen zijn redelijk strak, maar indien er veel verbetering inzit, ook makkelijk op te schroeven!
Na 3 jaar zonder fiets begint het toch weer te kriebelen. Ik heb voorheen een Gazelle Primavera gehad die ik gewonnen had bij het NHD.
Nu zoek ik dus een goede winkel in Noord-Holland/Flevoland. Iemand die misschien ervaring heeft met Kroone-Liefting in Limmen? Dat ligt hier redelijk in de buurt.
Mijn budget is ca €1200 voor de fiets en dan heb ik nog ca. €350 voor mijn shirt, broek, schoenen,helm etc.
Qua fiets SPD-SL pedalen lijken mij de meest gangbare, had ik volgens mij op mijn vorige fiets ook.
De fiets zelf wil ik afgemonteerd hebben met volledig 105 of hoger en een triple i.v.m. niet handig zijn met fietsen. Dus geen compact aub.
Noord-Holland is voornamelijk vlak, maar ben wel van plan ca 3/4x per jaar een trip richting Frankrijk/Duitsland/Italië te maken aangezien familie daar een huis heeft.
De fietsen die ik zelf heb gevonden zijn de:
-Cube peleton race(105 afgemonteerd, schoenen+pedalen+bidons/bidonhouders gratis)
-Sensa Trentino SL special(Ultegra 6700 mix)
-Bulls harrier 2014 (105 afgemonteerd, goede prijs).
Wat zijn mijn beste opties qua winkels en spullen? Prijzen zijn redelijk strak, maar indien er veel verbetering inzit, ook makkelijk op te schroeven!
-
- Forum-lid
Verdiep jezelf eens even in de huidige gang van zaken:
Als je echt een triple wilt en ook nog van Shimano dan. Ben je "veroordeeld" tot het kopen van de "oude" 105 (5700). De nieuwe Ultegra en 105 zijn namelijk enkel nog te verkrijgen in compact.
Met deze compact is het echter echt wel mogelijk om dezelfde range af te dekken als met een triple (misschien iets minder stappen ertussen maartoch ...)
Kijk eens in andere topics die afgelopen weken zijn gestart. Er zijn echt heel veel mensen opzoek naar een fiets met dezelfde eissen en wensen als degene die door jou worden genoemd.
Een andere optie is om wat meer info te verstrekken over de 3 genoemde fietsen.
- Prijs
- Ultegra mix, wat is er in deze mix Ultegra en waar is de rest van
- welke wielen zijn er gemonteerd
- lengte
- gewicht
- binnenbeenlengte
- welke geometrie zoek je ?
Met wat meer werk vanuit jezelf en wat meer info kan er een beter advies worden gegeven.
Als je echt een triple wilt en ook nog van Shimano dan. Ben je "veroordeeld" tot het kopen van de "oude" 105 (5700). De nieuwe Ultegra en 105 zijn namelijk enkel nog te verkrijgen in compact.
Met deze compact is het echter echt wel mogelijk om dezelfde range af te dekken als met een triple (misschien iets minder stappen ertussen maartoch ...)
Kijk eens in andere topics die afgelopen weken zijn gestart. Er zijn echt heel veel mensen opzoek naar een fiets met dezelfde eissen en wensen als degene die door jou worden genoemd.
Een andere optie is om wat meer info te verstrekken over de 3 genoemde fietsen.
- Prijs
- Ultegra mix, wat is er in deze mix Ultegra en waar is de rest van
- welke wielen zijn er gemonteerd
- lengte
- gewicht
- binnenbeenlengte
- welke geometrie zoek je ?
Met wat meer werk vanuit jezelf en wat meer info kan er een beter advies worden gegeven.
Hoi Medic,
Ik dacht dat er vanuit dit forum zelf al genoeg bekend was over deze fietsen.:p
Nu weet ik niet precies, wat het daadwerkelijke verschil is tussen de nieuwe 5800 en 5700 serie van de 105 behalve dus de compact alleen mogelijk?
En ook de 10s om de 11s achter!
Een triple was dan ook geen eis, maar een pré!
