Beste mensen!
Ik heb onlangs besloten om een leuke maar goede racefiets te kopen om zo aan mijn conditie te werken.
Ik wilde eerst voor 100-150 EUR iets zoeken maar voor dat bedrag vind ik enkel retro fietsen... Dus heb ik mijn budget wat verhoogt naar 250-300.
Nu heb ik 2 leuke opties gevonden, maar door mijn gebrek aan kennis weet ik absoluut niet wat de betere keuze is.
Optie 1: decathlon B'twin triban 3 , prijs 275eur. Bijna nieuw (80km) met gereedschapszakje voor onder het zadel en fietscomputer. Ook belangrijk : aankoopfactuur (ivm levenslange garantie kader / voorvork etc)
Optie 2: een Hicker 3 Mila, prijs 300eur. Leeftijd van fiets ken ik niet maar ziet er als nieuw uit op de foto's. Verder geen extra gear en voor zover ik weet geen aankoopbewijs aanwezig. De fiets ziet er voor mij als leek wel net iets professioneler uit? En optisch ook net wat mooier.
Welke van de 2 is voor jullie de beste koop? Beiden zien er heel goed onderhouden uit, en op die 25 euro's verschil komt het voor mij niet. Ik heb stiekem het vooroordeel dat een giga keten als decathlon toch iets minder kwaliteit gaat afleveren dan een wat kleiner merk, maar nogmaals : ik ken er niets van dus daarom vraag ik jullie hulp!!
Dus graag een beetje goede raad , en eventueel als er mensen zijn met persoonlijke ervaringen met de fietsen, mogen jullie altijd even laten weten of jullie er tevreden mee waren.
Enige probleem is wel dat ik heb gemerkt dat de iets of wat goedkopere fietsen heel snel verkocht geraken dus hopelijk kan ik snel uitsluitsel krijgen over wat de juiste keuze is!
Alvast hartelijk dank!!
Vriendelijke groeten