Hallo iedereen,
Zijn er hier mensen die de Shimano rs81 wielen gebruiken, hoe bevallen ze? Wat zijn de plus en de minpunten.
groetjes,
Shimano rs81
-
- Forum-lid
@nielsie
mijn dochter rijdt naar volle tevredenheid op de rs81 c50. ook wedstrijden.
was vorig jaar een aanbieding bij een fietsenmaker in bergen op zoom ( € 629.00 )
let op, max 8 bar ! bij de eerste keer oppompen schrok ik me het ********.
wielen protesteerden met hevig getik....
daarna niet meer gehoord. spaken die zich zetten, denk ik.
zij weegt 59kg, hoe de wielen zich gedragen bij een zwaardere fietser, weet ik niet.
dura-ace techniek voor een ultegra prijs...
mijn dochter rijdt naar volle tevredenheid op de rs81 c50. ook wedstrijden.
was vorig jaar een aanbieding bij een fietsenmaker in bergen op zoom ( € 629.00 )
let op, max 8 bar ! bij de eerste keer oppompen schrok ik me het ********.
wielen protesteerden met hevig getik....
daarna niet meer gehoord. spaken die zich zetten, denk ik.
zij weegt 59kg, hoe de wielen zich gedragen bij een zwaardere fietser, weet ik niet.
dura-ace techniek voor een ultegra prijs...
-
- Forum-lid
@ Nielsie
Zelf rijd ik ook op de RS81 C50. Ze bevallen mij goed.
Minpunten vind ik dat ze bergop niet fijn rijden, doordat ze relatief zwaar zijn. Zijwindgevoeligheid valt me mee, heb eerder een 40mm set gehad waar ik daar veel meer last van had. Verder moest ik door de bredere velg de remmen opnieuw afstellen (andere set die ik momenteel gebruik is de Mavic Ksyrium Elite S).
Het verhaal van @oldsteel kan ik ook bevestigen, bij de eerste keer oppompen was ik bang dat de set kapot ging (bij 6 bar begon dat bij mij al). Sterker nog, ik heb een hond en die zocht al dekking van het geluid wat er vanaf kwam :p Daarna is dat bij mij ook niet weer teruggekomen. Verder had ik het idee dat de wielen eerst ingereden moesten worden.
Ik weeg trouwens ongeveer 68 kg.
Zelf rijd ik ook op de RS81 C50. Ze bevallen mij goed.
Minpunten vind ik dat ze bergop niet fijn rijden, doordat ze relatief zwaar zijn. Zijwindgevoeligheid valt me mee, heb eerder een 40mm set gehad waar ik daar veel meer last van had. Verder moest ik door de bredere velg de remmen opnieuw afstellen (andere set die ik momenteel gebruik is de Mavic Ksyrium Elite S).
Het verhaal van @oldsteel kan ik ook bevestigen, bij de eerste keer oppompen was ik bang dat de set kapot ging (bij 6 bar begon dat bij mij al). Sterker nog, ik heb een hond en die zocht al dekking van het geluid wat er vanaf kwam :p Daarna is dat bij mij ook niet weer teruggekomen. Verder had ik het idee dat de wielen eerst ingereden moesten worden.
Ik weeg trouwens ongeveer 68 kg.
Super wielen. (9mndn in bezit, ongeveer 2800km met deze hoge set gereden)
In tegenstelling tot bondscoach, merk ik daar niks van berg op.
Met een gewicht van 83 kg, nergens last van. (Ze kunnen ook tot 120kg aan volgens mij)
Zoeken in de zoek functie hier doet ook wonderen, wielen worden vaker besproken op dit forum.
Grtn
In tegenstelling tot bondscoach, merk ik daar niks van berg op.
Met een gewicht van 83 kg, nergens last van. (Ze kunnen ook tot 120kg aan volgens mij)
Zoeken in de zoek functie hier doet ook wonderen, wielen worden vaker besproken op dit forum.
Grtn
Wilier GTR, Shimano RS81 C50
the only easy day was yesterday
the only easy day was yesterday