Dan wat over mijzelf:
BBL is 80cm
Lengte 1.78
Gewicht 68 kg
Ben overigens van plan om zaterdag naar Kroone-Liefting te gaan om verschillende metingen te doen, maar zoek toch al wat informatie over fietsen e.d.
Wat voor geometrie weet ik dan ook nog niet.
Over de fietsen:
-Cube kost ca €1199, heeft de oude 105 triple en als banden MAVIC Aksion, 65A Compound, 25-622
-De sensa trentino SL special kost ca €1210, heeft Veedestein Fiammante Duocomp banden en de mix van ultegra bestaat uit Mix Ultegra 6700, Shimano BR-560 velgremmen, Shimano FC-560 crankstel, Shimano 105 cassette en ketting..
Overigens is er bij deze fiets een upgrade naar ultegra 6800 mogelijk voor €20 en dit bestaat uit Mix Ultegra 6800, Ultegra 6800, Shimano BR-561 velgremmen, FC FSA Gosammer crankstel. .
-Bulls harrier 2014 kost €999,-, is volledig 105 oud afgemonteerd, Shimano WH-RS11 velgen en Schwalbe Lugano, 25 mm.
Nu zegt de kwaliteit van de banden mij op dit moment niet zoveel, rond dit segment lijken mij de banden allemaal rond dezelfde kwaliteit te zijn.
Nu zoek ik dus nog wel een goede winkel in Noord-Holland,Flevoland of Utrecht. Iemand daar nog tips voor?
Ik dacht dat er vanuit dit forum zelf al genoeg bekend was over deze fietsen.:p
Nu weet ik niet precies, wat het daadwerkelijke verschil is tussen de nieuwe 5800 en 5700 serie van de 105 behalve dus de compact alleen mogelijk?
En ook de 10s om de 11s achter!
Een triple was dan ook geen eis, maar een pré!
Dan wat over mijzelf:
BBL is 80cm
Lengte 1.78
Gewicht 68 kg
Ben overigens van plan om zaterdag naar Kroone-Liefting te gaan om verschillende metingen te doen, maar zoek toch al wat informatie over fietsen e.d.
Wat voor geometrie weet ik dan ook nog niet.
Over de fietsen:
-Cube kost ca €1199, heeft de oude 105 triple en als banden MAVIC Aksion, 65A Compound, 25-622
-De sensa trentino SL special kost ca €1210, heeft Veedestein Fiammante Duocomp banden en de mix van ultegra bestaat uit Mix Ultegra 6700, Shimano BR-560 velgremmen, Shimano FC-560 crankstel, Shimano 105 cassette en ketting..
Overigens is er bij deze fiets een upgrade naar ultegra 6800 mogelijk voor €20 en dit bestaat uit Mix Ultegra 6800, Ultegra 6800, Shimano BR-561 velgremmen, FC FSA Gosammer crankstel. .
-Bulls harrier 2014 kost €999,-, is volledig 105 oud afgemonteerd, Shimano WH-RS11 velgen en Schwalbe Lugano, 25 mm.
Nu zegt de kwaliteit van de banden mij op dit moment niet zoveel, rond dit segment lijken mij de banden allemaal rond dezelfde kwaliteit te zijn.
Nu zoek ik dus nog wel een goede winkel in Noord-Holland,Flevoland of Utrecht. Iemand daar nog tips voor?
Laatst gewijzigd door T-Ri op 08 jul 2014 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
[/quote]Nu zoek ik dus nog wel een goede winkel in Noord-Holland,Flevoland of Utrecht. Iemand daar nog tips voor?[/quote]
Wellicht kun je nog eens langs gaan bij Presto(Heemskerk) of Piet de Wit(Wormer).
Laatste keer dat ik bij Kroone was stond er Cube, Cube en nog een Cube
Wellicht kun je nog eens langs gaan bij Presto(Heemskerk) of Piet de Wit(Wormer).
Laatste keer dat ik bij Kroone was stond er Cube, Cube en nog een Cube
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
- willow_tien
- Forum-lid
Imming in Egmond-Binnen wellicht ?
