Italiaans aluminium
-
- Forum-lid
Met het risico om mss een reeds eerder gevoerde discussie opnieuw te posten (heb gezocht en niets gevonden) bij deze mijn eerst post.
Na een jaar op een 2ehands Koga mijn rondjes te hebben gemaakt is nu de ambitie gerezen om de bergen op te gaan zoeken, dus een nieuwe fiets.
Nu ben ik na een tijdje het internet afstruinen er toch wel aan uit: het wordt italiaans (vind 't gewoon mooi!) en aluminium!
Zit zelf te denken aan Colnago / Guerciotti / Passoni (weet ik, geen alu maar zijn zo mooi!)
Aan jullie de vraag: tips voor me? Wat lijkt jullie de beste keuze? (ongeacht budget) en wat is een goede keuze uitgaande van een budget van ca. €1500 voor het frame?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
EDIT: Zoek mensen die ervaring hebben met de frames van Casati. Is een lastig merk om te vinden in de diverse fora en zou graag wat meer horen over de rijeigenschappen etc.
Wederom bedankt!
Na een jaar op een 2ehands Koga mijn rondjes te hebben gemaakt is nu de ambitie gerezen om de bergen op te gaan zoeken, dus een nieuwe fiets.
Nu ben ik na een tijdje het internet afstruinen er toch wel aan uit: het wordt italiaans (vind 't gewoon mooi!) en aluminium!
Zit zelf te denken aan Colnago / Guerciotti / Passoni (weet ik, geen alu maar zijn zo mooi!)
Aan jullie de vraag: tips voor me? Wat lijkt jullie de beste keuze? (ongeacht budget) en wat is een goede keuze uitgaande van een budget van ca. €1500 voor het frame?
Alvast bedankt voor jullie hulp!
EDIT: Zoek mensen die ervaring hebben met de frames van Casati. Is een lastig merk om te vinden in de diverse fora en zou graag wat meer horen over de rijeigenschappen etc.
Wederom bedankt!
Kwijl...
Waarom wil je overigens persé alu?
Waarom wil je overigens persé alu?
Bij afstruinen kun je goed de hulp gebruiken van anderen. Bovendien zijn veel frames maar in beperkete maten leverbaar.
DUS belangrijk dat je verteld welke maat je zoekt. Nog beter is eerst naar je huidige fiets kijken en de geometrie bekijken, beslissen of je aanpassingen wilt of niet, en minimaal de bovenbuislengte en balhoofdhoogte maten met ons deelt.
Zo kom je tot een meer verantwoorde keus en het vergemakkelijkt je zoektocht.
DUS belangrijk dat je verteld welke maat je zoekt. Nog beter is eerst naar je huidige fiets kijken en de geometrie bekijken, beslissen of je aanpassingen wilt of niet, en minimaal de bovenbuislengte en balhoofdhoogte maten met ons deelt.
Zo kom je tot een meer verantwoorde keus en het vergemakkelijkt je zoektocht.
perik schreef:Één van de mooiste Italiaanse alu frames vind ik toch wel de Bianchi FG Lite:
Ik wou dat Brady een beetje opschoot!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- Supergrover
- Forum-lid HC
Farelli schreef:Kwijl...
* pakt even een bakje voor Farelli tegen het lekken...
(kan het zelf ook moeilijk drooghouden hoor)
- Supergrover
- Forum-lid HC
Timo 2.0 schreef:perik schreef:Één van de mooiste Italiaanse alu frames vind ik toch wel de Bianchi FG Lite:
Ik wou dat Brady een beetje opschoot!
ben benieuwd Timo
enig idee wanneer???
Ruim een maand geleden gebracht en eerste week van september klaar (Brady is op vakantie). Ach, een lange termijn project was het toch al. BTW, ik heb het over de kleurstelling, mijn frame is geen FG Lite.SuperGrover1 schreef:ben benieuwd Timo
enig idee wanneer???
fietsen doe ik net als een prof,
Wat is het dan wel??
Jouw inschattende; een pinella of dolomiti??
Jouw inschattende; een pinella of dolomiti??
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;