Hartslag op Strava en Sigma
Hallo,
Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe fietscomputer. Ik heb nu een simpele Sigma, maar wil graag tijdens het fietsen mn hartslag en cadans kunnen aflezen. Tegelijkertijd zou ik willen dat mijn hartslag word geregistreerd in de Strava app (iphone6).
Ik had een Sigma Rox 5.0 of 6.0 op het oog, maar deze werken met de draadloze STS verbinding. De iPhone/Strava uiteraard met bluetooth.
Kortom, bestaat er een hartslagmeter die zowel STS als bluetooth tegelijk uitzend?
Thanks!
Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe fietscomputer. Ik heb nu een simpele Sigma, maar wil graag tijdens het fietsen mn hartslag en cadans kunnen aflezen. Tegelijkertijd zou ik willen dat mijn hartslag word geregistreerd in de Strava app (iphone6).
Ik had een Sigma Rox 5.0 of 6.0 op het oog, maar deze werken met de draadloze STS verbinding. De iPhone/Strava uiteraard met bluetooth.
Kortom, bestaat er een hartslagmeter die zowel STS als bluetooth tegelijk uitzend?
Thanks!
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
je bedoelt neem ik aan een hartslagband (en niet meter) die beide protocollen heeft?Intenso85 schreef:Hallo,
Thanks!
waarom zou je voor je data 2 apparaten gebruiken? Ik zou gewoon een computer aanschaffen die cadans en hartslag (naast snelheid, gps etc) meet en de mogelijkheid heeft om nadien naar Strava te uploaden. Batterij van fietscomputer gaat vaak ook nog veel langer mee. Genoeg ervaringen hier op het forum van de verschillende computers die dit kunnen.
Met ANT+ compatible apparatuur kan het. Zo log ik snelheid, vermogen, cadans en hartslag op zowel mijn smartphone als mijn Garmin 705. Enige reden daarvoor is dat ik na afloop van de rit met één druk op de knop mijn data in strava krijg (bijkomend voordeeltje: ik heb altijd een backup, mocht één van beide apparaten het onderweg begeven). HF banden met zowel BT als ANT+ mogelijkheden bestaan, maar kunnen volgens mij niet data via beide protocollen tegelijk streamen. Bluetooth kan volgens mij maar met één apparaat tegelijk pairen. Goedkoopste optie voor jou lijkt me een ANT+ compatible tellertje en eventueel een ANT+ dongle voor je iPhone.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
@monsieurpinot ik bedoel idd de hartslagband, het ding wat de hartslag meet. Ik wil het liefst mijn iPhone blijven gebruiken voor Strava, zodat ik niet na elke rit de date via een pc moet uploaden naar Strava. Een Edge810 zou dus perfect zijn, maar vind dit wel een prijzige oplossing aangezien ik geen behoefte heb aan navigatie.
@51x11 dit klinkt als een hele goede optie. Ik ga me daar even verder in verdiepen. Wist niet dat er dongeltjes bestonden.
Thanks!!
@51x11 dit klinkt als een hele goede optie. Ik ga me daar even verder in verdiepen. Wist niet dat er dongeltjes bestonden.
Thanks!!
ipBike, icm met Sony Xperia smartphone. Vanuit de app kun je rechtstreeks uploaden naar (oa) strava. Strava zelf heeft aangekondigd niet te gaan investeren in ANT+ functionaliteit in hun app.cube_m schreef: welke app gebruik je hiervoor?

@Intenso85: Voor iPhone is er deze
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Al eens gekeken naar de Wahoo RFLKT?
Je hebt wel een BT4 band nodig en cadans/speed sensor, maar je maakt gewoon gebruik van je iphone en kunt je data zo naar strava uploaden. Lees de specs maar eens door.
De RFLKT+ gaat nog een stapje verder en kan wel ANT+ uitlezen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
DC Rainmaker heeft er een zeer uitgebreide review over geschreven:
http://www.dcrainmaker.com/2013/08/blue ... meter.html
Je hebt wel een BT4 band nodig en cadans/speed sensor, maar je maakt gewoon gebruik van je iphone en kunt je data zo naar strava uploaden. Lees de specs maar eens door.
