Hai,
Wie weet of ik een Sram 22 ketting met powerlock/ powerlink kan gebruiken op mijn ultegra DI2 groep?
Ik vind de powerlock/ powerlink wel makkelijk met het reinigen van de ketting.
Heeft iemand ervaring met deze combi?
Groet Arlo
Sram ketting
-
- Forum-lid
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 11 apr 2007 16:17
Geen ervaring hiermee, ik gebruik altijd kettingen van KMC . Heeft hetzelfde principe (missing link).
Houdt er wel rekening mee dat volgens de manuals van SRAM de powerlink maar eenmalig gebruikt mag worden (hij mag dus niet voor een 2de keer gesloten worden).Arlo schreef:Hai,
Wie weet of ik een Sram 22 ketting met powerlock/ powerlink kan gebruiken op mijn ultegra DI2 groep?
Ik vind de powerlock/ powerlink wel makkelijk met het reinigen van de ketting.
Heeft iemand ervaring met deze combi?
Groet Arlo
Dat zag ik dus ook, maar in hoeverre is dat zo?
(je moet soms niet alles geloven wat een fabrikant zegt... )
Zijn er mensen hier die ze wel hergebruiken? Een 9 speed SRAM powerlink is namelijk wel probleemloos vaker te gebruiken, waarom een 10 speed dan niet?
(je moet soms niet alles geloven wat een fabrikant zegt... )
Zijn er mensen hier die ze wel hergebruiken? Een 9 speed SRAM powerlink is namelijk wel probleemloos vaker te gebruiken, waarom een 10 speed dan niet?
Ik gebruik meestal KMC missing link, maar ook SRAM Powerlink.
Ik herbruik deze, maar steeds op dezelfde ketting - ik wissel om de 1000 km van ketting (in een reeks van 3). Elke ketting heeft zijn eigen link.
Nieuwe ketting is nieuwe missing of power-link
Ik herbruik deze, maar steeds op dezelfde ketting - ik wissel om de 1000 km van ketting (in een reeks van 3). Elke ketting heeft zijn eigen link.
Nieuwe ketting is nieuwe missing of power-link
Kettingen van andere merken werkt prima zo lang het aantal versnellingen maar gelijk is. Als de ketting afkomstig is uit een groep met één versnelling meer dan de rest van het systeem werkt het ook (10v ketting in 9v setup bijvoorbeeld).
Snelschakels kun je bij 11v officieel maar 1x gebruiken, maar in de praktijk kun je ze binnen de levensduur van de ketting prima hergebruiken. Gebruik dan wel een speciaal tangetje (BBB/KMC) om te openen en sluiten, dat is niet alleen veel makkelijker, maar zorgt er ook voor dat de snelschakel niet beschadigt of buigt.
Snelschakels kun je bij 11v officieel maar 1x gebruiken, maar in de praktijk kun je ze binnen de levensduur van de ketting prima hergebruiken. Gebruik dan wel een speciaal tangetje (BBB/KMC) om te openen en sluiten, dat is niet alleen veel makkelijker, maar zorgt er ook voor dat de snelschakel niet beschadigt of buigt.
Bij 11 spd is de binnendiameter van de ketting gelijk aan 10 spd en wordt de fractioneel smallere ketting veroorzaakt door dunnere buitenschakels. Vermoed dat de dunnere en dus wat kwetsbaardere buitenschakels de reden zijn dat bij 11 spd hergebruik van de link niet door alle fabrikanten wordt aangeraden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53
Hergebruik zelf die missing links wekelijks bij reiniging. Nog nooit problemen gehad zowel op 10 als 11 speed. (15000km p/j)