[Helmen] Crash replacement programma's?
Ik was gisteren (met arm nog steeds in mitella) bij de LBS, even kijken naar de uitverkoop en natuurlijk een nieuwe helm. Zoals ik in een eerder topic aan aankaartte gaat mijn voorkeur uit naar een Mavic helm (esthetische redenen). Echter vertelde mevrouw LBS me dat onder andere Giro en Bell (dat verkochten ze zelf namelijk) een Crash Replacement programma hebben: wanneer de helm kapot gaat binnen 3 jaar, stuur je 'm op en krijg je daarna 50% korting op aanschaf van een nieuwe helm.
a) Zijn Bell en Giro de enige die dit soort regelingen hebben? Kon er op de Giro website sowieso al weinig over vinden. LBS vertelde dat t via Shimano loopt (in de rol als importeur vermoed ik).
b) Heeft iemand reeds ervaring met een replacement van z'n helm? Is het de moeite waard of kun je beter investeren in bijvoorbeeld een NTFU verzekering?
a) Zijn Bell en Giro de enige die dit soort regelingen hebben? Kon er op de Giro website sowieso al weinig over vinden. LBS vertelde dat t via Shimano loopt (in de rol als importeur vermoed ik).
b) Heeft iemand reeds ervaring met een replacement van z'n helm? Is het de moeite waard of kun je beter investeren in bijvoorbeeld een NTFU verzekering?
De eerste prijsvergelijker voor online fiets-shops: DonBidon.nl
Idd, en hoe groot is nou de kans dat je je helm kapot valt?
En áls ik zo hard val dat mijn helm erbij sneuvelt is korting op een nieuwe helm wel het laatste wat ik op dat moment belangrijk vind.
Ofwel: ik zou de beslissing om een bepaald merk helm te kopen echt niet af laten hangen van wel of geen crash replacement regeling.
En áls ik zo hard val dat mijn helm erbij sneuvelt is korting op een nieuwe helm wel het laatste wat ik op dat moment belangrijk vind.
Ofwel: ik zou de beslissing om een bepaald merk helm te kopen echt niet af laten hangen van wel of geen crash replacement regeling.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
+1scottpch schreef:Ze gaan dan wel uit van de advies verkoopprijs, daar 50% korting op.
Maw wanneer je de prijzen op internet goed in de gaten houd, ben je nog goedkoper uit.
Een wassen neus dus.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
Persoonlijk geen interesse maar betaal je eigelijk extra voor het Crash Replacement programma ?
Als dat ook nog eens keer zo is dan is het helemaal een wassen neus zoals scepticcus al zegt. Ze gaan uit van adviesprijs en daar koop je nooit iets voor (als het goed is).
Iemand die dus aleen maar €€€ voor zijn of haar ogen ziet trapt dus in deze marketing truc. Punt één is het dus gebasserd op advies prijs en punt twee een handige manier om klanten verder aan een merk te binden gebruik makend van punt één.
Two flies in one klap
Als dat ook nog eens keer zo is dan is het helemaal een wassen neus zoals scepticcus al zegt. Ze gaan uit van adviesprijs en daar koop je nooit iets voor (als het goed is).
Iemand die dus aleen maar €€€ voor zijn of haar ogen ziet trapt dus in deze marketing truc. Punt één is het dus gebasserd op advies prijs en punt twee een handige manier om klanten verder aan een merk te binden gebruik makend van punt één.
Two flies in one klap
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik heb wel eens een helmpje kapot gevallen, dikke scheur er in. Materiaal verder heel, maar ik kon wel een nieuwe helm kopen. Heb het al meerdere keren gezien dat iemand zijn of haar helm kapot viel maar dat er verder op wat schaafwonden na niet veel schade was.scepticus schreef:Idd, en hoe groot is nou de kans dat je je helm kapot valt?
En áls ik zo hard val dat mijn helm erbij sneuvelt is korting op een nieuwe helm wel het laatste wat ik op dat moment belangrijk vind.
Ofwel: ik zou de beslissing om een bepaald merk helm te kopen echt niet af laten hangen van wel of geen crash replacement regeling.
Even een voorbeeldje: Een week of 3 geleden mijn Giro Ionos aan barrels gevallen... Giro heeft een crash replacement regeling: Binnen 2 jaar na aankoop een korting van 50% op de adviesprijs voor een zelfde model helm, kost niks extra. Ik had de helm vorig jaar bij Mantel gekocht en de helm kost daar nu 154,95 (volgens mij één van de goedkoopste aanbieders). Adviesprijs 229,95. Binnen 4 dagen na opsturen naar Mantel een nieuwe Ionos voor 115,-. Dus 40,- netto korting. Mooi meegenomen toch? Behalve als je 4 tientjes een wassen neus noemt.....
Ik weet niet welk merk er wel of geen CRP heeft, het is voor mij ook niet het eerste waar ik op let. Meest belangrijke voor mij is of de helm lekker zit, daarna de looks en tot slot prijs. Mocht ik ooit in de situatie komen dat ik twee helmen tegenkom die op alledrie de punten gelijkwaardig zijn, dan zal een eventueel CRP doorslag kunnen geven. De kosten van een CRP zitten al in de (advies)verkoopprijs verwerkt, dus je hoeft er niet extra voor te betalen
CRP is deels een marketing trucje om jou weer een helm te laten kopen van merk x als je met je oude helm gecrasht bent. Net als edwin01 heb ik er (helaas) wel ervaring mee (ook Giro, maar al in 2001). Toen alles keurig afgehandeld i.s.m. de FM waar ik de helm in eerste instantie gekocht had.
Of investering in een NTFU-verzekering beter is als een helm met CRP?. Een NTFU-verzekering (is volgens mij gelijk aan lid zijn van de NTFU) kost 37,50 per jaar en dan zul je je af moeten vragen hoe vaak je crasht waarbij dan ook je helm kapot gaat (dit laatste gaat overigens sneller dan menigeen denkt). Ik denk dat zo'n investering niet de moeite waard is.
CRP is deels een marketing trucje om jou weer een helm te laten kopen van merk x als je met je oude helm gecrasht bent. Net als edwin01 heb ik er (helaas) wel ervaring mee (ook Giro, maar al in 2001). Toen alles keurig afgehandeld i.s.m. de FM waar ik de helm in eerste instantie gekocht had.
Of investering in een NTFU-verzekering beter is als een helm met CRP?. Een NTFU-verzekering (is volgens mij gelijk aan lid zijn van de NTFU) kost 37,50 per jaar en dan zul je je af moeten vragen hoe vaak je crasht waarbij dan ook je helm kapot gaat (dit laatste gaat overigens sneller dan menigeen denkt). Ik denk dat zo'n investering niet de moeite waard is.
Time is (almost) on my site
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Als het om de financiën gaat kan je sowieso beter geen Giro helm kopen, de prijs-kwaliteit van Giro is ver te zoeken.
In het geval je een gelukkig persoon bent die bijv Giro helmen in maat S past dan heb je niets aan de crash replacement. Maatjes S liggen namelijk altijd wel ergens in de opruiming. Vorig jaar kocht ik bijv een Giro Ionos nieuw in de doos voor m'n vriendin en die lag voor iets van €90 thuis.
In het geval je een gelukkig persoon bent die bijv Giro helmen in maat S past dan heb je niets aan de crash replacement. Maatjes S liggen namelijk altijd wel ergens in de opruiming. Vorig jaar kocht ik bijv een Giro Ionos nieuw in de doos voor m'n vriendin en die lag voor iets van €90 thuis.