Ok, uiteraard maken die zover ik weet geen fietsen maar het kiezen van een fiets is toch ook kwestie van gevoel, smaak etc. Beetje vergelijkbaar met het kiezen voor een auto...
Mijn naam is Christiaan (36) en op zoek naar een mooie beginners racefiets. Ik fiets momenteel op een hybride (Giant green park) maar kan andere renners op racefietsen moeilijk bijhouden.
Nu heeft mijn fietsenmaker een Colnago move die ik incl set pedalen voor 950 kan kopen. Prachtige fiets van mooi Italiaans merk... maar wel met gecombineerde tiagra groep. Dit terwijl ik ook Sensa fietsen zie van onder de 1000 met 105 groep...
Is het verschil tussen deze merken puur het merk of is er wel degelijk kwaliteitsverschil. M.a.w., zouden jullie deze Colnago met wat mindere groep verkiezen boven (bijvoorbeeld) een Sensa met betere groep??
Ben benieuwd!
Christiaan
ps. ik ben geen "die hard" fietser maar begin het steeds leuker te vinden. Fiets nu (bijna) elke week zo'n 50km op m'n Giant. O ja, ben ook redelijk impuls aankoper dus indien jullie beide fietsen afraden dan hoor ik dat ook graag
Audi of BMW?
-
- Forum-lid
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Je geeft het zelf al aan
- Een no-nonsense fiets
- Een fiets met emotie
Als ze hetzelfde kosten is de no-nonsense fiets meestal kwalitatief gewoon beter waarbij je niet moet denken dat de Italiaan slecht is hé.
Dat is een keuze die enkel jij kan maken.
Om in de autobranche te blijven.
Een beetje zoals de keuze tussen een Alfa Romeo of Toyota.
Ongetwijfeld is de Toyota bedrijfszekerder maar de Alfa heeft , ja wat heeft die, iets dat je niet echt kan vastpakken maar dat je weet dat het er is "cuore Italiano"
- Een no-nonsense fiets
- Een fiets met emotie
Als ze hetzelfde kosten is de no-nonsense fiets meestal kwalitatief gewoon beter waarbij je niet moet denken dat de Italiaan slecht is hé.
Dat is een keuze die enkel jij kan maken.
Om in de autobranche te blijven.
Een beetje zoals de keuze tussen een Alfa Romeo of Toyota.
Ongetwijfeld is de Toyota bedrijfszekerder maar de Alfa heeft , ja wat heeft die, iets dat je niet echt kan vastpakken maar dat je weet dat het er is "cuore Italiano"
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Dat is waarschijnlijk een betere vergelijking! Aangezien ik redelijk Italie fan ben heeft die fiets gevoelsmatig mijn voorkeur. Rij nu zelf een Toyata en ja, ook al rijdt ie prima....er mist toch wat . Dat wil ik niet met de fiets!
Iemand ervaring met een Colnago?
Iemand ervaring met een Colnago?
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Heb er 2 gehad, maar dat is ondertussen al enige tijd geleden dat dat niet meer terzake doet.
Je mag er wel van uit gaan dat ook de Colnago gewoon een degelijke fiets is hoor. Maar prijs/kwaliteit zal een Italiaan nooit op plaats 1 staan
Je mag er wel van uit gaan dat ook de Colnago gewoon een degelijke fiets is hoor. Maar prijs/kwaliteit zal een Italiaan nooit op plaats 1 staan
Laatst gewijzigd door Lcsmet op 25 jul 2014 18:31, 1 keer totaal gewijzigd.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Ok .
Ik ga gewoon nog wat verder rondkijken en het forum doorspitten. Wil natuurlijk wel een fiets waar ik aantal jaren mee door kan!
Ik ga gewoon nog wat verder rondkijken en het forum doorspitten. Wil natuurlijk wel een fiets waar ik aantal jaren mee door kan!
BMW heeft wel degelijk ooit een fiets gemaakt (http://racefietsblog.nl/wp-content/uplo ... carbon.jpg) maar dat ter zeiden .
Als je voor gevoel gaat kom je meestal bij Italiaanse racefietsen terecht. Deze zijn over het algemeen mooi vormgegeven, relatief wat zwaarder en relatief wat duurder. Wil niet zeggen dat het slechte fietsen zijn! Ik heb zelf een Colnago CLX en blijf het ook na 6 jaar nog een geweldig mooie fiets vinden die heerlijk rijdt...ik moet wel zeggen dat mijn Aluminium Cannondale beter rijdt (en veel minder kost) en helaas moet ik mijn Colnago van de hand gaan doen omdat hij na deze jaren toch een maatje te groot blijkt te zijn.
Laat jezelf in ieder geval opmeten en kijk of de geometrie van een van de fietsen beter bij je past. Over het algemeen kun je de meeste fietsen met de juiste maat wel passend krijgen. Kijk daarna wat je budget is en koop de fiets die je het mooiste vindt .
Als je voor gevoel gaat kom je meestal bij Italiaanse racefietsen terecht. Deze zijn over het algemeen mooi vormgegeven, relatief wat zwaarder en relatief wat duurder. Wil niet zeggen dat het slechte fietsen zijn! Ik heb zelf een Colnago CLX en blijf het ook na 6 jaar nog een geweldig mooie fiets vinden die heerlijk rijdt...ik moet wel zeggen dat mijn Aluminium Cannondale beter rijdt (en veel minder kost) en helaas moet ik mijn Colnago van de hand gaan doen omdat hij na deze jaren toch een maatje te groot blijkt te zijn.
Laat jezelf in ieder geval opmeten en kijk of de geometrie van een van de fietsen beter bij je past. Over het algemeen kun je de meeste fietsen met de juiste maat wel passend krijgen. Kijk daarna wat je budget is en koop de fiets die je het mooiste vindt .
Cervélo & Cannondale
-
- Forum-lid
Mooie fiets van BMW! Nog een M ook
Bedankt voor het advies! Ik ga eens een grote fietsenzaak in de buurt op zoeken die wat meer keus heeft dan het plaatselijke winkeltje.
Ik woon in zuid holland dus als iemand in de regio rotterdam een goede kent hou ik me aanbevolen
Bedankt voor het advies! Ik ga eens een grote fietsenzaak in de buurt op zoeken die wat meer keus heeft dan het plaatselijke winkeltje.
Ik woon in zuid holland dus als iemand in de regio rotterdam een goede kent hou ik me aanbevolen
Merida Scultura Endurance 4000
Bike2build in Vlaardingen heeft veel mooie fietsen in die prijscategorie.
http://www.bike2build.nl/fietsen/racefi ... ce=2%2C500
http://www.bike2build.nl/fietsen/racefi ... ce=2%2C500
-
- Forum-lid
Top! Die ga ik is bezoeken!