Fiets September
In het Standplaats Thuis-verhaal van Maxime Monfort staat een korte beschrijving van 3 Ardennen-routes met daarnaast een piepklein landkaartje. Bij de 1e route wordt verwezen naar het (in Trois-Ponts gelegen) steilste weggetje van België. Volgens Monfort zou bijna niemand het weggetje kennen en het zou ook niet op online-routekaarten te vinden zijn. Zijn er deze keer geen gps-routes beschikbaar en/of is het juist de bedoeling dat het ultieme klimmetje (vermoedelijk: Les Hezalles, hoewel dat niet de steilste van België is) voor menigeen geheim blijft?
-
- Forum-lid
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 18 sep 2014 19:38
Vroegik me ook al af, ben er op vakantie geweest vorig jaar en kom er er af en toe voor dag fietsen..... dus als iemand op de redactie ff het nummer van maxime geeft ofzo?;-)
Druk, druk, druk? Is er nou geen Fiets-redacteur die (heel even tussen alle werkzaamheden door) het bovenstaande kan beantwoorden? Overigens staat er bij het Gravelracers-artikel in de Oktober-editie wél een zoeknummer (141070) waarmee op de Fiets-site diverse routes te vinden zouden zijn, maar in de praktijk resulteert dat in een ‘Geen resultaten. Probeer een andere zoekterm’-melding.Max 2.0 schreef:In het Standplaats Thuis-verhaal van Maxime Monfort staat een korte beschrijving van 3 Ardennen-routes met daarnaast een piepklein landkaartje. Bij de 1e route wordt verwezen naar het (in Trois-Ponts gelegen) steilste weggetje van België. Volgens Monfort zou bijna niemand het weggetje kennen en het zou ook niet op online-routekaarten te vinden zijn. Zijn er deze keer geen gps-routes beschikbaar en/of is het juist de bedoeling dat het ultieme klimmetje (vermoedelijk: Les Hezalles, hoewel dat niet de steilste van België is) voor menigeen geheim blijft?
De buitenlandse reisverhalen vind ik doorgaans wel leuk en inspirerend leesvoer met al die verwijzingen naar hoge stijgingspercentages, mooie panorama's, unieke weggetjes, rustieke dorpjes, noem maar op. Jammer is alleen dat de betreffende routes niet gepubliceerd worden, met name de racefiets-routes dan. Alleen bij de verslagen van Richard van Ameijden werden voorheen nog wel de afstand, het aantal hoogtemeters en een (voldoende gedetailleerd) landkaartje getoond. Dan krijg je in ieder geval 'n beeld van waar er zoal gefietst is (en kan je de routes wellicht ooit nog eens narijden). Zonder die extra info wordt er toch behoorlijk wat van je inlevings- en verbeeldingsvermogen gevraagd.
Ander minpuntje bij die reisverhalen is dat ze veelal in de ik-vorm geschreven zijn, waarbij het woordje ‘ik’ doorgaans zo'n 88.000 keer voorkomt (hetgeen toch eenvoudig te verminderen is). Leest niet zo fijn. Althans, dat vind ik.
Hmm, nog altijd geen reactie. In een ander topic had Rodrick aangegeven dat het doorgaans handiger is om een mailtje naar de redactie te sturen, zogezegd omdat het Fietsforum niet elke dag gelezen wordt. Dus 2 weken geleden ook maar eens mailtje naar de redactie gestuurd, en... tot op heden eveneens zonder enige reactie. Ben je als (trouwe) abonnee dan gewoon maar een nummer, meer niet? Nou ja, binnenkort in ieder geval niet meer.
Vind het overigens bijzonder vreemd dat het forum niet goed belezen wordt door de redactie: je doelgroep, de onderwerpen die hen interesseert, bron van info en potentiële onderwerpen. Je zou denken dat iedere medewerker verplicht mee zou moeten lezen
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Ze zouden in ieder geval de ‘Je magazine’-topics zo nu en dan eens kunnen doorbladeren. Zo veel tijd kost dat toch niet?JoostG schreef:Vind het overigens bijzonder vreemd dat het forum niet goed belezen wordt door de redactie: je doelgroep, de onderwerpen die hen interesseert, bron van info en potentiële onderwerpen. Je zou denken dat iedere medewerker verplicht mee zou moeten lezen