Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Aanpassen frame naar DI2 intern of niet?

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 23 okt 2014 16:35

Ik weet dat er mensen/bedrijven zijn die dit doen, maar kon er hier niet veel over terugvinden.
Voor een DI2 upgrade heb ik praktisch alles liggen, enkel moet ik nog kiezen voor interne of externe bekabeling. Sommige mensen vinden het echter heel lelijk om de accu en kabels extern te hebben. Een optie is om mijn bestaande frame Bianchi 928 T-Cube aan te passen en gaatjes te boren om de boel intern te maken.

Ik ben benieuwd om wat ervaringen te horen. Waarom heb je extern dan wel intern gebouwd en wat zijn de ervaringen? Als je foto's hebt van externe of interne upgrade naar DI2 zou ik die ook graag zien.

kogafan
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 jun 2014 19:56

kogafan 23 okt 2014 19:41

Als dit frame een carbonframe is niet doen , dan beschadig je de carbon constructie . Met allu geen probleem.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 23 okt 2014 20:07

Een klein gaatje boren is ook geen probleem hoor. Ik zou iig geen kabels buitenlangs willen.

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 29 okt 2014 16:42

borrelli schreef:Ik weet dat er mensen/bedrijven zijn die dit doen, maar kon er hier niet veel over terugvinden.
Voor een DI2 upgrade heb ik praktisch alles liggen, enkel moet ik nog kiezen voor interne of externe bekabeling. Sommige mensen vinden het echter heel lelijk om de accu en kabels extern te hebben. Een optie is om mijn bestaande frame Bianchi 928 T-Cube aan te passen en gaatjes te boren om de boel intern te maken.

Ik ben benieuwd om wat ervaringen te horen. Waarom heb je extern dan wel intern gebouwd en wat zijn de ervaringen? Als je foto's hebt van externe of interne upgrade naar DI2 zou ik die ook graag zien.
Heeft iemand dit ooit met succes gedaan?
Ben nl. Erg benieud naar het resultaat!
Bert.

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 29 okt 2014 22:41

Van wanneer is dat frame? Ik raad je aan vooral ook letten op verlies garantie bij het eventueel boren van gaten.

CKTBIKE
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 08 jun 2012 18:52

CKTBIKE 30 okt 2014 08:57

Mijn schoonbroer heeft dit laten doen met zijn look 695 voor een ultegra di2,geen probleem en perfect gedaan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28011
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 okt 2014 08:59

Op zichzelf is het niet direct een probleem, zo lang je maar weet waar je boort. Een firma als Carbonreparatie.nl kan het voor je doen, ik zou het zelf ook wel aandurven.

PIPOOO
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 07 jul 2012 21:14

PIPOOO 30 okt 2014 09:05

En voor een aluminium frame?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28011
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 30 okt 2014 09:07

Ook geen probleem.

kristofvs
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 20 jul 2014 19:36
Locatie: Melle (België)

kristofvs 30 okt 2014 09:12

In fabriek verstevigen ze normaal de plek rond het gaatje.... waardoor frame voor interne bekabeling tot de hogere prijsklasse behoort (meestal).

borrelli
Forum-lid
Berichten: 138
Lid geworden op: 09 mei 2011 12:02

borrelli 31 okt 2014 11:49

Is carbon frame van enkele jaren oud. Tube-to-tube techniek, geen mono constructie.

Als het goed is zijn er toch wel veel mensen overgestapt naar DI2? Hebben deze allemaal een nieuwe fiets gekocht, of de boel extern gedaan?

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 31 okt 2014 12:09

Let op dat je dan wel veel gaatjes moet gaan boren, ik vermoed dat de kabels dan om iedere lug heen moeten.

Plaats reactie