mijn finale keuzelijst voor responsieve stijve fiets
Beste wielerfanaten,
ik heb al enkele berichtjes in posts gezet met vragen en opmerkingen.
Vandaag heb ik een finaal lijstje gemaakt.
Zoals eerder gemeld, ben ik op zoek naar een fiets die heel responsief is en goed in krachtoverbrenging. Maar....de fiets moet er ook leuk uitzien natuurlijk. Budget tussen 2500 en 4000 Euro.
- BMC SLR 01 Ultegra:
http://www.bmc-switzerland.com/us-en/bi ... 1-ultegra/
--> van deze fiets WEET je gewoon dat die een heel goed stijf responsief frame heeft
- BMC SLR 02 Ultegra:
http://www.bmc-switzerland.com/us-en/bi ... 2-ultegra/
--> van ook deze fiets WEET je gewoon dat die een heel goed stijf responsief frame heeft
- Cannondale Synapse Disc Ultegra:
http://www.cannondale.com/eur_nl/2015/b ... tegra-disc
--> ultegra EN schijfremmen op een goede carbon fiets.
- Merckx San Remo 76 Ultegra
http://www.eddymerckx.be/EUR/en/bike/ma ... no-ultegra
--> zijn uiterlijk spreekt me sterk aan!
Waar zitten de twijfels dan?
BMC lijken me topfietsen, maar voor dat geld heb je bij een ander zoveel meer? Zouden de kaders van BMC dan zo superieur zijn? en de Merckx San Remo 76, zou die wel een responsief stijf frame bezitten vraag ik me af? Zou die ook wel comfortabel genoeg zijn, het lijkt me ook echt een wedstrijd fiets!
alle input en meningen zijn welkom!
dank
ik heb al enkele berichtjes in posts gezet met vragen en opmerkingen.
Vandaag heb ik een finaal lijstje gemaakt.
Zoals eerder gemeld, ben ik op zoek naar een fiets die heel responsief is en goed in krachtoverbrenging. Maar....de fiets moet er ook leuk uitzien natuurlijk. Budget tussen 2500 en 4000 Euro.
- BMC SLR 01 Ultegra:
http://www.bmc-switzerland.com/us-en/bi ... 1-ultegra/
--> van deze fiets WEET je gewoon dat die een heel goed stijf responsief frame heeft
- BMC SLR 02 Ultegra:
http://www.bmc-switzerland.com/us-en/bi ... 2-ultegra/
--> van ook deze fiets WEET je gewoon dat die een heel goed stijf responsief frame heeft
- Cannondale Synapse Disc Ultegra:
http://www.cannondale.com/eur_nl/2015/b ... tegra-disc
--> ultegra EN schijfremmen op een goede carbon fiets.
- Merckx San Remo 76 Ultegra
http://www.eddymerckx.be/EUR/en/bike/ma ... no-ultegra
--> zijn uiterlijk spreekt me sterk aan!
Waar zitten de twijfels dan?
BMC lijken me topfietsen, maar voor dat geld heb je bij een ander zoveel meer? Zouden de kaders van BMC dan zo superieur zijn? en de Merckx San Remo 76, zou die wel een responsief stijf frame bezitten vraag ik me af? Zou die ook wel comfortabel genoeg zijn, het lijkt me ook echt een wedstrijd fiets!
alle input en meningen zijn welkom!
dank
Wat het geometrie verhaal betreft lijkt me dat niet moeilijk en zie ik zelf natuurlijk dit verschil:gerardn schreef:De Merckx en de Synapse zijn compleet verschillend qua geometrie. Je weet dus echt totaal niet wat je wilt. Dan wordt het voor ons ook lastig.
De Merckx lijkt me eerder een snelle wedstrijdfiets, waarbij je meer naar voor gebogen zit, meer aerodynamisch dus.
De Synapse lijkt me eerder een allround endurance fiets, meer voor langere tochten en recreatie.
Ik ben een recreatief fietser die alleen rijdt voor conditie, en vooral sneller in groep. Veelal vlak. Tochten van 75 km. Enkele uitstappen per jaar naar de Vlaamse Ardennen. Ik ben op zoek naar een snelle, lichte en vooral veel meer responsieve fiets dan mijn huidige Cube.
Het probleem is dat in vele reviews fietsen met een totaal verschillende geometrie beiden gelabeld worden als heel snel, pittig, responsief EN dan nog eens comfortabel ook...ja, dan wordt het ook voor mij moeilijk...
Ook wil ik fietsen op een fiets die ik mooi vind, buiten de specs om. Ik denk dat dit bij iedereen wel zo is, als ik de vele posts zie waar mensen hun fiets laten zien. Vele merken en 2015 types binnen merken vallen dus af bij mij, zoals Specialized, Trek, BMC Granfondo,...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
De reviews staan in bladen die advertenties moeten verkopen wanneer je er zes achterelkaar leest kan je daar doorheen kijken. BMC is trouwens niet een strakke fiets ook niet in bladen die het van advertenties moeten hebben.
