Canyon VCLS / VCLS 2.0 zadelpen
-
- Forum-lid
Ik rijd nu sinds mei op de VCLS 2.0 post. Bevalt uitermate goed. Klinkerweggetjes en bobbeltjes zijn een stuk minder hard. Ook is de post stijf genoeg om veren tegen te gaan. Ik ben zelf 88 KG.
Kan dergelijke zadelpen ook op andere fietsen geplaatst worden?
-
- Forum-lid
Yup, ik heb een canyon vcls post gekocht via marktplaats(de normale versie). Deze heb ik geplaatst op mijn specialized. Een wereld van verschil, ik heb namelijk een vrij hard frame, maar de rit is een stuk comfortabeler met de nieuwe zadelpen(zou placebo kunnen zijn, maar dan vind ik het nog niet erg, hoewel ik dat idee niet heb).
Ik heb hem gekocht omdat ik anderen erover hoorde praten en reviews las op internet. Ook heb ik op de fiets van een bekende(met de vcls post) een rondje gemaakt en ik merkte toch wel veel comfortverschil, waarna ik over ben gegaan tot aanschaf
Ik heb hem gekocht omdat ik anderen erover hoorde praten en reviews las op internet. Ook heb ik op de fiets van een bekende(met de vcls post) een rondje gemaakt en ik merkte toch wel veel comfortverschil, waarna ik over ben gegaan tot aanschaf
-
- Forum-lid
canyon maakt ook zadelpennen in een neutraal merk genaamd Ergon CF3 Pro.
Ik gebruik de 1.0 variant naar volle tevredenheid.Over de 2.0 hoor ik verschillende verhalen.Te veel flex zodat het lijkt dat je achter lek rijdt is een veel gehoorde opmerking.
Ik gebruik de 1.0 variant naar volle tevredenheid.Over de 2.0 hoor ik verschillende verhalen.Te veel flex zodat het lijkt dat je achter lek rijdt is een veel gehoorde opmerking.
- arnoudrace
- Forum-lid
[quote="rene-koga"]canyon maakt ook zadelpennen in een neutraal merk genaamd Ergon CF3 Pro.
Ik gebruik de 1.0 variant naar volle tevredenheid.Over de 2.0 hoor ik verschillende verhalen.Te veel flex zodat het lijkt dat je achter lek rijdt is een veel gehoorde opmerking.[/quote
Waar baseer je dit op? Nog niet eerder gehoord. 2.0 werkt perfect weet ik uit eigen ervaring. Als je heel erg zwaar bent zou dit wellicht kunnen optreden.
Ik gebruik de 1.0 variant naar volle tevredenheid.Over de 2.0 hoor ik verschillende verhalen.Te veel flex zodat het lijkt dat je achter lek rijdt is een veel gehoorde opmerking.[/quote
Waar baseer je dit op? Nog niet eerder gehoord. 2.0 werkt perfect weet ik uit eigen ervaring. Als je heel erg zwaar bent zou dit wellicht kunnen optreden.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
-
- Forum-lid
Met de werking is ook niets mis hoor.Bij de SLX zijn er aan het begin veel problemen geweest met het uitscheuren van zadelpen buizen in combinatie met deze pen.Simpelweg omdat er te veel torsie in de pen zit.Waar baseer je dit op? Nog niet eerder gehoord. 2.0 werkt perfect weet ik uit eigen ervaring. Als je heel erg zwaar bent zou dit wellicht kunnen optreden.
Ik wil ons niet met de professionals vergelijken maar bij Parijs-Roubaix had zowel de movistar als katusha geen 2.0.En dat ik heel opvallend, want dit terrein is juist het sterke punt van de 2.0
- arnoudrace
- Forum-lid
Paolini heeft er mee rondgereden id voorjaarsklassiekers. Plop z'n billetjes vonden het prima schijnt. NB: bron was blog van Canyon zelf:)
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF