Ik ben bezig om een Shimano Flightdeck op mijn racefiets te zetten. Nu moet ik hiervoor voor alle tandwielen het aantal tandjes invoeren. Nu heb ik deze zojuist geteld. Achter telde ik echter twee tandwielen met 14 tandjes ( van klein naar groot 12-13-14-14-16-17-19-21-23). Ik heb hier totaal geen verstand van, maar het komt me zo vreemd voor dat er twee gelijke tandwielen op zitten. Ik heb het een aantal keer opnieuw geteld maar bleef op 14 uitkomen, waar 15 mij logischer leek.
Weet iemand of dit zou kunnen kloppen? En zou het in dat geval handig zijn om tandwiel nummer vier te vervangen door eentje met 15 tandjes (als die er uberhaupt zijn)? Ik heb Shimano Tiagra op mijn fiets zitten.
Twee dezelfde tandwielen
Bij Shimi ook als het goed is. Maar daarnaast, je kan zien of de volgende groter is.
Marcus85 schreef:Ik ben bezig om een Shimano Flightdeck op mijn racefiets te zetten. Nu moet ik hiervoor voor alle tandwielen het aantal tandjes invoeren. Nu heb ik deze zojuist geteld. Achter telde ik echter twee tandwielen met 14 tandjes ( van klein naar groot 12-12-14-14-16-17-19-21-23). Ik heb hier totaal geen verstand van, maar het komt me zo vreemd voor dat er twee gelijke tandwielen op zitten. Ik heb het een aantal keer opnieuw geteld maar bleef op 14 uitkomen, waar 15 mij logischer leek.
Weet iemand of dit zou kunnen kloppen? En zou het in dat geval handig zijn om tandwiel nummer vier te vervangen door eentje met 15 tandjes (als die er uberhaupt zijn)? Ik heb Shimano Tiagra op mijn fiets zitten.
Hoi,
Je schijft '12-12-14-14-16-17-19-21-23'. Je hebt dus ook een dubbele 12 of is dat een typo?
Casette is nieuw gekocht door jou ooit of ......
Om uit te sluiten dat je toch verkeerd telt kun je toch makkelijk even een stukje fietsen en voelen of er verschil is de ene 14 en de andere.
Bij Shimano staan het aantal tanden er ook ingestanst.
Mvg, Ardon
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock