Novatec en Powerway naven, goed of niet?
Na wikken en wegen wil ik wielen in Azië gaan kopen. Nu zie zijn er bij een fabrikant vijf opties qua naven, namelijk Novatec 271, Novatec 291 en Poweray r13, r36 en r39. Heeft iemand ervaring met (één van deze) naven? Ik lees overwegend op andere fora dat de duurzaamheid een kritische factor is!
Gerwin
Gerwin
- de zwarten
- Forum-lid HC
Novatech is goed (ook op dit forum reeds vaak gezegd).
Maar advies geven is zeer vaag als je niet mee geeft wat jij van jouw wielen wilt: looks / prijs / duurzaamheid / gewicht ...
Ik vind het een beetje vreemd om te wikken en te wegen om jouw wielen ergens ver weg te kopen zonder het flauwste benul van hoe goed de wielen zijn:
Ofwel weet je zelf vrij goed wat je wil, en zoek je een forum om je met de laatste twijfels over de streep te trekken, ofwel weet je het niet zo goed, en in dat geval ga je er niet hard van uit dat jouw wielen uit Azië moeten komen (in dat geval hou je meer opties open).
Maar advies geven is zeer vaag als je niet mee geeft wat jij van jouw wielen wilt: looks / prijs / duurzaamheid / gewicht ...
Ik vind het een beetje vreemd om te wikken en te wegen om jouw wielen ergens ver weg te kopen zonder het flauwste benul van hoe goed de wielen zijn:
Ofwel weet je zelf vrij goed wat je wil, en zoek je een forum om je met de laatste twijfels over de streep te trekken, ofwel weet je het niet zo goed, en in dat geval ga je er niet hard van uit dat jouw wielen uit Azië moeten komen (in dat geval hou je meer opties open).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik vertrouw erop dat de wielen an sich prima in orde zijn, maar helemaal zeker weet je het nooit (vandaar de twijfel). Het is enkel de naaf waar ik mijn twijfels over heb.
De prijs is voor mij erg belangrijk. Verder de duurzaamheid van de naaf!
De prijs is voor mij erg belangrijk. Verder de duurzaamheid van de naaf!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik heb de powerway PFH-R13 en PHB-R10 naven in mij D-Force wielen.
Worden ook gebruikt door stealth wheels.
Gewoon goede naven, duurzaamheid kan ik nog niets van zeggen wegens "te weinig" kilometers
Voor wat het waard is.
In België moet je bijna altijd importtaksen en BTW betalen zodat er niet zo erg veel verschil meer is met de Belgische wielbouwers.
En dan heb je ook nog eens garantie dicht bij de deur.
Worden ook gebruikt door stealth wheels.
Gewoon goede naven, duurzaamheid kan ik nog niets van zeggen wegens "te weinig" kilometers
Voor wat het waard is.
In België moet je bijna altijd importtaksen en BTW betalen zodat er niet zo erg veel verschil meer is met de Belgische wielbouwers.
En dan heb je ook nog eens garantie dicht bij de deur.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
België ligt toch al bijna 60 jaar in de EEG, EG en vervolgens EU en het zijn die buitengrenzen die bepalen dat je importtax en BTW moet betalen, dus overal in de EU. Je kunt eens geluk hebben dat je pakje er niet wordt uitgepikt.
Ik heb carbon wielen met Novatec A291SB/F482SB naven. Ik heb er pas een paar duizend kilometer op gefietst, maar ze bevallen prima.
Ik heb het idee dat het allemaal iets soepeler draait dan mijn Shimano Ultegra WH-6800 naven.
Geen ervaring met de andere genoemde naven.
Succes met je keuze
Ik heb het idee dat het allemaal iets soepeler draait dan mijn Shimano Ultegra WH-6800 naven.
Succes met je keuze
Ik vind de shimano naven idd ook niet zo goed.FranX78 schreef:Ik heb carbon wielen met Novatec A291SB/F482SB naven. Ik heb er pas een paar duizend kilometer op gefietst, maar ze bevallen prima.
Succes met je keuze
- Stuntman Mike
- Forum-lid
Wat is naafduurzaamheid? Hoe belangrijk is dit? Alle alu body's vreten in volgens mij. Lagers vervangen kost niet veel geld in elk geval... Wat ik belangrijk vind aan een naaf is naast het gewicht de betrouwbaarheid van het aangrijpmechanisme. Hier lees ik geen gekke dingen over.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
klimmer schreef:België ligt toch al bijna 60 jaar in de EEG, EG en vervolgens EU en het zijn die buitengrenzen die bepalen dat je importtax en BTW moet betalen, dus overal in de EU. Je kunt eens geluk hebben dat je pakje er niet wordt uitgepikt.
Als je de ervaringen in het "China" topic hier of op dat van wielertoerist vergelijkt zal je merken dat de kans dat je in België veel meer moet bijbetalen net iets hoger ligt dan in Nederland.
En voor je weer begint te schelden, eerst eens nadenken graag.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Precies in België wordt de anti-dumping tax wel geheven terwijl dat in Nederland bij consumenten niet gedaan wordt.
Als Ultegra naven niet soepel draaien dan moet je ze beter afstellen. Ultegra naven zijn veel duurzamer dan Novatec naven en dergelijke.
Als Ultegra naven niet soepel draaien dan moet je ze beter afstellen. Ultegra naven zijn veel duurzamer dan Novatec naven en dergelijke.
- de zwarten
- Forum-lid HC
yes,
geen nieuwe naafdiscussies alstublieft. Als Ulegra niet goed loopt, beter afstellen. Ze gaan dan ook een pak langer mee, en lopen steeds beter, zonder vervangen van lagers, dan de industrielager-novatecs die in het begin uitstekend lopen en daarna steeds slechter.
geen nieuwe naafdiscussies alstublieft. Als Ulegra niet goed loopt, beter afstellen. Ze gaan dan ook een pak langer mee, en lopen steeds beter, zonder vervangen van lagers, dan de industrielager-novatecs die in het begin uitstekend lopen en daarna steeds slechter.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®