Afstand binnenblad en middenblad te groot
Beste forum gebruikers,
De afstand tussen de midden en binnenblad zijn te groot.
Als ik achter zwaar/middel geschakeld ben en ik wil hem voor van midden naar binnenblad schakelen moet ik hopen dat mijn ketting niet tussen de twee bladen kom te zitten, met al het gedoe van dien.
Dus na een klein beetje erna te wezen staren zag ik dat de afstand tussen die 2 bladen groter is dan de buitenblad.
Dus ik dacht dat ik de afstand moet in korten, maar hoe.
Ik dacht:
Binnenblad demonteren, aan de binnenzijde zitten inbussleutel aansluitingen (wel erg strak ).
En als ik die los heb, hoe zit het binnenblad aan gesloten met de krankas.
Een bout en een ring. Dus een kortere bout en ring monteren....
Of wat... Help...
De afstand tussen de midden en binnenblad zijn te groot.
Als ik achter zwaar/middel geschakeld ben en ik wil hem voor van midden naar binnenblad schakelen moet ik hopen dat mijn ketting niet tussen de twee bladen kom te zitten, met al het gedoe van dien.
Dus na een klein beetje erna te wezen staren zag ik dat de afstand tussen die 2 bladen groter is dan de buitenblad.
Dus ik dacht dat ik de afstand moet in korten, maar hoe.
Ik dacht:
Binnenblad demonteren, aan de binnenzijde zitten inbussleutel aansluitingen (wel erg strak ).
En als ik die los heb, hoe zit het binnenblad aan gesloten met de krankas.
Een bout en een ring. Dus een kortere bout en ring monteren....
Of wat... Help...
-
- Forum-lid
Er zijn 2 mogelijkheden denk ik.
1. Je gebruikt verschillende merken bladen (daardoor klopt de afstand niet.
Oplossing: hetzelfde merk kettingbladen kopen.
2. Je voor derailleur staat niet goed afgesteld.
Oplossing: goed afstellen
1. Je gebruikt verschillende merken bladen (daardoor klopt de afstand niet.
Oplossing: hetzelfde merk kettingbladen kopen.
2. Je voor derailleur staat niet goed afgesteld.
Oplossing: goed afstellen
Het zijn de zelfde merk bladen.
En als ik achter licht schakel en zet hem dan van middelste naar binnenblad dan is het geen probleem.
Maar de afstand verkorten is geen optie?
Of kan het zijn dan de fietsenmaker perrongelijk een 10 versnellingen binnenblad erop heeft gezet ipv een 9 versnellingen.
Heb namelijk 9 versnellingen achter.
En als ik achter licht schakel en zet hem dan van middelste naar binnenblad dan is het geen probleem.
Maar de afstand verkorten is geen optie?
Of kan het zijn dan de fietsenmaker perrongelijk een 10 versnellingen binnenblad erop heeft gezet ipv een 9 versnellingen.
Heb namelijk 9 versnellingen achter.
Een 10v blad heeft geen andere afmetingen dan een 9v kettingblad.
Als je de spacing verkleint tussen midden- (1mm ringetje onder het blad) en binnenblad, vergroot je de spacing tussen midden en buitenblad, dus....
Als je de spacing verkleint tussen midden- (1mm ringetje onder het blad) en binnenblad, vergroot je de spacing tussen midden en buitenblad, dus....
Zeg ik iets anders dan?
- Wiliertoerist
- Forum-lid
Dus de letters op alle kettingbladen naar de buitenkant.
-
- Forum-lid
Tekst van bladen moet soms ook naar binnen wijzen.
Klimmer doelt waarschijnlijk niet alleen op de spelfout. Mijn spelling is niet al te best maar de OP is bijna niet te lezen. Als je een vraag stelt probeer dat dan duidelijk te formuleren.
Klimmer doelt waarschijnlijk niet alleen op de spelfout. Mijn spelling is niet al te best maar de OP is bijna niet te lezen. Als je een vraag stelt probeer dat dan duidelijk te formuleren.