Aandachtspunten aanschaf wielset.
-
- Forum-lid
beste mensen,
sinds enige tijd ben ik opzoek naar een nieuwe wielset. Aangezien ik hier pas weinig ervaring mee heb, weet ik nauwelijks waar ik op moet letten bij de aanschaf van een wielset.
kan iemand mij misschien hierbij helpen? mijn budget is tussen de 200 en 350€.
sinds enige tijd ben ik opzoek naar een nieuwe wielset. Aangezien ik hier pas weinig ervaring mee heb, weet ik nauwelijks waar ik op moet letten bij de aanschaf van een wielset.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Is je enige criterium de prijsvork van 200 tot 350 Euro?canyon1994 schreef:beste mensen,
Fulcrum Quattro
Mavic Cosmic
Campagnolo Zonda
3T Accelero Pro
En zo kan je op het net nog ongeveer 125 andere wielsets vinden die aan jouw eisen voldoen
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Lees wat topics door bij het forum gedeelte wielen.
Waar je op moet letten is: Sterk, duurzaam, onderhoud (lagers), looks, prijs... Dat gezegd hebbende, weet je waar je op moet letten maar zul je nog een wielset niet kunnen beoordelen als je weinig ervaring hebt.
Gelukkig wordt er vaak gesproken over wielen op dit forum, komen vaak dezelfde wielen naar voren als goed, erg goed, bomb proof, what ever. Lees je de topics door zul je de bovengenoemde wielsets van LCsmet, vaak terug zien komen. Dus je kan het ook makkelijk doen, en van die 4, de mooiste kiezen en die kopen .
Waar je op moet letten is: Sterk, duurzaam, onderhoud (lagers), looks, prijs... Dat gezegd hebbende, weet je waar je op moet letten maar zul je nog een wielset niet kunnen beoordelen als je weinig ervaring hebt.
Gelukkig wordt er vaak gesproken over wielen op dit forum, komen vaak dezelfde wielen naar voren als goed, erg goed, bomb proof, what ever. Lees je de topics door zul je de bovengenoemde wielsets van LCsmet, vaak terug zien komen. Dus je kan het ook makkelijk doen, en van die 4, de mooiste kiezen en die kopen .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
dank voor jullie rreactie. over de fulcrum quattro wielen heb ik al het een en ander gelezen op dit forum en ik denk er inderdaad over om deze te kopen. fulcrum heeft echter ook nog de racing 5 wielen. zit er veel verschil tussen deze twee wielsets? (behalve de velghoogte dan en dus de looks ) Het liefste zou wielen willen met een zo hard/luid mogelijke hub sound/ratel. welke van de twee fulcrums, of een heel andere wielset, raden jullie dan aan?
Bijzonder criterium voor een wielkeuze. Wil je dit geluid soms gebruiken als alternatief voor je bel? Als jochie maakte ik met een wasknijper een ratel op m'n fiets, werkt ookcanyon1994 schreef: Het liefste zou wielen willen met een zo hard/luid mogelijke hub sound/ratel.
Mijn zoontje heeft deze ;
Maar eh, dat ratelen wordt vanzelf minder, heb laatst mijn achterwiel eens compleet uit elkaar gehaald en gesmeerd en toen ratelde die weer wat harder.
Maar denk niet dat dat de keuze van je wielset moet bepalen maar dat mag je natuurlijk zelf weten
Maar eh, dat ratelen wordt vanzelf minder, heb laatst mijn achterwiel eens compleet uit elkaar gehaald en gesmeerd en toen ratelde die weer wat harder.
Maar denk niet dat dat de keuze van je wielset moet bepalen maar dat mag je natuurlijk zelf weten
-
- Forum-lid
Nog een puntje van aandacht is de maximale rijdersbelasting.... kortom hoe zwaar ben jij, met je kleren en alles erop en eraan?
-
- Forum-lid
met kleren en al zal ik rond de 75 kg wegen. dat is dus gelukkig iets waar ik me niet druk om hoef te maken bij de aanschaf van een nieuwe wielset. wat betreft mijn eerste gedeelde van mijn bericht. heeft er iemand ervaring met fulcrum quattro velgen? en weet iemand of er veel verschil zit tussen deze quattro velgen en de racing 5 velgen.gunnarius.maximus schreef:Nog een puntje van aandacht is de maximale rijdersbelasting.... kortom hoe zwaar ben jij, met je kleren en alles erop en eraan?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Gesealde lagers zijn niet eenvoudig te onderhouden
Ze zijn namelijk niet te onderhouden, want ze zijn geseald voor iets (om er met je handen af te blijven). Ze moeten vervangen worden als ze gaar zijn.
Ze zijn namelijk niet te onderhouden, want ze zijn geseald voor iets (om er met je handen af te blijven). Ze moeten vervangen worden als ze gaar zijn.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Dan hoef je je zeker geen zorgen te maken!!! wat wielen betrft kan ik je enkel zeggen dat ik over fulcrum heel tevreden ben.... ik heb zelf alleen een paar stapjes overgeslagen door van de racing 7 naar de racing 1 te gaan... succes in elk geval!