Complete cyclokalender
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik wil toch even dit initiatief van een fietsmaatje van mij onder de aandacht brengen. Altijd benieuwd waar je naar toe moet in juni voor het rijden van een of meerdere cyclo's? Wil je weten wat je allemaal kunt rijden rondom de feestdagen? Geen zin om tig sites te doorlopen om je fietsvakantie te plannen? Maak dan gebruik van cyclokalender.nl
Onlangs is cyclokalender.nl in de lucht gegaan, een site die er naar streeft een zo groot mogelijk overzicht te geven van cyclo's, etappe koersen, meerdaagse evenementen, grotere toertochten en andere voor de wielerliefhebber interessante evenementen in Europa en daarbuiten.
De makers van de site struinen continue het internet af op zoek naar nieuwe evenementen en controleren ook regelmatig de op de kalender aanwezige evenementen. Mochten er desondanks cyclo's ontbreken of met fouten genoteerd staan, dan wordt het erg op prijs gesteld als dit wordt doorgegeven. Het aanmelden van een cyclo of tocht kan een ieder rechtstreeks op de site doen. Maar ook als je onvolkomenheden aan de website constateert horen ze dat graag. Alles voor de volledigheid!
Ook is er een eenvoudige nieuws rubriek met relevante informatie over cyclo's/evenementen en het onder de aandacht brengen van (relatief) onbekende cyclo's die de moeite waard lijken.
http://www.cyclokalender.nl
Ik vind het echt superhandig werken. En voor de zekerheid; er is geen commerciele bijbedoeling. Niet voor mij en niet voor de makers. Pure liefhebbers!!
Onlangs is cyclokalender.nl in de lucht gegaan, een site die er naar streeft een zo groot mogelijk overzicht te geven van cyclo's, etappe koersen, meerdaagse evenementen, grotere toertochten en andere voor de wielerliefhebber interessante evenementen in Europa en daarbuiten.
De makers van de site struinen continue het internet af op zoek naar nieuwe evenementen en controleren ook regelmatig de op de kalender aanwezige evenementen. Mochten er desondanks cyclo's ontbreken of met fouten genoteerd staan, dan wordt het erg op prijs gesteld als dit wordt doorgegeven. Het aanmelden van een cyclo of tocht kan een ieder rechtstreeks op de site doen. Maar ook als je onvolkomenheden aan de website constateert horen ze dat graag. Alles voor de volledigheid!
Ook is er een eenvoudige nieuws rubriek met relevante informatie over cyclo's/evenementen en het onder de aandacht brengen van (relatief) onbekende cyclo's die de moeite waard lijken.
http://www.cyclokalender.nl
Ik vind het echt superhandig werken. En voor de zekerheid; er is geen commerciele bijbedoeling. Niet voor mij en niet voor de makers. Pure liefhebbers!!
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 27 jan 2018 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Less is bore
-
- Forum-lid
Ziet er goed uit, thanks voor de tip!
-
- Forum-lid
Mooi overzichtelijk initiatief. Voor mezelf weet ik wel van de hoed en de rand, maar voor zo'n site is het misschien een toegevoegde waarde als ze ook de inschrijfdata en termijnen apart op de kalender plaatsen. Vaak genoeg hoor ik van mensen dat ze ergens aan deel zouden willen nemen, denk b.v. aan de Nove Colli, Maratona, La Marmotte en de Ötztaler radmarathon, maar dan blijkt de inschrijftermijn voor die wedstrijd reeds verlopen.
Als één van de beheerders van de cyclokalender wil ik iedereen alvast bedanken voor de positieve reacties.
Der Schlucht, jouw suggestie nemen we mee.
Soap, ik heb je een pb'tje gestuurd.
Der Schlucht, jouw suggestie nemen we mee.
Soap, ik heb je een pb'tje gestuurd.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Fijn, aan zo'n complete (aanvoelende ) lijst had ik behoefte. Hier iets vinden...daar iets vinden, nergens compleet...dat vond ik niet prettig.
Laatst gewijzigd door TumTumTum op 01 feb 2015 11:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid HC
Hoe weet je of de lijst compleet is .
What makes the boat go faster?
Compleet kan het nooit zijn.Livio Livius schreef:Hoe weet je of de lijst compleet is .
Maar we proberen wel een zo groot mogelijk overzicht te geven van de cyclo's en tochten in West Europa, en daarbuiten proberen we de belangrijkste cyclo's te vermelding.
Op dit moment staan er voor 2015 al meer dan 560 cyclo's/tochten verdeeld over 27 landen. En wekelijks wordt de lijst groter.