Hi,
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik de Ksyrium Elite's die op mijn nieuwe fiets zaten zal verkopen en Zonda's of iets anders er voor terug koop of ik ze zal houden....
Ik vind dat de Mavics lekker licht lopen en ben tot nu toe tevreden. Laatst zag ik wel dat de platte spaken gedraaid zijn. Dat draaien van de spaken en de vele slechte ervaringen met de Mavics die ik heb gelezen maken me aan het twijfelen. Het laatste wat ik wil is dat midden in mijn vakantie ik niet meer kan fietsen vanwege een kapot wiel. Mijn vraag aan jullie: heeft het echt zin om die Mavics te verkopen en bijvoorbeeld Zonda's, die ongeveer in de zelfde prijsklase zitten, ervoor terug te kopen? Of is het de moeite niet waard?
Mavic Ksyrium Elite vervangen?
Heb nu ruim 6 maanden Mavic Ksyrium's, erg tevreden over de wielen. Heb ook wat reviews gezien die minder enthousiast zijn en problemen benoemen, maar daarbij ook veel reviews die mijn ervaringen bevestigen.
Als je ze zelf fijn vind en ze probleemloos rijden, zou ik ze lekker houden.
Als je ze zelf fijn vind en ze probleemloos rijden, zou ik ze lekker houden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Meerdere setjes mavic wielen in gebruik de nieuwe krysium elites van mij hebben dit jaar 10 duizend kilometer gereden door weer en wind probleemloos
Denk niet dat canyon hetzich zou veroorloven om rotzooi in hun fietsen te zetten van wielen
Denk niet dat canyon hetzich zou veroorloven om rotzooi in hun fietsen te zetten van wielen
Ik heb geen idee hoe de huidige Elite's zijn. Maar het setje wat ik een jaar of 8 à 10 geleden kocht heb ik probleemloos opgereden. Totdat ik aan t einde van afgelopen winter / begin dit voorjaar zag dat er een scheurtje in de velg op de remrand kwam; de velg volledig opgereden.
In al die jaren geen body hoeven wisselen, noch lagers vervangen, noch spaakbreuk. En nog steeds draaien ze prima.
Kortom, een setje wat z'n geld driedubbel heeft opgeleverd na minimaal 50k km.
In al die jaren geen body hoeven wisselen, noch lagers vervangen, noch spaakbreuk. En nog steeds draaien ze prima.
Kortom, een setje wat z'n geld driedubbel heeft opgeleverd na minimaal 50k km.