Afstellen Formula Oro K18 schijfremmen
Ben net de trotse bezitter van een Cube Reaction XT met Formula Oro K18 schijfremmen. Nu liep de voorschijf aan. De verkoper zij dat dit te verwaarlozen was maar nadat ik het wiel erin en eruit had gehaald na een autoritje was het niet meer normaal. Lijkt me dat hij niet goed was afgesteld. Enfin, beetje proberen te centreren door boutje los te draaien van de klauwen en rem in te knijpen, boutje vast draaien en klaar. Dit helpt echter niet. Wiel er weer uit gehaald en nu zijn de klauwen zo dicht bij elkaar dat het wiel er niet meer in past. Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen? Van de handleiding word ik namelijk niet veel wijzer....
Remblokken (VOORZICHTIG!) terug duwen en dan :
Je kunt de "reach" van de remgreep instellen door de "imbus-schroefpin" te verdraaien. Dit verandert de hoek waaronder de remgreep staat, waardoor het aangrijppunt van de rem dichterbij of verderaf van het stuur komt te staan. Maar het directe harde drukpunt zal blijven, alleen meer op de positie die jij prettig vindt.
Anders zul je olie moeten verwijderen uit het systeem.
Zou ik niet doen overigens, je wilt voldoende olie in het systeem hebben om ook nog met redelijk versleten remblokken goed te kunnen remmen.
Bij sommige Oro modellen kun je ook de rubber manchet waar de imbus-schroefpin in verdwijnt verdraaien, waarmee het drukpunt verschuift. Er zit dan een soort van hefboompje op
bron : http://forum.mountainbike.nl/forum/view ... =9&t=59289
Verder zou ik ook nog even willen benadrukken dat je goed controleert of je voorwiel er recht in zit, beide aseinden moeten tegen de pateinden drukken.
Je kunt de "reach" van de remgreep instellen door de "imbus-schroefpin" te verdraaien. Dit verandert de hoek waaronder de remgreep staat, waardoor het aangrijppunt van de rem dichterbij of verderaf van het stuur komt te staan. Maar het directe harde drukpunt zal blijven, alleen meer op de positie die jij prettig vindt.
Anders zul je olie moeten verwijderen uit het systeem.
Zou ik niet doen overigens, je wilt voldoende olie in het systeem hebben om ook nog met redelijk versleten remblokken goed te kunnen remmen.
Bij sommige Oro modellen kun je ook de rubber manchet waar de imbus-schroefpin in verdwijnt verdraaien, waarmee het drukpunt verschuift. Er zit dan een soort van hefboompje op
bron : http://forum.mountainbike.nl/forum/view ... =9&t=59289
Verder zou ik ook nog even willen benadrukken dat je goed controleert of je voorwiel er recht in zit, beide aseinden moeten tegen de pateinden drukken.
Je kunt de zuigers met gepast geweld terugduwen in de klauw. Ik gebruik daar een kunststof bandenlichter voor. De zuigers even schoonmaken, en dan netjes in het midden duwen. Zorg er vooral voor dat ze niet scheef gaan.
En van je remmen afblijven als het wiel er niet inzit.
Schijven zul je meestal wel een keer horen, ook als je niet remt. Ik meen me wel te herinneren dat de K18 een probleemsetje kan zijn.
En van je remmen afblijven als het wiel er niet inzit.
Schijven zul je meestal wel een keer horen, ook als je niet remt. Ik meen me wel te herinneren dat de K18 een probleemsetje kan zijn.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
Bedankt voor de snelle reacties. Inmiddels de zuigers terug geduwd en een beetje gecentreerd. Ze lopen nu soms nog lichtjes aan maar ik denk dat toch niet al te erg is. Als ze veelvuldig gebruikt worden gaat het hopelijk over. Ik waag me er maar niet aan om aan de remgreep te prutsen of met het olie uit het systeem te verwijderen....
Inmiddels al meer energie verprutst aan de fiets dan op de fiets daar moet wel verandering in komen.. Moet je deze Formula's trouwens ook inremmen???
Inmiddels al meer energie verprutst aan de fiets dan op de fiets daar moet wel verandering in komen.. Moet je deze Formula's trouwens ook inremmen???
Alles schijfremmen moeten ingeremd worden, gewoon 10 x even flink aanzetten en vol in de ankers.
Ik zou ook geen olie verwijderen, want voor je het weet corrigeer je teveel.
Als je het wiel in kwestie met de hand een slinger geeft en hij stopt niet na een paar omwentelingen is er verder niets aan de hand.
Als je binnenkort met slecht weer gaat mtb'en kun je de blokken meteen al flink wat afslijten zodat je er sowieso geen last meer van hebt.
Veel plezier van je bike
Ik zou ook geen olie verwijderen, want voor je het weet corrigeer je teveel.
Als je het wiel in kwestie met de hand een slinger geeft en hij stopt niet na een paar omwentelingen is er verder niets aan de hand.
Als je binnenkort met slecht weer gaat mtb'en kun je de blokken meteen al flink wat afslijten zodat je er sowieso geen last meer van hebt.
Veel plezier van je bike