Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Garantie schoenen

dielange
Forum-lid

dielange 28 jul 2014 09:48

Beste forumleden,

Ik heb een vraag waar ik zou 123 niet het antwoord op kan vinden.
Hoe zit het met garantie op fietsschoenen? Ik heb mijn schoenen nu zo'n 4 maanden en ze zijn al helemaal kapot aan de achterkant. Dit komt doordat ik op fietsvakantie (licht) ben gevallen en daardoor zijn de bescherm / loopplaatjes aan de hak afgebroken. Op zich is dat geen probleem, echter als je moet lopen op de schoenen ontstaat het probleem.
Het gebeurde op de 3e dag van de vakantie en ik heb geen gelegenheid gehad om er iets aan te doen op vakantie. Toen ik thuiskwam na 11 dagen zag ik dat de zool bij de hak helemaal gebroken is. Het betreffen schoenen met carbon zool dus.
Zou ik hierin iets mogen verwachten van de fabrikant? Het houdt mij tegen om dezelfde schoenen weer aan te schaffen terwijl ze heerlijk zitten!

Gr, Joost.

JordyFr
Forum-lid

JordyFr 28 jul 2014 10:01

Er zal wel 1 of 2 jaar garantie op fabricagefouten zitten, volgens mij is dat verplicht, in ieder geval op elektronica
Natuurlijk valt slijtage of jou verhaal hier niet onder dus ik denk niet dat je er iets aan kunt doen

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 28 jul 2014 10:04

kraak helder gevalletje van geen garantie

dielange
Forum-lid

dielange 28 jul 2014 10:19

Het gaat mij er eigenlijk om dat die bescherming blijkbaar zo makkelijk afbreekt...
Dát lijkt mij een signaal richting de fabrikant om daar iets mee te doen!

Jac
Forum-lid

Jac 28 jul 2014 10:30

Bij de meeste schoenen is het loop hakje te vervangen , echter is het daar nu te laat voor .
Ik ben van mening dat dit geen garantie meer is.
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 28 jul 2014 10:32

Foto, merk schoenen etc?

dielange
Forum-lid

dielange 28 jul 2014 11:39

Merk schoenen is Spiuk, het zijn de R15C.
Ik krijg ze vergoedt van de reisverzekering omdat het vakantie was, maar ik twijfel dus of ik dezelfde opnieuw zal kopen...

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 28 jul 2014 11:47

Okay, maar ik blijf het vreemd vinden zoals Mackers al zei: je valt, iets gaat stuk wat duidelijk door de val komt, je loopt er op door en dan is het de schuld van de schoen?

Beetje omgekeerde wereld lijkt me, en dit zal met elk merk schoen gebeuren als weer gebeurd.

Slowracer
Forum-lid

Gebruikersavatar Slowracer 28 jul 2014 12:49

Als je reisverzekering dit vergoedt en je bent er tevreden over, gewoon weer kopen. Recht op garantie ben je idd kwijt omdat je doorgegaan bent met gebruiken, maar je kan het altijd proberen. Ik heb geen ervaring met het afbreken (gelukkig :-) ) van de hakjes bij welk merk dan ook dus ik weet niet of dit bij alle merken makkelijk afbreekt of niet. Je kan het allicht aankaarten bij de FM waar je de schoenen gekocht hebt en/of een mail naar Spiuk zelf sturen.
Time is (almost) on my site, 6 more days

delsol
Forum-lid

delsol 28 jul 2014 18:03

dielange schreef:Merk schoenen is Spiuk, het zijn de R15C.
Ik krijg ze vergoedt van de reisverzekering omdat het vakantie was, maar ik twijfel dus of ik dezelfde opnieuw zal kopen...
Je krijgt een vergoeding van je reisverzekering en daar naast wil je ook nog dat je garantie krijgt?

buddo
Forum-lid

buddo 29 jul 2014 09:47

dielange schreef:Merk schoenen is Spiuk, het zijn de R15C.
Een zeer coulante en nette reisverzekering volgens mij... als je in NL was gevallen had je niets gehad en nu krijg je nieuwe schoenen (geld daarvoor). Ik zou er zelf niet eens aan denken om het ze te vragen.

Maar, on topic. Ik heb zelf nu ruim een jaar de ZS15RC schoenen, volgens mij dezelfde schoen maar dan met een ander type sluiting en fiets redelijk wat, super schoen en zou ze gelijk weer kopen. Ik doe er niet voorzichtig mee en alles is nog heel.

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 29 jul 2014 17:34

Moet idd niet gekker worden. Natuurlijk is het geen garantie als je valt.

Ben een tijd terug gevallen met mijn fiets en mijn frame is kapot gegaan. Zou mooi zijn als er een fabrikant zou zijn die garantie geeft op valpartijen [SMILING FACE WITH SMILING EYES].

Plaats reactie