De RFLKT+ gaat nog een stapje verder en kan wel ANT+ uitlezen, maar daar heb ik geen ervaring mee.
DC Rainmaker heeft er een zeer uitgebreide review over geschreven:
http://www.dcrainmaker.com/2013/08/blue ... meter.html
older Budweiser
- Jan old skool
- Forum-lid
Deze band gebruik ik voor Strava. Werkt prima. Ook op Endomondo.Kilowatt schreef:Al eens gekeken naar de Wahoo RFLKT?
Zoevende banden pure zen
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
dan kun je toch voor de 510 gaan? Geen navigatie en wel bluetooth, een stuk goedkoper dan de 810. Upload automatisch na je rit als je de 510 via bluetooth hebt gekoppeld aan je iphone (hoef je niet eens meer voor op een knopje te drukken).Intenso85 schreef:@monsieurpinot ik bedoel idd de hartslagband, het ding wat de hartslag meet. Ik wil het liefst mijn iPhone blijven gebruiken voor Strava, zodat ik niet na elke rit de date via een pc moet uploaden naar Strava. Een Edge810 zou dus perfect zijn, maar vind dit wel een prijzige oplossing aangezien ik geen behoefte heb aan navigatie.
Thanks!!
Das inderdaad ook een mooi ding en volstaat qua mogelijkheden. Maar als ik toch zoveel geld uit zou geven zou ik meteen voor de 810 gaan die navi komt vast wel eens van pas. Hoopte eerder voor zo'n 100-150 euro een mooie oplossing te vinden.monsieurpinot schreef:dan kun je toch voor de 510 gaan? Geen navigatie en wel bluetooth, een stuk goedkoper dan de 810. Upload automatisch na je rit als je de 510 via bluetooth hebt gekoppeld aan je iphone (hoef je niet eens meer voor op een knopje te drukken).Intenso85 schreef:@monsieurpinot ik bedoel idd de hartslagband, het ding wat de hartslag meet. Ik wil het liefst mijn iPhone blijven gebruiken voor Strava, zodat ik niet na elke rit de date via een pc moet uploaden naar Strava. Een Edge810 zou dus perfect zijn, maar vind dit wel een prijzige oplossing aangezien ik geen behoefte heb aan navigatie.
Thanks!!
Ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat mn hartslag niet in strava terecht komt. Zo boeiend is dat nou ook weer niet.
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
of gewoon accepteren dat je als je thuis komt 1 minuutje werk hebt om via kabeltje je rit te uploadenIntenso85 schreef:Das inderdaad ook een mooi ding en volstaat qua mogelijkheden. Maar als ik toch zoveel geld uit zou geven zou ik meteen voor de 810 gaan die navi komt vast wel eens van pas. Hoopte eerder voor zo'n 100-150 euro een mooie oplossing te vinden.monsieurpinot schreef:dan kun je toch voor de 510 gaan? Geen navigatie en wel bluetooth, een stuk goedkoper dan de 810. Upload automatisch na je rit als je de 510 via bluetooth hebt gekoppeld aan je iphone (hoef je niet eens meer voor op een knopje te drukken).Intenso85 schreef:@monsieurpinot ik bedoel idd de hartslagband, het ding wat de hartslag meet. Ik wil het liefst mijn iPhone blijven gebruiken voor Strava, zodat ik niet na elke rit de date via een pc moet uploaden naar Strava. Een Edge810 zou dus perfect zijn, maar vind dit wel een prijzige oplossing aangezien ik geen behoefte heb aan navigatie.
Thanks!!
Ik denk dat ik maar gewoon moet accepteren dat mn hartslag niet in strava terecht komt. Zo boeiend is dat nou ook weer niet.

dan kun je ook nog voor de Bryton Rider 40E gaan
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
zat hier nog even naar te zoeken, maar lijkt wel te kunnen,53x11 schreef:HF banden met zowel BT als ANT+ mogelijkheden bestaan, maar kunnen volgens mij niet data via beide protocollen tegelijk streamen.
zie hier bijvoorbeeld: http://www.dcrainmaker.com/2014/01/mio- ... -look.html