Oorzaak scheurtjes Vredestein Fortezza Senso
Ik heb sinds begin november 2014 Vredestein Fortezza Senso banden, de 25 mm variant.
Rij in de winter vooral op de 29er, dus heb er zo'n 250 km mee gereden.
Nu viel mij gisteren op dat er in de band zowel voor als achter, de hele band rondom scheurtjes heeft. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? Misschien relevante informatie: Fiets staat in een koude schuur, weinig mee gereden dus laatste 2 maand, bandenspanning 7,5 voor en 8 achter (bij 85 kg)
Doe ik nu iets verkeerd of ligt het probleem bij de banden?
Rij in de winter vooral op de 29er, dus heb er zo'n 250 km mee gereden.
Nu viel mij gisteren op dat er in de band zowel voor als achter, de hele band rondom scheurtjes heeft. Wat kan de oorzaak hiervan zijn? Misschien relevante informatie: Fiets staat in een koude schuur, weinig mee gereden dus laatste 2 maand, bandenspanning 7,5 voor en 8 achter (bij 85 kg)
Doe ik nu iets verkeerd of ligt het probleem bij de banden?
Beide banden hebben dezelfde aanduiding om de band.
De volgende versies zijn er:
All Weather (8 - 12 Bar)
Extreme Weather (8 - 12 Bar)
Contact opnemen met Vredestein doe je via het volgende email adres:
customer.nl@apollovredestein.com
De volgende versies zijn er:
All Weather (8 - 12 Bar)
Extreme Weather (8 - 12 Bar)
Contact opnemen met Vredestein doe je via het volgende email adres:
customer.nl@apollovredestein.com
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Ik heb beiden types de xtreme en all weather. Ook beiden niet boven de 8 bar gebruikt.
Hier geen scheurtjes, in vooral slechte omstandigheden gereden.
De xtreme set heeft inmiddels 3000 km gereden.
Koude schuur, en 82 kilo
Hier geen scheurtjes, in vooral slechte omstandigheden gereden.
De xtreme set heeft inmiddels 3000 km gereden.
Koude schuur, en 82 kilo
Dan zou de band ook bij mij zo moeten tekenen. Boven de 8 bar vind ik de band sterk in gevoel en grip afnemen bij slechte omstandigheden.snowkrash schreef:Maar dat is het misschien juist. Te weinig bar (< 8b) is ook niet goed.
8 bar bij 25mm is juist veel te veel. Ik rijd deze banden op 6 bar en heb geen last van scheurtjes.
De reden is dat dit soort hoge getallen het goed doen bij de onwetende meute. De liefhebber weet wel beter.
Ik denk dat havana dat niet op deze manier bedoeld.snowkrash schreef:En ik moet me nu aangesproken voelen?havana schreef:De reden is dat dit soort hoge getallen het goed doen bij de onwetende meute. De liefhebber weet wel beter.
Wel is het handig om zelf eens te spelen met versch. bandenspanning.
Kijk en voel wat het doet met hoge temp of lage temp, maar ook met nat weer etc.
Elke omstandigheid vraagt om een andere spanning en geeft daarbij een ander gevoel. Voor ieder zal dit gevoel ook anders wezen ivm het vertrouwen wat het geeft. Iets klakkeloos aannemen wat aangegeven word zal vaker niet dan wel werken. Mooi zelf experimenteren is mijn advies.