Aanpassen frame naar DI2 intern of niet?
Ik weet dat er mensen/bedrijven zijn die dit doen, maar kon er hier niet veel over terugvinden.
Voor een DI2 upgrade heb ik praktisch alles liggen, enkel moet ik nog kiezen voor interne of externe bekabeling. Sommige mensen vinden het echter heel lelijk om de accu en kabels extern te hebben. Een optie is om mijn bestaande frame Bianchi 928 T-Cube aan te passen en gaatjes te boren om de boel intern te maken.
Ik ben benieuwd om wat ervaringen te horen. Waarom heb je extern dan wel intern gebouwd en wat zijn de ervaringen? Als je foto's hebt van externe of interne upgrade naar DI2 zou ik die ook graag zien.
Voor een DI2 upgrade heb ik praktisch alles liggen, enkel moet ik nog kiezen voor interne of externe bekabeling. Sommige mensen vinden het echter heel lelijk om de accu en kabels extern te hebben. Een optie is om mijn bestaande frame Bianchi 928 T-Cube aan te passen en gaatjes te boren om de boel intern te maken.
Ik ben benieuwd om wat ervaringen te horen. Waarom heb je extern dan wel intern gebouwd en wat zijn de ervaringen? Als je foto's hebt van externe of interne upgrade naar DI2 zou ik die ook graag zien.
-
- Forum-lid HC
Een klein gaatje boren is ook geen probleem hoor. Ik zou iig geen kabels buitenlangs willen.
Heeft iemand dit ooit met succes gedaan?borrelli schreef:Ik weet dat er mensen/bedrijven zijn die dit doen, maar kon er hier niet veel over terugvinden.
Ben nl. Erg benieud naar het resultaat!
Bert.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
Van wanneer is dat frame? Ik raad je aan vooral ook letten op verlies garantie bij het eventueel boren van gaten.
Op zichzelf is het niet direct een probleem, zo lang je maar weet waar je boort. Een firma als Carbonreparatie.nl kan het voor je doen, ik zou het zelf ook wel aandurven.
Ook geen probleem.
-
- Forum-lid HC
Let op dat je dan wel veel gaatjes moet gaan boren, ik vermoed dat de kabels dan om iedere lug heen moeten.