[quote="T-Ri"]Hoi Medic,
Ik dacht dat er vanuit dit forum zelf al genoeg bekend was over deze fietsen.:p [quote]
Het gaat er niet om wat men hier weet van een fiets, het gaat er om dat jij een fiets uitkiest die bij jou past, daarom is een vraag over welke nieuwe fiets iemand moet aanschaffen ook niet altijd zomaar te beantwoorden. Iedereen kan een fiets kopen en gaan fietsen, de 1 fietst zonder probelemen een aantal jaar, de ander doet een miskoop en koopt blind een fiets op advies van andere in misschien wel een compleet verkeerde maat.
Laat je gewoon goed informeren over de mogelijheden, lees hier op het forum de FAQ's door en loop niet bij de eerste de beste winkel met een aanbieding de deur uit. Dat budget is leuk, maar zoek je een fiets voor max. dat budget die het best bij jou past of een fiets voor dat bedrag die je het meeste waar voor je geld geeft, dit kunnen nl. twee compleet verschillende fietsen zijn.
Nu de omslag van 10 naar 11 speed echt een beetje door gaat zetten, zou ik wel meer kijken naar 11 speed ipv een overjarig model. 105 is gewoon goed!
Ik dacht dat er vanuit dit forum zelf al genoeg bekend was over deze fietsen.:p [quote]
Het gaat er niet om wat men hier weet van een fiets, het gaat er om dat jij een fiets uitkiest die bij jou past, daarom is een vraag over welke nieuwe fiets iemand moet aanschaffen ook niet altijd zomaar te beantwoorden. Iedereen kan een fiets kopen en gaan fietsen, de 1 fietst zonder probelemen een aantal jaar, de ander doet een miskoop en koopt blind een fiets op advies van andere in misschien wel een compleet verkeerde maat.
Laat je gewoon goed informeren over de mogelijheden, lees hier op het forum de FAQ's door en loop niet bij de eerste de beste winkel met een aanbieding de deur uit. Dat budget is leuk, maar zoek je een fiets voor max. dat budget die het best bij jou past of een fiets voor dat bedrag die je het meeste waar voor je geld geeft, dit kunnen nl. twee compleet verschillende fietsen zijn.
Nu de omslag van 10 naar 11 speed echt een beetje door gaat zetten, zou ik wel meer kijken naar 11 speed ipv een overjarig model. 105 is gewoon goed!
-
- Forum-lid
Het is inderdaad wat spokes zegt.
Nu de opkomst van 11-speed lijkt door te zetten, zou ik deze zeker overwegen.
Persoonlijk heb ik dit jaar wel gekozen voor een GTR met een 105 triple (puur voor de meerdere keuzes qua verzetten ...).
De door jou genoemde fietsen leveren allemaal best wel wat waar voor het geld. Een Italiaan bijvoorbeeld levert minder waar voor het held over het algemeen, hier betaal je voor design, naam en emotie.
Winkels in de door jou genoemde buurt.
- Vos, zeer goedkoop (wel raad ik je aan om eerst even het topic over vos te lezen alvorens hier binnen te stappen)
- 12go biking, heeft volgens mij 2 van de 3 fietsen staan.
Laat jezelf goed opmeten en bij twijfel over de juiste maten zijn hier een hoop mensen die je eventueel verder kunnen helpen.
Nu de opkomst van 11-speed lijkt door te zetten, zou ik deze zeker overwegen.
Persoonlijk heb ik dit jaar wel gekozen voor een GTR met een 105 triple (puur voor de meerdere keuzes qua verzetten ...).
De door jou genoemde fietsen leveren allemaal best wel wat waar voor het geld. Een Italiaan bijvoorbeeld levert minder waar voor het held over het algemeen, hier betaal je voor design, naam en emotie.
Winkels in de door jou genoemde buurt.
- Vos, zeer goedkoop (wel raad ik je aan om eerst even het topic over vos te lezen alvorens hier binnen te stappen)
- 12go biking, heeft volgens mij 2 van de 3 fietsen staan.
