Mijn alledaagse fiets is aan vervanging toe en ik ga voor een niet te dure, wat men noemt een crosshyrbide.
Alleen twijfel ik tussen een vaste of geveerde voorvork. 95% van wat de ritjes zullen op asfalt zijn. ik heb echter nog nooit met een geveerde voorvork gereden. Mijn vrees, of vraag is, hoeveel kracht verlies je door het deinen van de vork? Moet ik dus kijken voor een verende vork die je kan locken? Maar dat kost dan weer wat meer...
Cross Hybride: vaste of geveerde voorvork?
Dan ga je gewoon voor een vaste voorvork (liefst een nette van carbon).
Zeker op de goedkopere CH/ATB/MTB-fietsen (sub €750) zitten gewoon mindere voorvorken.
Die werken vaak niet optimaal, of zijn erg zwaar en onderhoudsgevoelig.
Goed, je gaat niet voor een 'te dure'... Wat is je budget. Ik ga maar ff uit van 500-1000euro.
Voor (extra) comfort kun je ook eens kijken naar de banden!!!
Zeker op de goedkopere CH/ATB/MTB-fietsen (sub €750) zitten gewoon mindere voorvorken.
Die werken vaak niet optimaal, of zijn erg zwaar en onderhoudsgevoelig.
Goed, je gaat niet voor een 'te dure'... Wat is je budget. Ik ga maar ff uit van 500-1000euro.
Voor (extra) comfort kun je ook eens kijken naar de banden!!!
-
- Forum-lid
- Berichten: 437
- Lid geworden op: 22 feb 2007 19:15
Een verende vork levert voor jou gebruik meer nadelen op dan voordelen..
- duurder
- zwaarder
- onderhoudsgevoelig
- minder duurzaam
- deinen (geen reden om het niet te doen, maar het sprint niet zo lekker als een starre vork)
Waarom wil je een verende vork? Als het je gaat om comfort zijn er nog andere dingen die je kunt doen om dat te verbeteren namelijk..
- duurder
- zwaarder
- onderhoudsgevoelig
- minder duurzaam
- deinen (geen reden om het niet te doen, maar het sprint niet zo lekker als een starre vork)
Waarom wil je een verende vork? Als het je gaat om comfort zijn er nog andere dingen die je kunt doen om dat te verbeteren namelijk..