Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Welke fietstrainer Tacx T2600 of Elite Qubo fluid

jcexxx
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2013 19:35

jcexxx 22 aug 2014 11:13

Kan iemand mij hierin adviseren? Ik kan maar niet kiezen maar neig naar de Elite te gaan omdat hij zo geruisloos zou zijn en ook omdat je de weerstand opbouwd door te schakelen met de fiets. Heeft iemand ervaring?

Gebruikersavatar
Sieper
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 07 okt 2013 17:36

Gebruikersavatar Sieper 22 aug 2014 11:36

Ik heb de zgn "geruisloze" elite turbomuin (die zou dan nog een slagje stiller moeten zijn dan de qubo denk ik?!). Ik vind het een fijne trainer, door het fiets gevoel en omdat hij lekker stabiel staat, maar geruisloos moet je met een heel grote korrel zout nemen. Ik denk wel dat als je hem netjes op zo'n trillingsdempende/zweetopvangende mat zet (Elite heeft een mooie bijpassende) en dat heb je ook sowieso nodig bij indoor trainen (bij mij ligt er letterlijk een plas zweet onder na een uurtje trappen) dat de overlast voor de buren dan echt afwezig is, dat wel. Maar het maakt nog steeds een hoop lawaai hoor, zeker als je wat meer vermogen trapt.Je kunt de TV nog wel horen maar dan moet je hem echt hard zetten.

Ik kreeg vorige winter de speed/cadence sensors niet passend (is een beetje tricky om te installeren maar wel goed mogelijk als je minder oenig dan ik ben :-) ) maar dan kan je met power trainen en bv Trainer Road gebruiken voor o.a. filmpjes (en een echt trainingsplan e.d, dat schijnt zoals hierboven beschreven dus echt wel leuk te zijn. Ik vind het zonder filmpjes iig bar vervelend. Zondagavond 3opreis aan kon ik het net uithouden zeg maar.
Afbeelding

sjapper
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 dec 2007 17:55
Locatie: Amersfoort
Contact

sjapper 13 feb 2015 21:12

Ook even hier proberen:

Ik probeer nu een Elite Qubo Fluid, omdat ik graag minder geluidsoverlast wil. Dat bevalt, alleen is I) de weerstand veel hoger (en niet instelbaar, dit was uiteraard bekend), zelfs bij lage snelheden. II) de trainer veert mee voor een 'natuurlijk fietsgevoel', wat voor mij toch niet echt prettig aanvoelt.

Vraag voor de Elite-gebruikers: bekend probleem, en voor jullie overkoombaar?
Vraag voor Tacx-gebruikers: welke Tacx zouden jullie adviseren voor zo laag mogelijk geluidsniveau (speciale trainerband en mat zijn al in mijn bezit).

Dank!

Plaats reactie