Binnenkabel PFTE coated of niet?
Ik zie niet in waarom je geen standaard Shimano kabels zou kunnen gebruiken als vervanging voor je huidige PFTE coated.
PFTE is gewoon een droog smeermiddel. Een beetje op je nieuwe binnenkabels aanbrengen door ze door een doek met PFTE of ander smeermiddel te halen voegt echter in mijn optiek wel waarde toe.en kan zeker geen kwaad.
Door de binnenkabels te smeren voordat je ze in brengt bescherm je ze tegen roest en zullen ze natuurlijk altijd soepeler lopen (niet dat je dat echt gaat voelen met schakelen of remmen).
Wellicht zullen sommige zeggen dat vet ook vuil aantrekt/vast houdt. Moeilijk. Ik smeeer in ieder geval altijd mijn binnen kabels.
PFTE is gewoon een droog smeermiddel. Een beetje op je nieuwe binnenkabels aanbrengen door ze door een doek met PFTE of ander smeermiddel te halen voegt echter in mijn optiek wel waarde toe.en kan zeker geen kwaad.
Door de binnenkabels te smeren voordat je ze in brengt bescherm je ze tegen roest en zullen ze natuurlijk altijd soepeler lopen (niet dat je dat echt gaat voelen met schakelen of remmen).
Wellicht zullen sommige zeggen dat vet ook vuil aantrekt/vast houdt. Moeilijk. Ik smeeer in ieder geval altijd mijn binnen kabels.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Vet trekt idd een beetje vuil aan maar een kapje op het uiteinde van de buitenkabel houdt al veel buiten. Smeermiddelen en dan vooral die op PFTE basis zijn wel sterk waterafstotend. Ook ik smeer daarom altijd de binnekables.
EM EMX3 C SR - EM Eeklo70 SRAM 1X - EM Corsa C NR - Bianchi MegaPro Athena - Holdsworth Mistral