Wat vinden we hier eigenlijk van 27.5 B plus?
De oplossing die WTB aanbied om een 27.5 wiel met extra dikke 2.8 band in een 29 frame te zetten.
En op die manier dezelfde wieldiameter te bereiken met de voordelen van extra dikke banden.
Is dat 2x niks of een nieuwe strandkiller?
27.5 B plus
-
- Forum-lid HC
Het gaat een beetje richting de trend van fatbikes. Het zou best een enorm goede strandbike kunnen zijn.
Een 27,5 met dit soort banden moet je echt met een reden gaan rijden. Van een hoop mensen is de reden 27,5 te gaan rijden omdat een 29 te log is, dit zal nog logger dan een 29 aanvoelen.
Persoonlijk vind ik het niets op een XC mtb 2.25 misschien tot 2.4, maar dat is wel het matje vind ik een beetje.
Een 27,5 met dit soort banden moet je echt met een reden gaan rijden. Van een hoop mensen is de reden 27,5 te gaan rijden omdat een 29 te log is, dit zal nog logger dan een 29 aanvoelen.
Persoonlijk vind ik het niets op een XC mtb 2.25 misschien tot 2.4, maar dat is wel het matje vind ik een beetje.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het biedt wel mogelijkheden net als 29+ om bijv voor Nederlands gebruik ongeveerd te rijden. Ik zie er een stuk meer in dan Fat bikes waar je met je benen wijd op moet rijden, omdat de brackets met iedere nieuwe generatie breder worden. Een Fat bike zou ik enkel overwegen als ik een land met veel sneeuw in de winter zou wonen.