Stuur hoger zetten Scott racefiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 04 feb 2014 18:55
Weet iemand hoe je je stuur hoger zet? Spacers heb ik al, maar de hele binnenbuis waar de spacers omheen zitten zou eigenlijk een stukje omhoog moeten.. is dit mogelijk?
Nee dat kan niet. Dit is de vorkbuis en maakt onderdeel uit van de totale voorvork.
Er zijn wel alternatieven te bedenken hoor. Je kunt b.v. je stuurpen omdraaien. Dan wijst deze omhoog en staat je stuur ook in een keer 2 cm hoger.
Ook kun je dit onderdeel overwegen ; -
http://www.koopkeus.nl/a/lijst_product/ ... roduct.htm
Wat je ook kan doen is b.v. via MP een andere voorvork kopen met een langere vorkbuis.
Er zijn wel alternatieven te bedenken hoor. Je kunt b.v. je stuurpen omdraaien. Dan wijst deze omhoog en staat je stuur ook in een keer 2 cm hoger.
Ook kun je dit onderdeel overwegen ; -
http://www.koopkeus.nl/a/lijst_product/ ... roduct.htm
Wat je ook kan doen is b.v. via MP een andere voorvork kopen met een langere vorkbuis.
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 04 feb 2014 18:55
Ok bedankt. Ik heb nog geprobeerd de stuurpen met een hamer los te slaan. Dus met de pen in de binnenste ring, bij andere fietsen schoot het stuur dan wel los. Is het erg dat ik dit heb geprobeerd? De binnenste ring zit nu wel een stuk lager dan eerst..
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16475
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Ik denk dat hij bedoelt
De bout in de starnut (= binnenste ring ) en dan met een hamer op de bout slaan.
Of iets dergelijks.
@TS: kijk eerst eens naar wat documentatie hoe je zo'n vork/stuurpen monteert alvorens je verdere actie onderneemt.
Hier alvast een video over de montage van de starnut
De bout in de starnut (= binnenste ring ) en dan met een hamer op de bout slaan.
Of iets dergelijks.
@TS: kijk eerst eens naar wat documentatie hoe je zo'n vork/stuurpen monteert alvorens je verdere actie onderneemt.
Hier alvast een video over de montage van de starnut
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Je hebt de 'ster' die in je vork zit iets naar beneden geslagen. Dat kan niet zo veel kwaad zo lang je met de schroef die in je topcap zit er nog wel bij kunt om het balhoofd af te stellen.
Tip: stop met zelf doen en vraag er even iemand bij. Het is heel eenvoudig maar het gaat wel om je stuur en vork die vast moeten zitten.
Tip: stop met zelf doen en vraag er even iemand bij. Het is heel eenvoudig maar het gaat wel om je stuur en vork die vast moeten zitten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 04 feb 2014 18:55
Lcsmet schreef:Ik denk dat hij bedoelt
De bout in de starnut (= binnenste ring ) en dan met een hamer op de bout slaan.
Of iets dergelijks.
@TS: kijk eerst eens naar wat documentatie hoe je zo'n vork/stuurpen monteert alvorens je verdere actie onderneemt.
Hier alvast een video over de montage van de starnut
Hij gebruikt ook gewoon een hamer
TS refereert naar de 'oude' stuurpennen. Hier plaatste je de lange pen van het stuur in de buis van de voorvork. In de pen van het stuur zat dan een lange bout met aan het einde een soort van wigconstructie. Door de bout aan te draaien werd het stuur op de gewenste hoogte vastgezet. Wou je hoger of lager dan draaide je de bout los en gaf je met de hamer een tik om de wig los te slaan.
http://eamelje.net/2012/03/25/stuurpen/
http://eamelje.net/2012/03/25/stuurpen/
Je stuurpen omdraaien kan waarschijnlijk nog wel maar.
Op de foto is het lastig te zien maar het lijkt erop dat je nu al een 4 a 5 cm aan spacers hebt. Zet je het stuur nog hoger dan gaat dit ten koste van het rijgedrag.
Op de foto is het lastig te zien maar het lijkt erop dat je nu al een 4 a 5 cm aan spacers hebt. Zet je het stuur nog hoger dan gaat dit ten koste van het rijgedrag.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 04 feb 2014 18:55
Stokkie schreef:TS refereert naar de 'oude' stuurpennen. Hier plaatste je de lange pen van het stuur in de buis van de voorvork. In de pen van het stuur zat dan een lange bout met aan het einde een soort van wigconstructie. Door de bout aan te draaien werd het stuur op de gewenste hoogte vastgezet. Wou je hoger of lager dan draaide je de bout los en gaf je met de hamer een tik om de wig los te slaan.
http://eamelje.net/2012/03/25/stuurpen/
Ja klopt. Maar zo werkt dat bij mijn nieuwe fiets dus niet.. weer wat geleerd