Ik ben bezig om een Shimano Flightdeck op mijn racefiets te zetten. Nu moet ik hiervoor voor alle tandwielen het aantal tandjes invoeren. Nu heb ik deze zojuist geteld. Achter telde ik echter twee tandwielen met 14 tandjes ( van klein naar groot 12-13-14-14-16-17-19-21-23). Ik heb hier totaal geen verstand van, maar het komt me zo vreemd voor dat er twee gelijke tandwielen op zitten. Ik heb het een aantal keer opnieuw geteld maar bleef op 14 uitkomen, waar 15 mij logischer leek.
Weet iemand of dit zou kunnen kloppen? En zou het in dat geval handig zijn om tandwiel nummer vier te vervangen door eentje met 15 tandjes (als die er uberhaupt zijn)? Ik heb Shimano Tiagra op mijn fiets zitten.
Twee dezelfde tandwielen
Bij Shimi ook als het goed is. Maar daarnaast, je kan zien of de volgende groter is.
Marcus85 schreef:Ik ben bezig om een Shimano Flightdeck op mijn racefiets te zetten. Nu moet ik hiervoor voor alle tandwielen het aantal tandjes invoeren. Nu heb ik deze zojuist geteld. Achter telde ik echter twee tandwielen met 14 tandjes ( van klein naar groot 12-12-14-14-16-17-19-21-23). Ik heb hier totaal geen verstand van, maar het komt me zo vreemd voor dat er twee gelijke tandwielen op zitten. Ik heb het een aantal keer opnieuw geteld maar bleef op 14 uitkomen, waar 15 mij logischer leek.
Weet iemand of dit zou kunnen kloppen? En zou het in dat geval handig zijn om tandwiel nummer vier te vervangen door eentje met 15 tandjes (als die er uberhaupt zijn)? Ik heb Shimano Tiagra op mijn fiets zitten.
Hoi,
Je schijft '12-12-14-14-16-17-19-21-23'. Je hebt dus ook een dubbele 12 of is dat een typo?
Casette is nieuw gekocht door jou ooit of ......
Om uit te sluiten dat je toch verkeerd telt kun je toch makkelijk even een stukje fietsen en voelen of er verschil is de ene 14 en de andere.
Bij Shimano staan het aantal tanden er ook ingestanst.
Mvg, Ardon
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Het vierde tandwiel ziet er even groot uit als het derde... de tanden zitten vrijwel gelijk. Ik zie inderdaad op een aantal tandwielen cijfertjes staan (op de grootste staat volgens mij 231), maar op tandwiel drie en vier zie ik het zo snel niet staan.
Nee de cassette zat al op mijn fiets toen ik deze kocht. Ik heb hem van iemand overgenomen. Die persoon had er echter nog maar twee of driehonderd kilometer mee gereden dus ik denk dat deze tandwielen er origineel opzaten.
Dat van die 12 is inderdaad een typfout, het tweede tandwiel heeft 13 tanden.
Ik zal er morgen inderdaad eens een stukje mee rijden om te kijken of er verschil is. De flightdeck accepteert sowieso geen twee keer 14, dus ik heb bij het vierde tandwiel nu maar 15 tandjes ingevuld. Bedankt voor de reacties!
Nee de cassette zat al op mijn fiets toen ik deze kocht. Ik heb hem van iemand overgenomen. Die persoon had er echter nog maar twee of driehonderd kilometer mee gereden dus ik denk dat deze tandwielen er origineel opzaten.
Dat van die 12 is inderdaad een typfout, het tweede tandwiel heeft 13 tanden.
Ik zal er morgen inderdaad eens een stukje mee rijden om te kijken of er verschil is. De flightdeck accepteert sowieso geen twee keer 14, dus ik heb bij het vierde tandwiel nu maar 15 tandjes ingevuld. Bedankt voor de reacties!
Hoi,
Op de 15 tands moet '15T' te zien zijn zoals hier afgebeeld:
[img=http://rose.nl/output/importbilder/arti ... 1285_1.jpg]
Ik heb een incomplete casette (Ultegra) liggen waarvan je (mocht je idd 2X14T hebt) wel de 15T mag hebben.
Mvg, Zorro
Op de 15 tands moet '15T' te zien zijn zoals hier afgebeeld:
[img=http://rose.nl/output/importbilder/arti ... 1285_1.jpg]
Ik heb een incomplete casette (Ultegra) liggen waarvan je (mocht je idd 2X14T hebt) wel de 15T mag hebben.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Optie om hem eraf te halen? Dan kan je het veel makkelijker zien, maar is niet noodzakelijk.
Andere vraag: Nieuwe fiets? Dan kan het eigenlijk bijna alleen maar een 15 zijn. Of je FM moet een vrij unieke fout hebben gemaakt. Als hij niet nieuw is en je ook geen andere cassette erop heb gezet dan is het natuulijk mogelijk. Logisch is het niet in ieder geval.
Andere vraag: Nieuwe fiets? Dan kan het eigenlijk bijna alleen maar een 15 zijn. Of je FM moet een vrij unieke fout hebben gemaakt. Als hij niet nieuw is en je ook geen andere cassette erop heb gezet dan is het natuulijk mogelijk. Logisch is het niet in ieder geval.
W(viva) Italia LIbera E Redenta - Wilier
Rose.nl verkoopt ook losse kransjes en die zijn niet eens zo gek duur. Helaas betaal je dan meer verzendkosten dat dat het kransje kost, of je moet nog meer spullen nodig hebben.
Gr. Diederik
Gr. Diederik
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"