Voor al je afspraakjes

Indian Summer op de Franse kasseien, zondag 19 oktober

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 13 aug 2014 14:32

Opzet van het plan:

Wat? - Fietstochtje in Noord-Frankrijk. Auto's neerzetten bij Carrefour de l'Arbre (Gruson) - kortste weg naar Cysoing - 4 kasseienstroken (incl Carrefour de l'Arbre) van Parijs-Roubaix uit de finale - dan Le Circuit de la Marque à l'Arbre (incl. 2 oude finales) tot 6 Bonniers, dan Hem met monument Kuiper en wielerbaan van Roubaix- binnendoor terug naar Le Circuit de la Marque à l'Arbre en terug naar de auto's.

Waar? - Noord-Frankrijk: Gruson en omgeving

Wannneer? - Een datum ergens in oktober, voorstel volgt.

Hoe? - Op de mountainbike, maar andere fietsen worden gedoogd. Niet geschikt voor racefietsen!

Wie gaat er mee?
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 14 aug 2014 22:54, 2 keer totaal gewijzigd.

ultra_ivo
Forum-lid

ultra_ivo 13 aug 2014 23:49

Wel geschikt voor een randonneur of crossfiets?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2014 00:39

+1 Ik reageer nog wel op je email Walter G.

@Ultra-ivo:

Zie Gastheerg zijn post over omgeving en parcours Crosser moet kunnen denk ik zo.

Afbeelding
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2014 09:50

Een crossfiets prima, een randonneur met spatborden gaat niet goed komen als het geregend heeft.

Mijn voorkeur in oktober is zondag 19 oktober

Weekend dagen oktober dat ik echt niet kan: 4, 5, 18

Als WalterG en Zorro een datum geven wanneer ze willen/kunnen zetten we de datum vast en wie nog meer kan is welkom.

LET OP: dit gaat GEEN uitje worden wie wil laten zien hoe hard hij wel niet kan op een MTB. We willen juist een IEDER de gelegenheid geven eens aan het parcours van Parijs-Roubaix te ruiken en de wielerbaan bezoeken. Dat geheel vullen we aan met wat eenvoudige MTB routes.

Als je een mooi resultaat in Strava wilt zetten gaat dit echt je dag niet worden. Wil je een dag beleving en langs een groot aantal bijzonder (wielersport) locaties en gewoon een dag lekker fietsen kan je met deze rit op een pracht manier je seizoen afsluiten.

Impressie van wat je te wachten staat:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 14 aug 2014 09:57

Wat een leuk initiatief! Bij het zien van de beelden krijg ik bijna zin om een MTB/Crosser te kopen :)
Afbeelding

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2014 11:15

We doen al jaren met een groepje een paar keer per jaar die kant op. Soms zijn groepjes klein (2) en soms wel met 20 man.

Overigens is het standaard concept: op iedere kasseistrook mag ieder zo gek doen als hij wil. Einde strook op elkaar wachten maar NIET zeuren dat een ander wat minder hard gaat. Zelf doe ik ook altijd wel 2 stroken effe gek, maar maak ook graag foto's van besmeurde fietsers :mrgreen:

Maar ook met foto's maken doe ik niet flauw 8-)
Afbeelding

hendrikjan
Forum-lid

hendrikjan 14 aug 2014 12:52

JM_H schreef:Wat een leuk initiatief! Bij het zien van de beelden krijg ik bijna zin om een MTB/Crosser te kopen :)
idd
:winkthumb:

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2014 15:27

Ik heb de route even in een kaartje gezet. Niet bruikbaar als GPS maar als jullie mij er niet afrijden weet ik de weg wel :lol:

Overigens het MTB parcours is voorzien van pijlen:
Afbeelding
En het parcours van de koers ook. PR is nu net oets anders maar als je ze ziet herken je ze wel.
Afbeelding

Kaart combi tour MTB finale Parijs-Roubaix

- We starten bij Carrefour de L'Arbre (ruime P-plaats)
- Over de gewone weg naar Cysoing en bij de stoplichten linksaf en dan zit je op het parcours van PR
- Parcours (PR pijlen op de weg ) volgen tot Carrefour (ben je terug bij de auto. Je hebt dan vier zware stroken uit de koers gereden. De finale die doorgaans bepalende is.
- Dan VTT (MTB) route volgen tot 6 Bonniers. Daar linksaf op de gewone weg.
- Daar PR pijlen volgen tot de wielerbaan. Je krijgt dan de strook van Hem, monumnet Kuiper en solo Terpstra.
- Op de wielerbaan een rondje (kijk uit met die gladde klei aan je MTB banden in de schuine bochten!!!)
- Achterkant wielerbaan D952, D206, D90 naar Willems (staat op de borden)
- Daar via de Rue de Bon Conseil en Rue de petit Marais naar 6 Bonniers
- Vandaar weer de borden VTT volgen en kom je vanzelf weer bij de auto :mrgreen:

Kaartje is wat slordig getekend en zal 65km worden. Redelijk wat asfalt ivm bezoek wielerbaan, maar ook een goede 20km kasseien waarvan een aantal stroken die al sinds 1979 niet meer in koers worden gebruikt en lekker onder de bagger zitten.
Ook een aantal veldwegen die goed nat kunnen zijn en een paar easy off-road (foto's die ik eerder plaatsten geven wel een goed beeld)

Zoiets?
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 14 aug 2014 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2014 15:38

Klinkt helemaal goed GastheerG!!

Ik vroeg me al over de te volgen route en die is bij deze beantwoord. Genoeg kasseien en oude stroken in onbruike geraakte stroken (leuk!!).
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 aug 2014 15:47

Zorro schreef:Klinkt helemaal goed GastheerG!!

Ik vroeg me al over de te volgen route en die is bij deze beantwoord. Genoeg kasseien en oude stroken in onbruike geraakte stroken (leuk!!).
En als we bij de auto terug zijn en iemand heeft praatjes heb ik nog wel een lusje ;)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 aug 2014 16:17

Gastheerg schreef: En als we bij de auto terug zijn en iemand heeft praatjes heb ik nog wel een lusje ;)
Oh, gaan we nu al beginnen met psychologische oorlogsvoering en intimidatie? :mrgreen:
Nou dan doe we dat extra lusje toch. Er zullen achteraf echt wel mensen zijn die je willen helpen je met je verkrampte benen in de auto te krijgen :D
U2-11 O'Clock Tick Tock

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 14 aug 2014 21:20

Mijn voorkeur gaat uit naar 4, 5, 11 of 12 en 19 oktober. 18 oktober kan ik ook niet.

Ik kan vanuit het noorden nog iemand meenemen, ik heb plek voor drie bultenbroezers op de fietsdrager.

@ultra_ivo: een randonneurfiets zou ik niet doen...

Plaats reactie