aero racer met kortere bovenbuis
Hallo beste lotgenoten,
Ik heb de jacht geopend op een nieuwe fiets/frame en ben aan het inventariseren wat zou passen.
Ik wil een goede aero carbon racer (geen disc) met ultegra di2 (ga ik ivm kosten denk ik zelf opbouwen) maar die moet een korte bovenbuis hebben (38 tot 39 cm reach) met een stack van 58 of 59 cm.
DIt is mijn (dure) lijstje tot nu toe:
-BH G6 maat L
-Cervelo S2/S3 maat 56
-Cervelo S5 maat 56 oude model
-Ridley Noah maat M (iets te laag)
-Litespeed C1maat L
-(Giant Envie maat L)
Op de reservelijst
Giant Propel M/L (te lage stack)
Giant Defy advanced 2014 M/L (niet aero genoeg)
Merckx EMX-3 (niet aero genoeg)
Trek Madone H2 maat 58
Colnago VR1 maat 54 (niet zo aero en erg prijzig)
Alle tips zijn welkom en uw hulp gewaardeerd!
Ik heb de jacht geopend op een nieuwe fiets/frame en ben aan het inventariseren wat zou passen.
Ik wil een goede aero carbon racer (geen disc) met ultegra di2 (ga ik ivm kosten denk ik zelf opbouwen) maar die moet een korte bovenbuis hebben (38 tot 39 cm reach) met een stack van 58 of 59 cm.
DIt is mijn (dure) lijstje tot nu toe:
-BH G6 maat L
-Cervelo S2/S3 maat 56
-Cervelo S5 maat 56 oude model
-Ridley Noah maat M (iets te laag)
-Litespeed C1maat L
-(Giant Envie maat L)
Op de reservelijst
Giant Propel M/L (te lage stack)
Giant Defy advanced 2014 M/L (niet aero genoeg)
Merckx EMX-3 (niet aero genoeg)
Trek Madone H2 maat 58
Colnago VR1 maat 54 (niet zo aero en erg prijzig)
Alle tips zijn welkom en uw hulp gewaardeerd!
Laatst gewijzigd door krokie op 22 jan 2015 11:34, 3 keer totaal gewijzigd.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Ik rij nu Kuota, had eerst een L (te laag) toen XL (net te lang). Ik zoek nu eentje die korter is zodat ik weer met minimaal 10cm pen kan rijden. Best krap aanbod in het brute segment, tenzij je de usual suspects wil (Synapse, CR1, Roubaix cs)
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6252
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
staat nergens wat voor stuur/stuurpen erop zit - of je kunt dat zelf bepalen. Dan moet die cm in reach toch wel te halen zijn? Bij deze maten zit er toch vaak een 110 of 120mm stuurpen op. Pak je een 100mm, en je hebt je cm. Je kunt ook bij je stuurkeuze rekening houden met korte reach, ook al is dat misschien in de range van 5mm oid.krokie schreef:Mooi, maar helaas te lang..(reach=40)
Iets minder conventioneel:
Reversible (72°/ 76.5°) Aero SP5000 carbon seatpost. Road and Tri positions can both be obtained with the Aero SP5000 seatpost. Achieve zero bottom bracket to saddle nose setback.
Stel je steekt die zadelpen andersom, kom je verder naar voren te zitten (TT set up). Beetje out of the box, en als je er wedstrijden op moet rijden, zal het wel niet eens mogen, maar wie weet een optie.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 13 jan 2013 15:24
De nieuwe Isaac Meson...
Stond ook op mijn lijstje maar heeft ook een grotere reach dan huidig frame. Bruut genoeg. Ook van dichtbij.
Ik wil echt korter, winst in stuur gaat ook niet meer (ergonova)
Mark: reach is puur de frame reach.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ik wil echt korter, winst in stuur gaat ook niet meer (ergonova)
Mark: reach is puur de frame reach.
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Met jou speclijst word het de S2. Heb nog wat meer vergeleken met bij de meesten is de stack minder. Ik heb zelf ook een Kredo gehad en die is langer dan de Kougar zo uit mijn hoofd, had daarna een Kharma, en nu een Kuraro, en die is vergeleken met de meeste ook vrij kort in de bovenbuis. Succes met zoeken, altijd leuk.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6252
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Snap ik, maar puur technisch bekeken als het om je houding op de fiets gaat kan je korter zitten door kortere reach, of door kortere stuurpen. Waarbij een kortere stuurpen natuurlijk wel iets aan je stuurgedrag doet, maar => 10cm stuurpen stuurt over het algemeen prima. <10cm kon het wel eens wat aan de nerveuze kant zijn.krokie schreef:...
Mark: reach is puur de frame reach.
Maar kennelijk/wellicht gaat t bij jou voornamelijk om de compactheid van het frame? Wat dan een bepaald rijgevoel geeft? (kan me voorstellen dat een kleiner kader wat strakker/stijver in de bochten ligt en een tikje kortere wielbasis zou kunnen hebben).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013