Hallo allemaal,
Ik heb jullie hulp nodig. Na veel lezen op de forum zit ik nu zelf in een dilemma.
Mijn nieuwe fiets ga ik in januari aanschaffen. Budget is ongeveer €2000,-
Met een max van €2400,-
Ik fiets ongeveer 5000km per jaar. Bij een club (sportief/recreatief) met daarbij uitstapjes naar de Ardennen en Alpen. Nu heb ik deze fietsen op mijn verlanglijstje staan.
De Sensa Giulia Ltd en de Giant propel advanced 1.
Over de sensa is veel en bruikbare info te vinden. Alleen over de giant erg weinig.
De fiets zelf spreekt me erg aan qua looks.
Zijn er überhaupt ervaringen met dit nieuwe frame? En ook belangrijk, de P-A2 wielset?
Wat zouden jullie mij adviseren?
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 508/75913/
Of
http://www.12gobiking.nl/p/sensa-giulia ... a-ltd-2015
Mvg,
Remco
Giant Propel advanced SL1 of Sensa Giulia Ltd
Wielen verkopen en iets in de trend van Racing 3 ofzo erin zetten en dan heb je een prachtige fiets voor een goede prijs.
de 105 versie is trouwens ook niet verkeerd (zelfde kleur) en zou je eventueel racing 0 of iets dergelijks kunnen kopen.
105 doet eigenlijk amper onder voor ultegra
De sensa is trouwens ook niks mis mee maar ik vind de propel kwa looks toch net wat mooier maargoed das smaak
de 105 versie is trouwens ook niet verkeerd (zelfde kleur) en zou je eventueel racing 0 of iets dergelijks kunnen kopen.
105 doet eigenlijk amper onder voor ultegra
De sensa is trouwens ook niks mis mee maar ik vind de propel kwa looks toch net wat mooier maargoed das smaak
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Precies, aan zoiets heb ik ook zitten denken.
Het probleem is dat er alleen nergens iets te vinden is of de standaard wielset (P-A2). Geen enkel idee waarmee ik deze set kan vergelijken.
De looks van de fiets vind ik erg mooi. Dit spreekt je aan of niet, denk ik.
Het probleem is dat er alleen nergens iets te vinden is of de standaard wielset (P-A2). Geen enkel idee waarmee ik deze set kan vergelijken.
De looks van de fiets vind ik erg mooi. Dit spreekt je aan of niet, denk ik.
@ peter dat is zeker smaak. Ik vind de sensa qua looks duidelijk mooier. Maar wat je zegt smaak.
Voor de rest beide prima fietsen.
Voor de rest beide prima fietsen.
Volgens mij zijn het niet de allerbeste wielen , al zie ik er in de 8maanden dat ik bij een Giant dealer werk redelijk weinig problemen mee.
Echter zou ik ze zelf bijvoorbeeld wel direct eruit gooien want ze zijn niet de lichtste en zolang ze nieuw zijn krijg je ze nog redelijk goed verkocht.
Ik rij dan ook wel vrij veel en vind ik een paar fatsoenlijke wielen wel een must al vind ik bijvoorbeeld wielen van 1000euro alweer overdreven , maar ook dat is wat ieder er zelf van denkt
Wielen van die Sensa deed ik trouwens het zelfde mee
Echter zou ik ze zelf bijvoorbeeld wel direct eruit gooien want ze zijn niet de lichtste en zolang ze nieuw zijn krijg je ze nog redelijk goed verkocht.
Ik rij dan ook wel vrij veel en vind ik een paar fatsoenlijke wielen wel een must al vind ik bijvoorbeeld wielen van 1000euro alweer overdreven , maar ook dat is wat ieder er zelf van denkt
Wielen van die Sensa deed ik trouwens het zelfde mee
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
@Peter,
Heb jij ook ervaring met de Giant banden en GIANT P-SL1?
Heb jij ook ervaring met de Giant banden en GIANT P-SL1?
Banden Giant zijn echt 'SLECHT'! heb met mijn buurman die een giant heeft diverse rondjes gemaakt paar keer met slecht weer hij 2x lek ik geen x leek. Ik rij op vredestein fortezza.
Ok, set nieuwe bandjes naar keuze en je bent klaar, of ga je nu met droge ogen beweren dat je de keus van een fiets laat afhangen puur op basis van banden? (standaard Sensa banden zijn ook niet de beste/duurste.... )
Zo was mijn reactie in elk geval niet bedoeld. Maar ik zou niet eens op die giant banden willen rijden en zou ze dan ook bij de dealer achter laten als hij me voor een mooi prijsje een paar andere bandjes op legt. Anders koop je op internet een paar bandjes 20 p/s heb je prima banden.ted038 schreef:Ok, set nieuwe bandjes naar keuze en je bent klaar, of ga je nu met droge ogen beweren dat je de keus van een fiets laat afhangen puur op basis van banden? (standaard Sensa banden zijn ook niet de beste/duurste.... )