Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Heeft dit forum nut?

tungsten
Forum-lid

tungsten 08 dec 2014 19:59

Welke nuttige informatie heeft dit forum voor mij opgeleverd:

- Dura Ace cassettes zijn niet harder/ slijtvaster dan goedkopere cassettes, maar zijn vooral mooier en lichter.
- Er zijn drie plekken met links schroefdraad. Te weten het linker pedaal; de rechterkant van de trapas en de rechter lager cup van het achterwiel (dus aan de kant van de cassette).
- In samenhang hiermee het fenomeen precessie. In verband hiermee is er af en toe links schroefdraad.
- Shifters kan je beter niet smeren, daar anders het gevaar van dichtslippen dreigt. (zand en stof gaan plakken in de smeerolie). Op den duur schakel problemen.
- De plek waar je de lijm aanbrengt om een lekke band te plakken, kan je het beste voor bewerken met wasbenzine in plaats van met schuurpapier. Het resultaat is beter. Laatst uit eigen ervaring meegemaakt. Ik had iets te veel geschuurd met schuurpapier en het schuursel niet goed verwijderd. Het plakkertje liet los, omdat de lijm op het losse schuursel zat. Daarna met wasbenzine gereinigd, opnieuw lijmen en toen zat ie goed vast.
- Spaakspanning in een 36 spaaks wiel is circa 900 newton.
- Een goed pedaal kost circa 20 euro per paar. Iemand gaf deze tip en hij had gelijk.
- De trapas uiteinden NIET invetten. Met uiteinde bedoel ik de plek waar de cranck over heen schuift.
- Kijk uit met carbon onderdelen. Bij plotselinge harde klappen, wordt het onbetrouwbaar.
- Een nieuwe ketting op grotendeels versleten tandwielen (hij slaat nog net niet over) is geen probleem. De ketting slijt hier door niet extra).
Andersom is wel een probleem. Een nieuwe cassette op een versleten ketting is in no time ook versleten.
- Met drie kettingen rijden is toch wel economischer. De cassette gaat veel langer mee. Om de twee maanden even een andere ketting omleggen met snel sluiters is het werk niet.
- Ketting na circa 1% rek vervangen.
- Schwalbe Durano banden gaan inderdaad veel minder vaak lek.

Ik heb dus behoorlijk wat nuttige informatie gevonden op dit forum.
;)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 08 dec 2014 20:28

Totaal nutteloos en overbodig dit forum :lol: :mrgreen: bij 5.100 berichten
What makes the boat go faster?

martinbo
Forum-lid

Gebruikersavatar martinbo 08 dec 2014 20:32

Heeft het drinken van een biertje met je vrienden nut?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 dec 2014 20:45

Zeker, want als je niet drinkt ga je dood. ;)

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 08 dec 2014 20:47

Euhm nut? Geen idee. Maar ook ik zit hier al aardig wat uren mijn tijd te verdoen met het forum.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

gerardn
Forum-lid

gerardn 08 dec 2014 23:04

Door dit forum weet ik wat een kommetje is. Voor dit forum wist ik niet eens dat het bestond laat staan betekende.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 09 dec 2014 07:11

havana schreef:Zeker, want als je niet drinkt ga je dood. ;)

Wonderlijk zeg, maar dan zit hier een lijk op de fiets :lol:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 09 dec 2014 07:35

Livio Livius schreef:Totaal nutteloos en overbodig dit forum :lol: :mrgreen: bij 5.100 berichten
Beginner :lol: :mrgreen:
Less is bore

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 09 dec 2014 11:41

Carbon onderdelen en harde klappen onbetrouwbaar?
Ik heb carbon stuur,frame,voorvork,athena groep,zadelpen,zadelrails en wielen en al bijna 4 jaar nooit iets kapot gehad.
Dus ben niet eens met jou stelling.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 09 dec 2014 12:13

Forum heeft me veel opgeleverd. Ik ga geen apart bedanktopic openen dus hierbij...bedankt een ieder voor de hulp :mrgreen: . amen...
Wat ik wel geleerd heb is dat het met de Nederlandse taal soms erbarmelijk gesteld is (ben er zelf mede schuldig aan :roll: ).
older Budweiser

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 09 dec 2014 14:49

Kilowatt schreef:Forum heeft me veel opgeleverd. Ik ga geen apart bedanktopic openen dus hierbij...bedankt een ieder voor de hulp :mrgreen: . amen...
Wat ik wel geleerd heb is dat het met de Nederlandse taal soms erbarmelijk gesteld is (ben er zelf mede schuldig aan :roll: ).
Met de Nederlandse taal is niet zoveel mis, met de beheersing en het gebruik ervan wel degelijk... ;)
Eenvoud kenmerkt het ware.

tungsten
Forum-lid

tungsten 09 dec 2014 16:30

nijkie schreef:Carbon onderdelen en harde klappen onbetrouwbaar?
Ik heb carbon stuur,frame,voorvork,athena groep,zadelpen,zadelrails en wielen en al bijna 4 jaar nooit iets kapot gehad.
Dus ben niet eens met jou stelling.
Ik bedoel ook hele harde klappen. Door een diepe kuil in het wegdek rijden is in dit verband niet hard genoeg. Wel een flinke valpartij/ aanrijding.

Plaats reactie