Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Fietshelm ZeroRH+ ZW

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 20 jan 2015 13:28

Afbeelding

Is er iemand die deze helm in zijn bezit heeft of had.

Sta zowat op het punt om deze te gaan bestellen, maar had graag toch eerst nog even een paar ervaringen gecheckt, zeker naar pasvorm toe.

Edit : Modelletje aangepast naar de ZW-versie ipv the Two-in-One. Staat zeer scherp geprijsd bij bike24 momenteel en lijkt me betere koop dan de Two-in-One.
Laatst gewijzigd door Melda op 20 jan 2015 13:55, 4 keer totaal gewijzigd.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Perez
Forum-lid
Berichten: 156
Lid geworden op: 11 okt 2013 12:16

Perez 20 jan 2015 13:45

Niet met dit specifieke model, ik heb zelf de ZeroRH ZY. Die helm zit fantastisch, pasvorm is fijner dan die van mijn vorige helm (Giro). Enige minpuntje naar mijn mening is dat de Roc Loc sluiting wat fragiel aanvoelt. Dat was bij de Giro helm toch beter. Maar misschien is het sluitsysteem van deze helm anders, dat weet ik niet..

larsvanmook
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 mei 2014 10:16

larsvanmook 20 jan 2015 14:18

Heb deze ZeroRH+ ZW in het zwart met wit sinds augustus vorig jaar

Heb een redelijk lang hoofd waardoor de meeste helmen (giro) boven op mijn hoofd zitten.
Deze wat diepere helm valt wel mooi qua pasvorm en ben dus erg tevreden..

Vind de riempjes wel wat onhandiger dan bij Giro of BBB maar went snel
http://.strava.com/athletes/440525

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 20 jan 2015 15:11

Wat heb je aan iemands ervaring qua pasvorm?
Ieder hoofd is anders, wat voor de 1 een fijne pasvorm heeft zit bij de ander voor geen meter natuurlijk. Dat is toch een kwestie van passen.

Helmpje ziet er zo vanaf plaatje wel prima uit qua lijnen en ventilatie.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 20 jan 2015 16:26

Ik moet zeggen dat larsvanmook me nochtans heel goede info gegeven geeft.
Heb namelijk ook meestal het probleem dat een helm te hoog zit.
Had hier en daar al gelezen via aanbieders dat de ZeroRH helmen dieper zitten, wat ik dus wel zoek. Nu larsvanmook dit ook bevestigd, lijkt dit dus wel iets voor mij te worden.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

i-mac

i-mac 20 jan 2015 17:02

Ik heb ook zo een helm, en ben zeer tevreden over deze aankoop. Je kan hier ook een helmcover voor kopen. Tijdens de winter houdt die je hoofd wat warmer. Als het regent wordt je hoofd niet nat. Het getokkel bij zware regen is wel wat vreemd in het begin.

Ik zag de nieuwe kleuren tijdens de Velofollies beurs te Kortrijk, en de groen-zwart-witte versie komt zeker in huis.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 20 jan 2015 17:38

Ik heb dezelfde in zwart/wit inmiddels 1,5 jaar en ik moet zeggen dat ie een stuk beter zit dan m'n Giro Ionos.
Het is ook nog eens een wat slankere helm dan een Giro.
Maar zoals Mark al zegt; Ieder hoofd is verschillend.
Ik heb sinds kort ook een Kask Vertigo (Sky team) in het wit en die past ook fantastisch goed op het hoofd.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 20 jan 2015 17:42

Ik fiets al ruim een jaar emt een ZW.... Echter is heb ik mijn Roc sluiting wel gesloopt omdat ik hem te strak heb aangedraaid. Wilde dat mijn helm iets stabieler op mijn hoofd bleef zitten toen ik bovenop een camera had gemonteerd... Ik fiets nooit meer met de camera op mijn hoofd, dus nu voldoet ie nog prima. Hij zit nog goed, maar hij heeft beter gezeten. Want ik zou hem wel een tandje strakker willen aandraaien, maar dat gaat niet meer omdat ik de tandjes van het Roc Loc systeem heb gesloopt....

Helm voelt wel lekker licht op je hoofd en ook ik maak vaak gebruik van het extra kapje (wat je er los moet bij kopen overigens)....

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 jan 2015 17:42

Ikzelf heb voor de Kerst de wit/carbon ZX gekregen, ook bij Bike24, inderdaad voor een hele scherpe prijs. Veel 2014 modellen zijn nu vaak met 50% korting te krijgen!

Voor wat betreft de pasvorm, ik heb (denk ik) een iets groter dan gemiddeld hoofd (61cm) en deze helm past, mede doordat hij iets meer over het hoofd valt, bijna precies. Hoef de draaischijf, die ik fijner vind dan dat kleine ding van Giro (RocLoc), 3 keer aan te draaien en hij zit comfortabel strak. Ik weet alleen niet of ze allemaal dezelfde pasvorm hebben.


Afbeelding

Afbeelding

Hier nog een 360 filmpje http://youtu.be/sscAE2Gstgc
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Melda
Forum-lid
Berichten: 439
Lid geworden op: 03 nov 2014 09:32
Locatie: Maldegem

Gebruikersavatar Melda 20 jan 2015 17:58

Mooi :)

Mijn hoofdomtrek is 57cm. Volgens maattabel komt dat op de kleinste maat 54-58.
Iemand hier opmerkingen bij. Valt hij eerder wat klein uit waardoor grootste maat 58-62 toch eerder aangewezen is?
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 jan 2015 18:04

ik kan morgen wel even een foto plaatsen van de binnenkant, je kan de sluiting zo strak aandraaien dat mijn zoon van 6 hem past....

:D

ik zou zeker voor de grootste maat gaan, ook handig als je een keer een petje of bandana(vies woord, ik weet het) op wil....
Laatst gewijzigd door Supergrover op 20 jan 2015 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 20 jan 2015 18:32

Suntoro schreef:Ik fiets al ruim een jaar emt een ZW.... Echter is heb ik mijn Roc sluiting wel gesloopt omdat ik hem te strak heb aangedraaid. Wilde dat mijn helm iets stabieler op mijn hoofd bleef zitten toen ik bovenop een camera had gemonteerd... Ik fiets nooit meer met de camera op mijn hoofd, dus nu voldoet ie nog prima. Hij zit nog goed, maar hij heeft beter gezeten. Want ik zou hem wel een tandje strakker willen aandraaien, maar dat gaat niet meer omdat ik de tandjes van het Roc Loc systeem heb gesloopt....

dacht dat die RocLoc, of Powerfit in dit geval, ook los te koop was...??

http://www.zerorh.com/powerfit-zw%252cr ... 1-ONE.html

Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie