Velomediane Criquielion
-
- Forum-lid
Op 30 augustus staat in La Roche deze mooie cyclo weer op het programma. Nog mensen die hem op de planning hebben staan?
-
- Forum-lid
Jep, normaal trekken we met een paar vrienden naar daar.
Eerste cyclo voor een aantal, dus dat is altijd lekker spannend
Eerste cyclo voor een aantal, dus dat is altijd lekker spannend
MVG
Steve
Steve
Ik heb toevallig het parcours op eigen gelegenheid gereden in juni.
Het blijft een schitterende onmgeving maar het wegdek is echt in zeer erbarmelijke staat her en der. Ik kende zelf de "nieuwe" editie niet zo goed maar voor mij was de Roche-a-Frêne een leuke verassing.
Hlaas dit jaar niet maar wellicht rijdt ik hem volgnd jaar weer eens.
Het blijft een schitterende onmgeving maar het wegdek is echt in zeer erbarmelijke staat her en der. Ik kende zelf de "nieuwe" editie niet zo goed maar voor mij was de Roche-a-Frêne een leuke verassing.
Hlaas dit jaar niet maar wellicht rijdt ik hem volgnd jaar weer eens.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wanneer is 'oud' dan 'nieuw' geworden?
Ik vind het een van de mooiste/leukste!
Less is bore
Ik ben een dinosuarus Danieldaniel1975 schreef:Wanneer is 'oud' dan 'nieuw' geworden?
Geen idee maar in 2006, 2007 en 2008 was het parcours *iets* anders en zat bijv die Roche-a-Frêne er niet in.
Het is inderdaad een van de leukste cyclo's die ik ken. De afwisselende, kortere en soms steile beklimmingen liggen mij ook beter dan cyclo's waarbij ik meer dan een uur tegen een col aan moet beuken. Maar dat heeft ook wel weer zijn charme hoor
Alleen dat wegdek....... Ik ben trouwens wel (spaarzame) stukken tegengekomen die ik bijna niet meer herkende omdat ze daar nieuw asfalt hadden neergelegd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
- daniel1975
- Forum-lid HC
Het wegdek is idd een ramp in Voerstreek en Ardennen. Dat haalt de lol er wel een beetje vanaf. In voerstreek kwam ik paar weken geleden hier en daar trouwens ook nieuw asfalt tegen.
Less is bore
- Tracing_NL
- Forum-lid
Hoop wel dat ze de eerste kilometers stadje uit, heuvel op nu eens een keer geasfalteerd hebben. Dat was in de laatste twee edities werkelijk niet om over te rijden en als het dan nog druk is kun je ook niet altijd de kuilen ontwijken.
Verder ben ik er ook weer (3e keer op rij) bij. Vorig jaar mijn tijd flink verbeterd, zit er misschien dit jaar niet in maar sfeer en parcours zijn geweldig.
Verder ben ik er ook weer (3e keer op rij) bij. Vorig jaar mijn tijd flink verbeterd, zit er misschien dit jaar niet in maar sfeer en parcours zijn geweldig.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.
De Côte de Beausaint was in juli nog steeds slechter dan een bergpad in Nigeria.Tracing_NL schreef:Hoop wel dat ze de eerste kilometers stadje uit, heuvel op nu eens een keer geasfalteerd hebben. Dat was in de laatste twee edities werkelijk niet om over te rijden en als het dan nog druk is kun je ook niet altijd de kuilen ontwijken.
Twee weken terug heb ik een deel verkend maar de eerst klim plus verloop naar de eerste afdaling ligt er nog steeds slecht bij.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
- Tracing_NL
- Forum-lid
@ Mrcoffee Ah, OK. GRR Dan weet ik in ieder geval waar ik rekening mee moet houden. Dan maar als eerste naar boven . Helaas niet zo waarschijnlijk. . Omdat ik bevoorrecht starter ben, in ieder geval wel bij de eerste golf.
De roche a frene, welke is dat ook alweer? Waar ligt die ongeveer in het parcours?
De roche a frene, welke is dat ook alweer? Waar ligt die ongeveer in het parcours?
- Tracing_NL
- Forum-lid
heb hem net even opgezocht op streetview. Kan me hem niet meer goed herinneren. Zal vorig jaar er wel flink doorgezeten hebben