Gerrie Knetemann Classic.
Zijn er mensen die zondag de Gerrie Knetemann Classic gaan rijden? Zijn er mensen die eerder deze toertocht hebben gereden ? Ik ben aankomende zondag vrij en zat eraan te denken deze tocht te gaan fietsen. Kortom benieuwd of er mensen van dit forum meerijden of deze tocht al eens hebben gereden.
Allereerst; voor degene die geen zin hebben in googlen: http://www.gerrieknetemannclassic.nl/
Zelf heb ik recent 2 ritjes door het Groene Hart gedaan; voor mij een onbekende (fiets)omgeving. Dit is erg goed bevallen; heerlijk fietsen door een gevarieerd landschap. Veel water, zowel rivieren als plassen.
Via Google kwam ik ook bij de Knetemann Classic. Wat mij betreft qua omgeving een aanrader. Zelf spaar ik echter het geld ( € 15,- t/m € 25,- afhankelijk van de afstand) liever op en fiets ik een rondje in een andere omgeving wanneer het mij uitkomt.
Zelf heb ik recent 2 ritjes door het Groene Hart gedaan; voor mij een onbekende (fiets)omgeving. Dit is erg goed bevallen; heerlijk fietsen door een gevarieerd landschap. Veel water, zowel rivieren als plassen.
Via Google kwam ik ook bij de Knetemann Classic. Wat mij betreft qua omgeving een aanrader. Zelf spaar ik echter het geld ( € 15,- t/m € 25,- afhankelijk van de afstand) liever op en fiets ik een rondje in een andere omgeving wanneer het mij uitkomt.
Ik rij hem via mijn werk fiets normaal gesproken nooit hier. Maar eens kijken wat ik er van vind.
Fiets deze al een aantal jaar met een vast groepje. Blijf het een leuke tocht vinden. Vooral de start en aankomst in het olympisch stadion is leuk om te doen. Organisatie is goed geregeld.
Het is zeker geen onderscheidende tocht, voor zo aan het eind van zomer wel leuk om te rijden.
Enig minpuntje is dat twee jaar geleden de route verlegd. Daarvoor ging het altijd over het Kopje van Bloemendaal, Kneets favoriete klimmetje. Met de optie om een tijdrit te rijden aan het einde van de tocht, is er toch een redelijk alternatief gevonden.
Het is zeker geen onderscheidende tocht, voor zo aan het eind van zomer wel leuk om te rijden.
Enig minpuntje is dat twee jaar geleden de route verlegd. Daarvoor ging het altijd over het Kopje van Bloemendaal, Kneets favoriete klimmetje. Met de optie om een tijdrit te rijden aan het einde van de tocht, is er toch een redelijk alternatief gevonden.
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg
Ik ga hem ook rijden. Ik vind de startlocatie wel prettig want ik woon vlak bij het Olympisch Stadion . Ik fiets de tocht deze keer samen met mijn zoontje van 10 en we doen de 75 km.
Laatst gewijzigd door r600 op 14 sep 2014 21:16, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb hem gereden was mijn eerste toertocht een echte aan rader ik zelf reed de 45 km
@r600 super zeg met je zoon van 10 en dan al de 75 kilometer respect
en werd je zoon ook toevallig nog omgeroepen ik was daar om 8 uur al en de spreek meester prate tegen een jongentje van 10 die de 75 km ging rijden
@r600 super zeg met je zoon van 10 en dan al de 75 kilometer respect
en werd je zoon ook toevallig nog omgeroepen ik was daar om 8 uur al en de spreek meester prate tegen een jongentje van 10 die de 75 km ging rijden
Ik heb hem gisteren ook gereden. Start en finish vanuit het Olympisch stadion is uniek. Aangezien mijn fanatieke seizoen erop zit heb ik lekker ontspannen gereden met een groepje van 10. Ondertussen wat sociale contacten onderhouden. Ik reed de 110 km, maar we zijn en groupe vanuit huis op de fiets heen en terug gereden. Zodoende kwam ik op bijna 170 km.
De organisatie was prima. Goede bevoorrading, duidelijke uitpijling en een snelle daginschrijving. Het weer was ook nog eens erg fraai. Een aanrader.
De organisatie was prima. Goede bevoorrading, duidelijke uitpijling en een snelle daginschrijving. Het weer was ook nog eens erg fraai. Een aanrader.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
De Classic liep over mijn vaste rondje van de zondagmorgen. En dan in tegengestelde richting. Ik heb veel mensen gezellig keuvelend met de handjes op het stuur zien toeren en genieten van de omgeving. Maar ik ben ook meerdere keren door groepen halve garen die 6-dik (op een normale weg) naast elkaar reden bijna van de sokken gereden. Of figuren die zo hard de bocht door kwamen zeilen dat ze buitenom door het gras kwam denderen. Het blijft toch wonderlijk dat toertochten misbruikt blijven worden voor een koers. Maar alla, het grootste gedraagt normaal, een paar procent verkloot het voor de rest. Ik kan me voorstellen dat e-bikende ouderen zich niet fijn voelden....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Dat gedrag blijf je altijd houden. Niet alleen in de toertochten. Vanavond op een rondje fietsen kwam ik ook een groepje tegen die met invallende duisternis bij een redelijk drukke kruising door rood reden...
De tocht gisteren was mooi. De nieuwe route op de 110 vond ik alleen in het begin minder lekker lopen in vergelijking met de route de afgelopen jaren. Smalle fietsen met wat onoverzichtelijke bochten, met als mogelijk gevolg wat @rikkert beschrijft. Zeker in het begin van zo een tocht zit alles nog dicht bij elkaar en wordt er massaal ingehaald op stukken waar het misschien niet zo handig is om te doen.
Organisatie was prima!
De tocht gisteren was mooi. De nieuwe route op de 110 vond ik alleen in het begin minder lekker lopen in vergelijking met de route de afgelopen jaren. Smalle fietsen met wat onoverzichtelijke bochten, met als mogelijk gevolg wat @rikkert beschrijft. Zeker in het begin van zo een tocht zit alles nog dicht bij elkaar en wordt er massaal ingehaald op stukken waar het misschien niet zo handig is om te doen.
Organisatie was prima!
Wanneer genoeg te weinig is, is niets genoeg
Mooie tocht, en erg lekker gereden. Ik snapte alleen niet zo goed dat ze op 30 km. voor het einde nog een verzorgingspost hadden ingepland, doe dat dan wat eerder lijkt me. Misschien paste dat route technisch niet hoor kan best. Volgend jaar absoluut weer.
EDIT: er was trouwens wel een flink ongeluk na...een X aantal kilometer op de 160 km. route. Precieze verhaal weet ik niet, ben niet gestopt verder, maar politie en ambulance waren ter plaatste en heel wat fietsers ook.
EDIT: er was trouwens wel een flink ongeluk na...een X aantal kilometer op de 160 km. route. Precieze verhaal weet ik niet, ben niet gestopt verder, maar politie en ambulance waren ter plaatste en heel wat fietsers ook.
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!