Winkels in noorden?
Beste mensen,
Ik wil graag een racefiets kopen in het noorden.
Welke winkels zouden jullie mij aanbevelen met o.a. hulp en een breed assortiment. In Friesland, Groningen eventueel noord Drenthe.
Ik had rond de 1250 euro in gedachten (kan iets meer zijn) qua merk maakt het me niet veel uit. Iets met shimano ultegra moet wel mogelijk zijn volgens mij ofniet.
In welke maand gaan er de meeste afgeprijsde fietsen weg? Want dat zou een ideale maand zijn om een fiets te gaan kopen dan...
Ik wil graag een racefiets kopen in het noorden.
Welke winkels zouden jullie mij aanbevelen met o.a. hulp en een breed assortiment. In Friesland, Groningen eventueel noord Drenthe.
Ik had rond de 1250 euro in gedachten (kan iets meer zijn) qua merk maakt het me niet veel uit. Iets met shimano ultegra moet wel mogelijk zijn volgens mij ofniet.
In welke maand gaan er de meeste afgeprijsde fietsen weg? Want dat zou een ideale maand zijn om een fiets te gaan kopen dan...
Belga in Harkstede. Cycletrend in Groningen (duur). Bikelife in Roden.
-
- Forum-lid
Friesland: Haico Bouma in Oudehaske
-
- Forum-lid
Klopt. Nu de merken de 2015 modellen introduceren kun je nieuwe 2014 modellen vaak met aardige korting krijgen.Johann0r schreef:Kreeg trouwens te horen dat de meeste fietsen afgeprijsd worden aan het einde van het jaar, dan kun je voor hetzelfde geld wel een kwalitatief betere fiets kopen dus...
Maar ik bedoel, ik ben nu eigenlijk te laat om van die kortingen te profiteren omdat het al januari is.Sjimmie Cycling schreef:Klopt. Nu de merken de 2015 modellen introduceren kun je nieuwe 2014 modellen vaak met aardige korting krijgen.Johann0r schreef:Kreeg trouwens te horen dat de meeste fietsen afgeprijsd worden aan het einde van het jaar, dan kun je voor hetzelfde geld wel een kwalitatief betere fiets kopen dus...
Dus je wou een jaar gaan wachten en voor "die paar tientjes" een jaar lang aan fietsplezier missen ? ( en er staan vast nog wel genoeg 2014 modellen in de uitverkoop .... )Johann0r schreef:Maar ik bedoel, ik ben nu eigenlijk te laat om van die kortingen te profiteren omdat het al januari is.Sjimmie Cycling schreef:Klopt. Nu de merken de 2015 modellen introduceren kun je nieuwe 2014 modellen vaak met aardige korting krijgen.Johann0r schreef:Kreeg trouwens te horen dat de meeste fietsen afgeprijsd worden aan het einde van het jaar, dan kun je voor hetzelfde geld wel een kwalitatief betere fiets kopen dus...
Je geeft niet "exact" aan waar je woont, maar je komt over als "beginner" , en dan zou ik, zeker als je op fietstechniek weinig kennis hebt, een fietszaak opzoeken welke heel dichtbij is (zelfde stad/dorp, of max 1 dorp verder) , en niet het onderste uit de kan proberen te halen in financieel opzicht ....., maar gewoon je neerleggen bij de merken die die zaak(zaken als je keus hebt) voert of wilt leveren ....
Wellicht staan er her en der nog overjarige modellen? Ik zou gewoon ff een toertje maken langs de verschillende winkels. Cube is altijd erg scherp geprijsd. Voor jouw budget moet je wel een fiets met Ultegra kunnen kopen. Volgens mij verkopen Cycletrend en Belga Cube. Bij Belga hebben ze ook Bulls, wat ook vrij goedkoop is.Johann0r schreef:Maar ik bedoel, ik ben nu eigenlijk te laat om van die kortingen te profiteren omdat het al januari is.Sjimmie Cycling schreef:Klopt. Nu de merken de 2015 modellen introduceren kun je nieuwe 2014 modellen vaak met aardige korting krijgen.Johann0r schreef:Kreeg trouwens te horen dat de meeste fietsen afgeprijsd worden aan het einde van het jaar, dan kun je voor hetzelfde geld wel een kwalitatief betere fiets kopen dus...
-
- Forum-lid
Cycle Trend verkoopt o.a. Cube en Stevens. Haico Bouma heeft ook een uitgebreid aanbod in Cube fietsen.tommeke14 schreef:
Wellicht staan er her en der nog overjarige modellen? Ik zou gewoon ff een toertje maken langs de verschillende winkels. Cube is altijd erg scherp geprijsd. Voor jouw budget moet je wel een fiets met Ultegra kunnen kopen. Volgens mij verkopen Cycletrend en Belga Cube. Bij Belga hebben ze ook Bulls, wat ook vrij goedkoop is.
Soms scheel het toch wel 400 euro op een wat duurder model.ted038 schreef: Dus je wou een jaar gaan wachten en voor "die paar tientjes" een jaar lang aan fietsplezier missen ? ( en er staan vast nog wel genoeg 2014 modellen in de uitverkoop .... )
Je geeft niet "exact" aan waar je woont, maar je komt over als "beginner" , en dan zou ik, zeker als je op fietstechniek weinig kennis hebt, een fietszaak opzoeken welke heel dichtbij is (zelfde stad/dorp, of max 1 dorp verder) , en niet het onderste uit de kan proberen te halen in financieel opzicht ....., maar gewoon je neerleggen bij de merken die die zaak(zaken als je keus hebt) voert of wilt leveren ....
Ikzelf racefiets nou 3 jaar en ga als het weer het toelaat toch gemiddeld elke dag na werk wel een uur te fietsen, en in de zomer nog meer. Wil nu toch eens een wat nieuwere fiets.
Klopt, maar Stevens is wel flink wat duurder geworden de laatste jaren.Sjimmie Cycling schreef:Cycle Trend verkoopt o.a. Cube en Stevens. Haico Bouma heeft ook een uitgebreid aanbod in Cube fietsen.tommeke14 schreef:
Wellicht staan er her en der nog overjarige modellen? Ik zou gewoon ff een toertje maken langs de verschillende winkels. Cube is altijd erg scherp geprijsd. Voor jouw budget moet je wel een fiets met Ultegra kunnen kopen. Volgens mij verkopen Cycletrend en Belga Cube. Bij Belga hebben ze ook Bulls, wat ook vrij goedkoop is.
Ja, duurder model wel, maar niet op een 1250euro-racefiets ..... (voor/na opruimingskorting)Johann0r schreef:Soms scheel het toch wel 400 euro op een wat duurder model.ted038 schreef: Dus je wou een jaar gaan wachten en voor "die paar tientjes" een jaar lang aan fietsplezier missen ? ( en er staan vast nog wel genoeg 2014 modellen in de uitverkoop .... )
Geef ook aan dat er vast nog wel 2014 modellen nu in de uitverkoop staan, wachten tot eind 2015 hoeft echt niet voor leuke korting op overjarig model