Hallo.
M'n nieuwe Tacx MTB 27,5 inch band gaat bijna onmogelijk op de velg.
Uiteindelijk is het gelukt met zeep en een fohn en verkrampte handen + kapotte vingers.
Iemand nog andere tips ?
Nu zit de band echter niet goed.
Er zit een hoogteslag in waardoor de band de Tacx roller iedere keer even niet raakt..
De band komt te weinig uit de velg op een bepaald gedeelte.
Dat kan ik zien aan een lijntje op de band.
Iemand daar toevallig een tip voor om dit te verhelpen ?
band gaat bijna onmogelijk op velg en hoogteslag..
-
- Forum-lid
Die hobbel is om MTB rijden te simuleren
Maar serieus. Even bijna alle lucht eruit en de band zo goed als het kan masseren en zodoende centreren. Dan even de pomp er goed opzetten en langzaam (even checken of de band nog goed gecentreerd zit) maar zeker goed oppompen (langzaam zodat je kun stoppen mocht de biba eruit springen.....lijkt me niet aangezien de buba er zo moeilijk om ging). Ga maximaal tot 4 bar en hopelijk 'patst' de band bij het verhogen van druk plots in positie.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Maar serieus. Even bijna alle lucht eruit en de band zo goed als het kan masseren en zodoende centreren. Dan even de pomp er goed opzetten en langzaam (even checken of de band nog goed gecentreerd zit) maar zeker goed oppompen (langzaam zodat je kun stoppen mocht de biba eruit springen.....lijkt me niet aangezien de buba er zo moeilijk om ging). Ga maximaal tot 4 bar en hopelijk 'patst' de band bij het verhogen van druk plots in positie.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Hoi Zorro,
Dit heb ik ook gedaan.
Maar de band plopt niet goed.
Bij het verwijderen van de pompkop brak het ventiel plots in tweeen.
Dus nu weer aan het proberen om de buitenband er terug op te leggen, maar dat lukt weer niet
Dit heb ik ook gedaan.
Maar de band plopt niet goed.
Bij het verwijderen van de pompkop brak het ventiel plots in tweeen.
Dus nu weer aan het proberen om de buitenband er terug op te leggen, maar dat lukt weer niet
Doe eens een foto!?. Een ventiel dat in twee breekt?vanparadijs schreef: Bij het verwijderen van de pompkop brak het ventiel plots in tweeen.
Je hebt toch wel de goede maat buitenband? Voor 27.5 zou dat ETRTO XX-584 moeten zijn waarbij 'XX' de breedte band in mm is.
Likt me stug dat je een ETRTO XX-559 buitenband er ubergaupt al om krijgt.
Wat voor band en velg heb je? Zelf geen 27.5/650B velg en band maar wellicht helpt die informatie voor anderen om te antwoorden.
Klimmer, kom er maar in
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Heb een foto, maar weet niet hoe ik deze op het forum kan plaatsen.
De Tacx buitenband maat is 32-584.
Velg is Supra MA20 Disc 650B
De Tacx buitenband maat is 32-584.
Velg is Supra MA20 Disc 650B
- Joppietersen
- Forum-lid
Toen ik voor t eerst banden op mijn nwe XTR wielen monteerde had ik exact t zelfde: geen handen/vingers meer over en ook een hoogteslag.
Tegenwoordig gaat t wel ok (maar nog steeds geen feest), oplossing voor mij was:
- emmertje met klein beetje water en afwasmiddel
- binnenkant velg 'besoppen' met dit middel met name de buitenrand en de knik er naar toe waar je buitenband overheen moet
- buitenband 1 helft erop
- binnenband erop
- nog maar keer besoppen waar je nog bijkan
- buitenband er helemaal op
- oppompen tot een bar of 4 4,5
Je hoort dan meestal een harde knik waar de band op de velg springt.
Ter controle plaats ik dan het wiel even in de fiets om te kijken of er geen hoogteslag meer in zit (daar is de buitenband niet goed op t richeltje gesprongen) en anders uithuilen en opnieuw maar dat is nu eigenlijk nooit meer nodig.
Ipv zeepsop schijnen er ook spuitbusjes te zijn voor dit doel heb ik me laten vertellen maar dit werkt bijmij maar k ben blij dat t niet iedere week hoeft.....
Tegenwoordig gaat t wel ok (maar nog steeds geen feest), oplossing voor mij was:
- emmertje met klein beetje water en afwasmiddel
- binnenkant velg 'besoppen' met dit middel met name de buitenrand en de knik er naar toe waar je buitenband overheen moet
- buitenband 1 helft erop
- binnenband erop
- nog maar keer besoppen waar je nog bijkan
- buitenband er helemaal op
- oppompen tot een bar of 4 4,5
Je hoort dan meestal een harde knik waar de band op de velg springt.
Ter controle plaats ik dan het wiel even in de fiets om te kijken of er geen hoogteslag meer in zit (daar is de buitenband niet goed op t richeltje gesprongen) en anders uithuilen en opnieuw maar dat is nu eigenlijk nooit meer nodig.
Ipv zeepsop schijnen er ook spuitbusjes te zijn voor dit doel heb ik me laten vertellen maar dit werkt bijmij maar k ben blij dat t niet iedere week hoeft.....
Het gaat niet om de grootte van je tandwielen,
het gaat erom wat je er mee doet......
het gaat erom wat je er mee doet......