Laat jezelf goed opmeten en bij twijfel over de juiste maten zijn hier een hoop mensen die je eventueel verder kunnen helpen.
Oh nee, een fiets van vorig jaar, daar wil je niet op gezien worden. Ik zou nog een jaar wachten, dan heb je een fiets van 2016, misschien hebben ze dan 12 speed! Serieus, als de fiets past en het is een goeie prijs en je vindt hem mooi, waar wacht je op? Ik fiets heerlijk op een fiets uit 1995....
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.
Dat is natuurlijk een beetje flauw, natuurlijk zijn de oude modellen prijstechnisch interessant en kan het nog steeds een prima overweging zijn om vanuit kostenoogpunt hiervoor te kiezen. Maar de ontwikkeling van het materiaal is bij de keuze voor een nieuwe fiets wel doorslaggevend. Als jij nu je fiets uit 1995 gaat vervangen zal je geen complete fiets uit 2004 nemen, dan kijk je ook naar wat er qua mogelijkheden binnen je budget ligt. Wanneer je enkel een los frame zou kope vind ik dit wel anders, ik zou er geen moeite mee hebben een high-end frame van een aantal jaar oud uit een restpartij of uitverkoop op te pikken.klimski schreef:Oh nee, een fiets van vorig jaar, daar wil je niet op gezien worden. Ik zou nog een jaar wachten, dan heb je een fiets van 2016, misschien hebben ze dan 12 speed! Serieus, als de fiets past en het is een goeie prijs en je vindt hem mooi, waar wacht je op? Ik fiets heerlijk op een fiets uit 1995....
Nu shimano de 11 speed heeft, zal er steeds meer op de markt komen wat hier op gericht is. De 'oude' 10 speed zal echt niet zomaar verdwijnen, maar dit zal zich niet veel verder meer doorontwikkelen. Er zal vast ook een moment komen dat er een 105 DI2 op de markt komt, wanneer weet niemand, maar ik zou hier niet op wachten.
Op dit moment is de nieuwe 105 11 speed groep een hele goede keuze en IK zou dit op dit moment de voorkeur geven boven een gelijkgeprijsde fiets die een jaartje ouder is en misschien wel een ultegra afmontage heeft.
De nieuwe 105 groep kan ik op bijna geen fiets vinden? Hoe lang zal dit ongeveer gaan duren voordat de 11s standaard wordt?
Heb wel gehoord dat mensen op hun mensa de 5800 groep kregen? Maar voor de rest alleen de Wilier triestina heb ik nog gezien met een 5800 groep?
Heb wel gehoord dat mensen op hun mensa de 5800 groep kregen? Maar voor de rest alleen de Wilier triestina heb ik nog gezien met een 5800 groep?
De nieuwe modellen voor 2015 krijgen het standaard. Verder zijn er een aantal die het nu al op nieuwe fietsen leveren, maar alleen als die niet op voorraad staan. Sensa doet dat inderdaad ook.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
@JPAR, ik snap je punt. Maar de "nieuwe collectie" is natuurlijk vooral een marketing ding. Zoveel verandert er niet van jaar op jaar, en als 11 speed zo'n ontzettend voordeel zou opleveren dan was iedereen jaren geleden van Shimano overgestapt naar Campa 11 spd. Een beetje nuchterheid op z'n tijd helpt ook om deze TS op een fiets te krijgen waar hij lekker mee naar buiten kan (in de regen en wind...) in plaats van in onzekerheid af te wachten of hij het allernieuwste kan vinden voor zijn budget.
Maar mijn lol is nu eenmaal om een goeie aanbieding te vinden, en die heb je nooit met de nieuwe collectie, want daar verdienen de merken hun grootste marge op, vandaar ook de marketing illusie: Nieuwe Persil, wast NOG witter!
Maar mijn lol is nu eenmaal om een goeie aanbieding te vinden, en die heb je nooit met de nieuwe collectie, want daar verdienen de merken hun grootste marge op, vandaar ook de marketing illusie: Nieuwe Persil, wast NOG witter!
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.