Responsive voelt lekker aan, stabieler in de afdaling enz maar sneller ga je er niet door. Een fictie die ons wordt aangepraat.
Comfortabel moet je zoeken in de bandendruk, niet in allerlei inzetstukjes. een verschil van 0,3 bar is genoeg voor een comfortabel gevoel. De inzetstukjes zijn ook een fictie van de marketing afdeling
Lees anders het artikel in slowtwich
http://www.slowtwitch.com/Tech/Thoughts ... _4571.html
Wil je sneller dan moet je dieper in het beugel, minder luchtweerstand, ellebogen 90 graden. Heel comfortable is dat niet wel heel effectief
Ik zou bij Canyon en bij Pinarello gaan kijken, Ook de twee meest actieve topics op dit forum
Responsive voelt lekker aan, stabieler in de afdaling enz maar sneller ga je er niet door. Een fictie die ons wordt aangepraat.
Comfortabel moet je zoeken in de bandendruk, niet in allerlei inzetstukjes. een verschil van 0,3 bar is genoeg voor een comfortabel gevoel. De inzetstukjes zijn ook een fictie van de marketing afdeling
Lees anders het artikel in slowtwich
http://www.slowtwitch.com/Tech/Thoughts ... _4571.html
Wil je sneller dan moet je dieper in het beugel, minder luchtweerstand, ellebogen 90 graden. Heel comfortable is dat niet wel heel effectief
Ik zou bij Canyon en bij Pinarello gaan kijken, Ook de twee meest actieve topics op dit forum
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Comfortabel haal je niet uit een frame, dit is vooral een marketing verhaal, dit haal je uit wielen en banden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik lees, vooral voor conditie en sneller in een groep.
Conditie is duurtraining en sneller in een groep daar snap ik niks van die uitspraak.
Je benen moeten het doen dus ga proefrijden op de verschillende fietsen.
Ik zou kijken naar overjarige modellen en een paar goede wielen er bij kopen.
Conditie is duurtraining en sneller in een groep daar snap ik niks van die uitspraak.
Je benen moeten het doen dus ga proefrijden op de verschillende fietsen.
Ik zou kijken naar overjarige modellen en een paar goede wielen er bij kopen.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Misschien nog wat achtergrond. Op reis huurde ik verleden jaar een Scott CR1, Shimano 105.
Reed vlak, en ook de bergen in. De kwaliteit van die fiets, en het verschil met mijn Cube verbaasde mij werkelijk elke kilometer. Vooral acceleratie was fenomenaal. De overdracht van kracht op de pedalen die tot een voorwaartse beweging leidt zeg maar. Geen energie verlies. Mijn Cube verbleekte hierbij als ware het een slappe budget carbon fiets met ultegra op.
Scott wordt niet in mijn buurt verkocht jammer genoeg. Ik geloof dat er gelijkaardige fietsen zijn natuurlijk.
Nu, ik ga ervan uit dat ik toch ietwat kan voortgaan op reviews, eg Bikeradar,... Als dat al niet kan, dan wordt het wel heel moeilijk.
Daar komt de BMC (zeker het 2014 model) meermaals uit als een heel lichte, stijve topfiets, als een leider in zijn klasse, die verbaast in zijn acceleratie en responsiviteit.
Reed vlak, en ook de bergen in. De kwaliteit van die fiets, en het verschil met mijn Cube verbaasde mij werkelijk elke kilometer. Vooral acceleratie was fenomenaal. De overdracht van kracht op de pedalen die tot een voorwaartse beweging leidt zeg maar. Geen energie verlies. Mijn Cube verbleekte hierbij als ware het een slappe budget carbon fiets met ultegra op.
Scott wordt niet in mijn buurt verkocht jammer genoeg. Ik geloof dat er gelijkaardige fietsen zijn natuurlijk.
Nu, ik ga ervan uit dat ik toch ietwat kan voortgaan op reviews, eg Bikeradar,... Als dat al niet kan, dan wordt het wel heel moeilijk.
Daar komt de BMC (zeker het 2014 model) meermaals uit als een heel lichte, stijve topfiets, als een leider in zijn klasse, die verbaast in zijn acceleratie en responsiviteit.
Nu ik meer wil gaan fietsen, zie ik de hoofdbrok van mijn trainingen bestaan uit langzame duurtrainingen. Als je dan wekelijks ook nog met een groep meerijdt, rij je wel steviger door natuurlijk en wordt er niet in zone 1 of 2 gereden.nijkie schreef:Ik lees, vooral voor conditie en sneller in een groep.
Conditie is duurtraining en sneller in een groep daar snap ik niks van die uitspraak.
.
Ik denk dat deze manier van fietsen heel vaak voorkomt toch?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Waarom staat die Scott dan niet op je finalelijst?
Alleen omdat die niet in de buurt verkocht wordt?
Alleen omdat die niet in de buurt verkocht wordt?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!