wielen 29-er
-
- Forum-lid
Ik rijd op een Bulls Copperhead supreme 29-er en dat bevalt goed. Ik vind alleen de wielen (Ryde taurus 2000) erg slap aanvoelen en heel traag reageren. Ik overweeg daarom een upgrade. Ik zocht naar tests maar kan die niet vinden. Wie heeft er links naar tests van 29-er wielen? En wie weet wat goede (stijf, sterk, licht) wielsets zijn voor max 500 euro geschikt voor rijder van 95 kg en met centerlock disc systeem?
stijf, sterk, licht en <€ 500: kies er twee van.
-
- Forum-lid HC
Hope, Ryde trace trail, dr-comp
Dan heb je lichte sterke stijve wielen, dus het kan wel. Maar zoek vooral een goede spaker!
Dan heb je lichte sterke stijve wielen, dus het kan wel. Maar zoek vooral een goede spaker!
De Ryde Taurus is een wat zwaardere velg maar als die goed gespaakt is met voldoende spanning moet er toch wel gang in zitten.
Als ze te slap zijn gespaakt voelen ze ook slap en reageren wat trager.
Kan de wielen wel voor je op spanning zetten als je wil dat zou al een hoop schelen.
Wielset met de Trace Trail of Enduro kost met Novatec naven een kleine 450.00 euro , ligt er aan of je de dure naaf kiest of een naaf uit het middensegment die iets zwaarder is maar wel een stuk sterker ook voor jou gewicht.
Mtbfool
Als ze te slap zijn gespaakt voelen ze ook slap en reageren wat trager.
Kan de wielen wel voor je op spanning zetten als je wil dat zou al een hoop schelen.
Wielset met de Trace Trail of Enduro kost met Novatec naven een kleine 450.00 euro , ligt er aan of je de dure naaf kiest of een naaf uit het middensegment die iets zwaarder is maar wel een stuk sterker ook voor jou gewicht.
Mtbfool
-
- Forum-lid HC
En zo zwaar is die novatec ook niet, je moet toch serieus in de buidel gaan tasten om echt lichtere naven te pakken. Dit scheelt bij dit soort bedragen als snel een procent of 20 a 30.
Je budget is prima voor een super setje, maar zoek idd een goede spaker!
Je budget is prima voor een super setje, maar zoek idd een goede spaker!
- daniel1975
- Forum-lid HC
En wat weegt dat dan?japiecarbon schreef:Hope, Ryde trace trail, dr-comp
Less is bore