Herfst/winterwielen
Vaak hoor ik om me heen dat mensen een tweede setje wielen hebben liggen voor de herfst/winter. Ik rijd op Fulcrum Racing 3 en ben van plan om ook de winter door te rijden. Is het de moeite waard om te investeren in een setje goedkopere wielen voor de winter (in de catagorie Aksium of Shimano RS10) en wat zijn de redenen om op goedkopere wielen te rijden in de herfst/winter? Wat raden jullie mij aan?
De reden is dat in de winter een fiets veel te lijden heeft van de pekel. Regen doet niet zo veel.
Als je echt in de pekel gaat rijden, dan kun je een 2e wielsetje overwegen. Maar koop dan gelijk maar een hele winterfiets, want niet alleen je wielsetje krijgt het in de pekel te verduren!!
Als je echt in de pekel gaat rijden, dan kun je een 2e wielsetje overwegen. Maar koop dan gelijk maar een hele winterfiets, want niet alleen je wielsetje krijgt het in de pekel te verduren!!
Ik pak ze wel weer in de afdaling
John Wx schreef:of je koopt een TACX fietstrainer voor in de winter of hele slechte dagen
Veel plezier!
Dan doe ik liever een duurtraining met -5.
Ik heb voor deze winter speciaal een oude racefiets gekocht. Voorheen altijd op de mtb gereden. Paar lek bestendige bandjes erop en fietsen maar.
-
- Forum-lid
Khamsin's zijn een optie....euro of 120, nog even wat banden, velglint en cassette en je bent klaar
Dank voor de reacties!
Een tweede fiets erbij is geen optie (dit jaar nog niet iig). Het wordt dus frame en aandrijving goed schoonmaken na iedere tocht en een goedkoop wielsetje aanschaffen denk ik. Khamsin's zijn helaas geen optie, omdat ik Sram rij. Heeft iemand ervaring met goedkopere race-wielen, welke zouden jullie me aanraden?
Een tweede fiets erbij is geen optie (dit jaar nog niet iig). Het wordt dus frame en aandrijving goed schoonmaken na iedere tocht en een goedkoop wielsetje aanschaffen denk ik. Khamsin's zijn helaas geen optie, omdat ik Sram rij. Heeft iemand ervaring met goedkopere race-wielen, welke zouden jullie me aanraden?
-
- Forum-lid
verrek...nooit geweten dat de khamsin alleen voor campa was
OudesluisDT schreef:verrek...nooit geweten dat de khamsin alleen voor campa was
Is het ook niet.
Rij zelf Zonda met Shimano. Loopt als een zonnetje.
Wel een Fulcrum body monteren.
BeOne Pro Pearl
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.deboezemvrienden.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Frame inspuiten met 'riegl' autowas, speciaal voor pekel en zout-schade te voorkomen. Is een oostenrijks/italiaans merk voor bescherming van LMV-tjes en autolak. Komt echt een laag over je frame heen dat een stevige bui kan hebben.
Kost 24,50 per spuibus (1 liter) en ik doe er al 4 winters mee. Spuit ook mijn velgen hiermee in (wel oppassen dat je je banden niet raakt. Het werkt want zelf de stickers op de velgen zien er nog als nieuw uit.
Zal ook wel verkrijgbaar zijn van een ander merk
Kost 24,50 per spuibus (1 liter) en ik doe er al 4 winters mee. Spuit ook mijn velgen hiermee in (wel oppassen dat je je banden niet raakt. Het werkt want zelf de stickers op de velgen zien er nog als nieuw uit.
Zal ook wel verkrijgbaar zijn van een ander merk
vekerdy schreef:Dank voor de reacties!
Fulcrum Racing 7 115,00 euries
-
- Forum-lid
+1 voor Fulcrum R7
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders