Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

3T of FSA upgrade parts aankopen???

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 11 aug 2010 12:31

Ik wil mijn zadelpen/ stuurpen/ stuur (naar aeroshaped) upgraden.
Nu twijfel ik tussen parts van 3T of FSA. Ben zelf niet geheel bekend in de kwaliteit van beide producten en lees er weining over hoe het materiaal rijd en sterk het is.
Ik weeg zelf 92KG.
Mijn fiets is een matzwarte met wit carbon Cannondale Six frame.

*Keuze 1;
-3T zadelpen SB.0mm Doric LTD(zwart/wit) of Team(zwart/rood)
-3T stuurpen Team of Pro (LTD te overpriced)
-3T stuur Ergonova LTD of Team
http://www.thenew3t.com/content.aspx?m=Products (klik op de woorden die in het stukje tekst staan dus>> drop bars, stems, seatposts)

*Keuze 2;
-FSA zadelpen K-Force Light SB.0mm
-FSA stuurpen OS-99 CSI
-FSA stuur Carbon K-Wing Compact
http://road.fullspeedahead.com/fly.aspx ... nguageid=1


De FSA onderdelen zijn hoogglans zwart/wit/rood met echte carbon gewoven structuur.

De 3T onderdelen zijn LTD(zwart/wit) of Team(zwart/rood) en dan UD glans structuur.

Welke kunnen jullie me adviseren op basis van mijn gewicht en kwaliteit en misschien de best passende kleuren.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

petje891
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 mei 2009 00:12

petje891 11 aug 2010 14:43

Wat toevallig, ik heb namelijk ook een cannondale en zat met precies dezelfde twijfel als jij... fsa of 3t. Mijn keus is uiteindelijk gevallen op de gehele team serie van 3t, incl voorvork. Gisteren besteld, dus over de kwaliteit kan ik je helaas nog niks zeggen.
Met andere FSA onderdelen die ik in mijn bezit heb gehad overigens nooit klachten gehad, dus met de kwaliteit van FSA zal het wel goed zitten...

Succes met je keus
Giant TCR Advanced - 7.3 kg

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 11 aug 2010 15:48

Maar welke kleuren bezit jou fiets? Want Team is met rood/zwart. En ben je ook gegaan voor de Ergonova stuur?


EDIT;
En wat ik nu pas zie is dat de 3T stuur geen internal cable routing heeft....erg jammer. Ik hou van schoon en clean.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 11 aug 2010 17:07

persoonlijk zou ik ook even kijken naar de hoek vd stuurpen, de reach vh stuur en setback vd zadelpen enzo..voordat je een mooi stuur hebt en niet fijn op je fiets zit
Anima Sana In Corpore Sano.

twan6100
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 aug 2010 18:16

twan6100 11 aug 2010 18:35

Ik stond voor het zelfde dilemma. heb toch gekozen voor Fsa k-force.
mede omdat ze meededeelde dat de punt van de doric aan je broek kan haken omdat die redelijk breed is.
Scott Foil - DI2

wilcoelskamp
Forum-lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 apr 2010 21:17
Locatie: Noord-West Veluwe

wilcoelskamp 11 aug 2010 19:16

De reden dat ik dit in 1x vervang is dat ik naar aanleiding van mijn schouderklachten een andere setback nodig. Ik heb nu een SB2.5 en moet naar een rechte zadelpen SB.0mm

Ik denk toch dat ik naar FSA neig want ik heb vandaag de stuurpen van FSA mogen ontvangen.
Waarom stel ik dan de vraag alsnog?
Mede omdat het stuur en zadelpen moeilijk leverbaar zijn dacht ik als ik switch naar 3T ik ook een goede misschien nog betere keuze zou maken.

Maar de FSA stuurpen ziet er geweldig mooi uit (tenminste mijn mening) en het stuur heeft internal routing voor de kabels.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

Plaats reactie